Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:34:28 GMT

توانمندسازی اقشار آسیب پذیر قزوین با کمک فنی و حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۸۳۹۶

توانمندسازی اقشار آسیب پذیر قزوین با کمک فنی و حرفه‌ای

مریم بیدخام روز دوشنبه در نشست مشترک با مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین با تاکید بر اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در محلات کمتر توسعه یافته اظهار داشت: ۲۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور به منظور خرید اقلام و تجهیزات مراکز جامعه هدف در محلات حاشیه نشین به استان قزوین تخصیص یافته و جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در محلات کمتر توسعه یافته با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و اداره کل فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای در بارورسازی و شکوفایی استعدادهای نهفته در میان اقشار مختلف مردم نقش بسزایی دارد و با استفاده از ظرفیت‌های فراوان این بخش می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار دست یافت.

بیدخام دستیابی به توسعه پایدار را تنها در گرو توانمندسازی اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و گفت: آموزش‌های نوین اداره کل فنی و حرفه‌ای در خصوص کشت گیاهان با ارزش در فضاهای آپارتمانی و ساختمان‌ها علاوه بر حمایت از محیط زیست، فعالیتی باارزش محسوب شده و نتیجه آن تلفیق نشاط اجتماعی در یک محیط مکانیکی و خشک شهرنشینی است.

این مسؤول تصریح کرد: برای اجرای درست و دقیق این طرح باید ابتدا اقشار آسیب دیده اجتماعی در محلات حاشیه‌ای از سوی سازمان های مردم نهاد شناسایی شود و پس از ثبت نام اولیه، نیاز سنجی، توانایی و علاقه افراد، آموزش‌ها از سوی مربیان فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد.

بیدخام حمایت و بسترسازی برای اشتغال پایدار و ارائه تسهیلات را از دیگر اقدامات حمایتی در اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: در ادامه اجرای این طرح به منظور فروش اقلام تولیدی قرار شده یک بازارچه فصلی و نمایشگاه دائمی در استان راه‌اندازی شود که برای تحقق این موضوع باید مدیران شهری مساعدت و همکاری کنند. 

۱۴ منطقه حاشیه نشین در قزوین شناسایی شده است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان های مردم نهاد اشتغال زایی استان قزوین اقشار حاشیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان های مردم نهاد اشتغال زایی استان قزوین اقشار حاشیه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان های مردم نهاد اشتغال زایی استان قزوین اقشار حاشیه توانمندسازی اقشار آسیب پذیر فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی حکمی، حمید بهزادی بخش را در راستای اصلاح فرآیندها و نحوه مالیات ستانی به نفع اقشار مختلف مردم با رویکرد تکریم مودیان، اهتمام به عدالت محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، فساد ستیزی و قانون مداری در راستای تحقق اهداف دولت مردمی و حل مشکلات مردم، به عنوان «دستیار مردمی سازی» منصوب کرد.

از جمله اهداف مهم طول خدمت ایشان که در این حکم انتصاب آمده است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- دریافت گزارش دقیق از ارکان دولت در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای مالیاتی و ارائه مؤثر آنها به افکار عمومی کشور

- طراحی و اجرای طرح‌های تحولی به منظور ایجاد سهولت در فرایندهای مالیات ستانی برای اقشار مختلف مردم

- ارتقای شفافیت پیش بینی پذیری و استاندارد کردن فرآیندهای انجام امور برای اقشار مختلف مردم در مراجعه به سازمان

- شتابدهی و تقویت رسیدگی به مشکلات عموم مردم مراجعه کننده در جهت ارتقای اعتماد به سازمان امور مالیاتی کشور

-مشاوره و همکاری با بخش‌های مختلف سازمان برای ارتقا استانداردهای محیطی و تعاملی سازمان امور مالیاتی کشور در مواجهه با مودیان

گفتنی است حمید بهزادی بخش پیش از این مشاور هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و کمیسیون‌های تلفیق بودجه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ بوده است. وی همچنین مدیرعامل و از اعضای هیأت مؤسس اندیشکده سیاستگذاری اقتصاد و پیشرفت ماهد است که در زمینه بودجه، انرژی، مالیات و شفافیت در نهادهای اندیشه ورزی فعالیت داشته است. مشاور دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و عضو شورای سردبیری برنامه تلویزیونی پایش از دیگر فعالیت‌های بهزادی بخش است.

کد خبر 6081160 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست