Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@10:05:09 GMT

افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۸۷۴۷

افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

چرا وقتی شورای نگهبان، قالیباف را تأیید صلاحیت کرد نگفتید پرونده اش شبهات مالی دارد

آخرین روزهای عمر مجلس دهم کم حاشیه طی نمی‌شود، آنچنان که امروز سخنگوی وزارت کشور نامه انتقادی وزارت کشور از اظهارات علی مطهری در صحن قرائت شد که در واکنش به اظهارات او درباره حوادث آبان ماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که با گلایه مصطفی کواکبیان نماینده تهران روبرو شد که در تذکری شفاهی خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: پاسخ آقای سامانی به آقای مطهری بدعت جدیدی بود تا الان هر کسی نطقی داشته دیگر در هیأت رئیسه خوانده نمی‌شده است. این را بررسی کنید که قصه چه بوده است.

کواکبیان که در مجلس بعدی حضور ندارد و به مانند بسیاری دیگر از اصلاح طلبان چند روز دیگر با مجلس خداحافظی می‌کند در تذکرش گریزی به مباحث این روزها درباره کرسی ریاست مجلس یازدهم و کاندیداتوری قالیباف هم زد و با کنایه بادامچیان را خطاب قرار داد و گفت: دبیر کل یکی از احزاب اصولگرا گفته است که کسانی که پرونده شأن شبهات مالی دارد ادعای ریاست مجلس یازدهم نداشته باشند. من خطاب به ایشان می‌گویم آن موقع که ایشان را سرلیست قرار دادید و در شورای نگهبان تأیید شد چرا آن زمان چنین صحبت‌هایی را مطرح نکردید.

نماینده تهران گفت: چرا آن زمان که سخنگوی قوه قضائیه گفته ایشان هیچ محکومیت قضائی ندارد چنین حرفی نزدید؟ البته درست می‌گویند، محکومیت قضائی ندارد چون یک بار هم به خاطر ۵ یا ۶ مورد املاک نجومی و… احضار نشده است.

لپه هم لاکچری شد

سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود به وزیر کشور گفت: هزار وعده خوبان یکی وفا نکند؛ در واقع قرار بود منطقه دورچه به عنوان شهرستان شناخته شود اما هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست از این رو آنها نیز حضور نخواهند یافت، امتحانات نیز برگزار نخواهد شد از این رو نسل بی‌سواد تحویل جامعه داده خواهد شد. همچنین والدین آنها نیز برای تردد دانش آموزان امکان گرفتن بیماری کرونا را دارند لذا چرا تدبیر نادرستی در این خصوص اندیشیده شده است؟ زمین سرزمین سوخته را تحویل دولت بعد ندهید، به عنوان مثال وضعیت صنعت آشفته است و هم اکنون شاهد پیش فروش خودرو هستیم در حالی که ابتدا باید خودروهای ثبت نام شده را تحویل دهند. همچنین امروزه شاهد افزایش قیمت لپه به کیلویی ۴۰ هزار تومان هستیم لذا به قول یکی از نمایندگان تهران استعفا دهید.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: ۱۲ مورد تخلفات وزیر مخابرات و رئیس شورای عالی فضای مجازی احصاء شده از این رو باید بررسی لازم صورت گرفته و برخورد جدی انجام شود.

افزایش حقوق ۱۵ درصدی نمایندگان در سال جاری

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز برگزار شد. در این جلسه در اجرای تبصره ماده ۸۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مقرر شد نمایندگان در سال جاری افزایش حقوق ۱۵ درصدی داشته باشند.

وی افزود: هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی برای حقوق نمایندگان ارائه کرده بود اما کمیسیون برنامه و بودجه با افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای نمایندگان در سال جاری موافقت کرد. از آنجایی که برای تمامی بخش‌های حاکمیتی افزایش حقوق ۱۵ درصدی لحاظ شده بود، لذا کمیسیون بودجه نیز با افزایش ۲۰ درصدی حقوق نمایندگان مخالفت کرده و افزایش ۱۵ درصدی را به تصویب رساند.

هشدار صریح وزیر دفاع نسبت به هرگونه تحرک نظامی علیه ایران

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از حمایت‌های گسترده مجلس شورای اسلامی در ارتقا قدرت دفاعی نظام اسلامی گفت: حمایت مجلس از حوزه دفاعی باعث شد بخش اعظمی از دستاوردهای وزارت دفاع که در برنامه‌ی ۴ ساله تدوین و ارائه شده بود در ۲ سال ابتدایی مجلس دهم محقق و به ثمر رسید.

وی با بیان پیشرفت‌های دفاعی در حوزه رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک و هوافضا و بویژه دستاوردهای موشکی که همواره خاری در چشم دشمنان اسلام بوده است گفت: وزارت دفاع در این حوزه در ۲ سال ابتدایی آغاز به کار دولت به لحاظ کمی و کیفی به رشد چند برابری دست یافت.

وزیر دفاع با بیان پیشرفت‌های چشمگیر صنعت دفاعی در حوزه پدافند هوایی به رونمایی و عملیاتی شدن سامانه‌های مختلف پدافند هوایی برد کوتاه، متوسط و بلند- باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: با تکیه به این دستاوردهای کاملاً بومی توانستیم امنیت آسمان ایران را بیش از پیش فراهم نمائیم.

وزیر دفاع با اشاره به اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی پس از این اقدام ننگ‌آور و ضد بشری در یک تصمیم راهبردی و مقتدرانه که از دوران جنگ جهانی دوم به بعد بی سابقه بود توانست با تکیه بر اراده و عزم ملی و قدرت بلامنازع خود، با موشک باران پایگاه نظامی و استراتژیک «عین الاسد»، هیمنه پوشالی آمریکا را در منطقه و جهان فرو ریزد و با این صلابت و قاطعیتِ در اقدامِ به موقع به جبهه استکبار و نظام سلطه ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع و امنیت ملی خود به هر دشمن متجاوزی پاسخی سریع، قاطع و دندان شکن خواهد داد.

کد خبر 424506

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی حقوق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجلس شورای اسلامی هیأت رئیسه وزیر دفاع ۱۵ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۸ فروردین به ریاست محمدباقر قالیباف، برگزار شد. در همین راستا، جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهمانان امروز بهارستان بودند.

در ادامه عکسی از احترام نظامی یکی از مقامات نظامی حاضر در مجلس به محمدباقر قالیباف را مشاهده می‌کنید.

منبع: ایسنا

tags # محمد باقر قالیباف ، مجلس شورای اسلامی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس