Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@10:00:51 GMT

گفتگوی مایک پمپئو و هایکو ماس درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۲۹۹

گفتگوی مایک پمپئو و هایکو ماس درباره ایران

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با هایکو ماس، همتای آلمانی خود درباره موضوع اوکراین، اوضاع در خاورمیانه، ایران و مبارزه با کرونا گفتگو داشته‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: در گفتگویی که روز دوشنبه انجام شد، پمپئو و ماس درباره تلاش‌ها برای مبارزه با کووید ۱۹ بحث و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این دو وزیر امور خارجه درباره همکاری آلمان و آمریکا در تعدادی از چالش ‌ای جهانی، مقابله با اقدامات روسیه در برابر اوکراین و آنچه که "اقدامات بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه" خوانده شد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو هایکو ماس ایران مبارزه با کرونا خاورمیانه پارسی خبر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در این گفتگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفتگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از دومین گفتگوی وزاری خارجه ایران و انگلیس
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و هند
  • گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان