Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:24:41 GMT

اثر کرونا بر اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۹۸۹۵

اثر کرونا بر اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد چیست؟

سه ماه از قرنطینه کامل ایالت نیویورک می‌گذرد و هنوز چشم‌انداز روشنی از زمان پایان آن و بازگشایی دوباره فعالیت‌ها در این ایالت که محل مقر سازمان ملل متحد هم هست، دیده نمی‌شود.

تا کنون تمام جلسات این سازمان به ویژه نشست‌های مهم و روزانه شورای امنیت به صورت مجازی برگزار می شود و هیچ ترددی در مقر این سازمان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دبیرخانه سازمان ملل متحد هم تمام ترتیبات بازگشایی دوباره این مقر بین‌المللی را به تصمیم مقامات نیویورک منوط کرده‌اند و بر اساس دستورالعمل‌های آن رفتار خواهند کرد.

تقریبا بیشتر قریب به اتفاق پروازهای بین‌المللی از این شهر و به آن لغو شده است و تمامی مسافران ورودی هم باید 14 روز در قرنطینه خانگی قرار گیرند.

این شرایط، نگرانی برای حضور هیات‌های گسترده از سراسر جهان را بیش از پیش کرده است تا جایی که تیجانی محمد عبده رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نامه‌ای، اظهار کرد: اگرچه هنوز چند ماه تا سپتامبر مانده است اما جامعه پزشکی پیش‌بینی می‌کنند چرخه این ویروس همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: این وضعیت ممکن است برای برخی از کشورها، یک بیماری مهم را به همراه داشته باشد. از این رو انتظار می‌رود محدودیت‌های مسافرتی بین‌المللی برای برخی مقصدها همچنان برقرار باشد. به این معنی که قرنطینه‌ها ممکن است ورود مسافران را به مقصد و از شهر نیویورک تحت تاثیر قرار دهند. 

رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: با توجه به موارد فوق، بعید است که سران کشورها و دولت‌ها از همه کشورهای عضو بتوانند در ماه سپتامبر به نیویورک سفر کنند.  علاوه بر این، اقدامات فاصله اجتماعی احتمالا برای ماه‌های آینده ادامه یابد. 

محمد عبده اضافه کرد: همچنین احتمالا محدودیت اجتماعات بزرگ ادامه خواهد یافت، اگرچه پیش بینی در این رابطه بسته به مراحلی که شهر نیویورک و ایالت نیویورک طی ماه‌های آینده انجام خواهند داد، دشوار است.

وی با توجه به این شرایط احتمال داد که نحوه برگزاری هفتاد و پنجمین اجلاس عالی‌رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد متفاوت باشد و گفت: این فرمت می تواند همچون پیام‌های از پیش ضبط شده روسای دولت‌ها یا وزیران، با حضور فیزیکی یکی از اعضای نمایندگی در مجمع محدود باشد.

رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: این گزینه باعث می‌شود تا نشست عمومی با حضور سخنرانان از همه کشورهای عضو در بالاترین سطح ممکن و با حضور فیزیکی کشورهای عضو در سالن مجمع عمومی ادامه یابد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرسش از خبر پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرسش از خبر ویروس کرونا مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرسش از خبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ‌طور متوسط سه‌ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

دیانتی اظهارکرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی گفت: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی افزود: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی، با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالنهای سرپوشیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحدهای دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی