Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارزیابی و معیارهای مقایسه مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اکنون 157 مرکز تحقیقاتی غیرپزشکی و 33 مرکز تحقیقات پزشکی در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی درحال فعالیت هستند. رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی از نخستین مأموریت‌های اداره کل مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آیین‌نامه‌ای نیز برای تعیین معیارهای ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز تدوین شده است. پیش از این مجوز فعالیت مراکز و پژوهشکده‌ها صادر می‌شد ولی انتظارات و معیار عملکردها برای واحدهای دانشگاهی تبیین نشده بود.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بنابراین وقتی هیچ انتظاری به‌صورت مدون از مراکز تحقیقاتی تبیین نشده بود، ارزیابی این مراکز نیز براساس معیارها و سلایق شخصی تعیین شده است. برهمین اساس رؤسای واحدهای دانشگاهی درصورت علاقه‌مندی مراکز تحقیقاتی را فعال می‎‌کردند و بعضاً در حد یک عنوان در باقی می‌ماند.

محمدی از نظارت اصولی و قاعده‌مند پژوهشگاه دانشگاه آزاد بر روی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های واحدهای دانشگاهی خبر داد و گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی تدوین و ابلاغ شده و فقط در کاربرگ شماره یک آن بالغ بر 40 معیار امتیازدهی گنجانده شده و از زیرساخت تا عملکرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رؤسای مراکز تحقیقاتی باید باتوجه به همین کاربرگ شماره یک آیین‌نامه اقدامات لازم را در راستای اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت به‌کار ببندد. مراکز تحقیقاتی باید کمبودهای عملکردی خود را براساس آیین‌نامه رتبه‌بندی برطرف کنند. شاید مرکزی با مقیاسی که طراحی شده نیاز به جذب پروژه‌های برون‌دانشگاهی داشته باشد و شاید هم نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشد. این امکان‌سنجی و نیازمندی براساس آنچه در آیین‌نامه ذکر شده پرواضح است.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: با همکاری اداره کل کانون‌های صنعت، جامعه و دانشگاه به‌دنبال بازارسازی و بازاریابی محصولات و دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاهی هستیم. تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای امیدوارکننده‌ای نیز در این راستا منعقد شده است.

محمدی درباره بازاریابی دستگاه استریل‌کننده و ضدعفونی‌کننده اسکناس خاطرنشان کرد: این دستگاه یکی از دستاوردهای پژوهشگران مراکز تحقیقاتی است که با پیگیری‌های بسیار مقرر شده چند نمونه از آن به بانک پاسارگاد و سایر بانک‌ها ارائه شود.تفاهم‌نامه‌های پرثمری نیز با صنایع وزارت دفاع منعقد شده تا ظرفیت مراکز تحقیقاتی و شبکه آزمایشگاهی کشور در راستای مسئله‌محوری فعال شود.

انتهای پیام/

358 / 167 مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد آیین نامه رتبه بندی مراکز تحقیقاتی دستگاه ضد عفونی کننده اسکناس تجاری سازی محصولات دانش بنیان عبدالله محمدی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد تجاری سازی محصولات دانش بنیان عبدالله محمدی مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده دانشگاه آزاد اسلامی آیین نامه رتبه بندی واحدهای دانشگاه رتبه بندی مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه