Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:20:17 GMT

توقف بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۱۷۸

توقف بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سهراب احمدی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: طی بازدیدی از روستای مولان آباد سقز، تخریب‌ها و تصرفات فراوان اراضی ملی مشاهده شد که مراتع زیادی توسط اهالی این روستا‌ها تخریب و تغییر کاربری داده شده است.

او با بیان اینکه پیمانکار شرکت گاز با استفاده از بیل مکانیکی در تخریب اراضی ملی این روستا نقش مهمی داشه است، افزود: مراتب این امر، طی نامه‌ای به شرکت گاز سقز اعلام و پیمانکار خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا یگان حفاظت این اداره با مراجعه به روستای مولان آباد تخریب‌ها و تصرف‌ها را نقشه برداری، متخلفان را شناسایی و مراتب را به مراجع قضایی معرفی کند.

رییس اداره منابع طبیعی یادآور با اشاره به اینکه در روستا‌های همچون شیپانچو، مام سیف الدین، مزره، خاپوره ده، کیسلان، سید آباد گلتپه و چندین روستای دیگر متخلفان را شناسایی و عملیات تخریب اراضی ملی را متوقف شده‌اند، تاکید کرد: با متخلفانی که اراضی ملی را به هر نوعی تخریب می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

او به نقش مهم دهیاران در حفاظت و حراست از اراضی ملی در روستا‌های شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: دهیاران و همیاران طبیعت تخریب و شخم زدن مراتع را سریعا به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی سقز گزارش دهند تا همه با هم از ادامه صدمه متخلفان به طبیعت و محیط زیست جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری مراجع قضایی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: شهرستان کاشمر با ۱۱۵ هزار هکتار وسعت جزو شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی محسوب می‌شود و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از این مساحت در زمره اراضی ملی است.

میثم روشنی افزود: مسئله تغییرات اقلیمی از یک طرف و وقوع سیلاب‌های ناگهانی از سوی دیگر با توجه به مقدار ناچیز بارندگی و پراکنش و شدت نامناسب نزولات جوی، وضعیت آبدهی چاه‌ها و قنوات و به طور کلی تأمین آب را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمرگفت: با وجود دو کانون مهم فرسایش بادی در جنوب کاشمر و همچنین بروز پدیده ریز گردها، فرونشست‌ها، آلودگی هوا و پدیده بیابان‌زایی، ضرورت فعالیت‌های اصلاحی احیائی را در سطح شهرستان دو چندان کرده است.

 روشنی افزود: با توجه به لزوم تأمین منابع آبی به رغم کمی این منابع، برای کاشت نهال، با محدودیت مواجه بودیم هرچند عملیات تغییر محل و احیای چاه موتور ایستگاه تثبیت شن با پیگیری‌های زیاد و همکاری منابع آب شهرستان و اعتبارات تخصیصی، بعد از ۲۵ سال درحال اقدام است.

وی گفت: در حوزه آبخیزداری در راستای تأمین آب شرب و کنترل سیلاب، یک مورد اجرای بند خاکی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار متر مکعب در حوزه شهری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان اجرا شد و طرح تکمیل بند خاکی حوزه دره گرگ با حجم عملیات ۱۰۸۰ متر مکعب با یک میلیارد ریال اعتبار اجراشد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: همچنین در سال گذشته بند خاکی حوزه شمال غرب شهرستان با حجم بالغ‌بر ۳۷ هزار متر مکعب خاک‌ریزی و بند گابیون سنگ ملات با اعتباری ۳.۵ میلیارد تومان احداث شد.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان