Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از حذف فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خبر داد.

علیرضا محمدی، امروز سه‌شنبه 30 اردیبهشت به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: از یکم خردادماه جاری، فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛USSD ، Mobile App ، SMS  و نرم‌افزارهای تحت وب medical.tamin.ir و darman.tamin.ir انجام خواهد شد.

محمدی گفت: سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت خاص، برای استفاده بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان از طریق روش‌های ذکر شده فراهم شده، به گونه‌ای که با ورود کد ملی و شماره موبایل متقاضی در این سامانه ابتدا فرد احراز هویت شده و در صورت تایید، استحقاق درمان وی با یکی از دو وضعیت "حمایت درمانی دارد ‏‏‏‏/ حمایت درمانی ندارد" به همراه تاریخ پایان اعتبار استحقاق درمان و کد رهگیری، نمایش داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد، می‎تواند از طریق تماس با سامانه 1420 سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (19 سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان  "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تامين اجتماعي بيمه تامین اجتماعی اعتبار دفترچه استحقاق درمان دفترچه درمانی خراسان جنوبی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قناعتی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامیهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: تکمیل این بیمارستان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدوار هستیم این اعتبار از سوی دولت تأمین شود تا در سال جاری شاهد خدمات دهی این بیمارستان به مردم اسلامشهر باشیم.

قناعتی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات بیمارستان اسلامشهر بر عهده وزارت بهداشت است و مشکلی برای تجهیز این بیمارستان نخواهد بود افزود: تأمین نیروی انسانی و کادر درمان این مجموعه نیز از طریق برون سپاری صورت می‌گیرد و در حال حاضر مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی در پایان گفت: با توجه به طراحی مناسب و مدرن بیمارستان اسلامشهر و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پذیرش بیماران بین المللی (IPD) و فعالیت در زمینه توریسم درمانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این بیمارستان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش بهرام عین الهی ظهر سه شنبه با حضور در اسلامشهر با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار شهرستان و قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند احداث و تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و میزان پیشرفت احداث این بیمارستان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

گفتنی است ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مورد توجه جدی دولت قرار گرفت و امروز این بیمارستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی ساخت خود را سپری می‌کند و طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان در صورت تأمین اعتبارات امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6080321

دیگر خبرها

  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • تعرفه‌های پزشکی اعلام شد/ تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند