Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:10:59 GMT

عراق در شرایط نامطلوبی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۲۵۲

عراق در شرایط نامطلوبی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در مقاله خود که در روزنامه های این کشور منتشر خواهد شد تاکید کرد که همگان در این کشور باید برای مقابله با چالشهای پیش رو با یکدیگر همکاری کنند.

وی در ادامه از فراکسیون های سیاسی خواست تا برای تکمیل کابینه این کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی تاکید کرد: باید گفتگوهای سازنده با تمام گروه های سیاسی با هدف دستیابی به خواسته های ملت عراق و عبور از بحران کشور اجرا شود.

وی تصریح کرد: من از عمق بحران کشور و مسائل اقتصادی با خبر هستم و به وظایف خود عمل می کنم. ما بعد از گذشت ۱۷ سال در شرایط نامساعدی قرار داریم و حاکمیت کشور ما هم چنان نقض می شود و نزدیک است که از خاک کشور ما به عنوان میدانی برای درگیری دیگران استفاده شود. نه تنها داعش و هسته های پنهان آن هم چنان فعالیت دارند بلکه شاهد وجود سلاح خارج از چارچوب حاکمیت هستیم. فساد و غارت اموال نیز وجود دارد.

الکاظمی هم چنین با ارسال پیامی خطاب به شورای عالی قضایی تاکید کرد که برگزار تظاهرات مسالمت آمیز حق قانونی عراقی ها است.

کد خبر 4929096 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مصطفی الکاظمی فساد مالی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین شیوع کرونا روسیه دونالد ترامپ افغانستان سوریه ایران مصطفی الکاظمی امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات نفت از شمال این کشور هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق نیوز، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اخیرا اعلام کرده بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات از شمال این کشور هستند.
عبدالغنی گفت:«ما صادرات نفت از میادین نفتی کردستان عراق را از سر می‌گیریم».
وی اضافه کرد اخیراً قراردادی بین وزارت برق عراق و یک شرکت فعال در بخش گاز این کشور در منطقه کردستان بسته شده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد هدف این قرارداد تسهیل انتقال 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتتمدید 5ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

عبدالغنی توضیح داد دولت فدرال بغداد از دولت اقلیم کردستان خواسته نفت تولید شده در شمال این کشور را به شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) تحویل دهد تا بتوانند صادرات نفت شمال را از طریق ترکیه از سر بگیرند.
وی گفت:«ما با دولت اقلیم کردستان برای تحویل نفت تولید شده در شمال به سومو صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم آن را از طریق بندر جیهان ترکیه و خط لوله‌ای که عراق و ترکیه را با هم متصل می‌کند صادر کنیم».

ترکیه از 25 مارس 2023 صادرات 450 هزار بشکه در روز نفت عراق را از این خط لوله که از منطقه کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه می‌رسد، متوقف کرده است.
این تصمیم ترکیه برای توقف صادرات نفت عراق به دنبال رای اتاق بازرگانی بین المللی در پاریس گرفته شد.
طبق این رای، ترکیه باید 1.5 میلیارد دلار غرامت به بغداد به خاطر آسیب‌های ایجاد شده توسط صادرات نفت کردستان بدون اجازه دولت فدرال عراق بین 2014 و 2018، پرداخت می‌کرد.
کردستان در 2013 صادرات مستقل نفت خام را آغاز کرد که از نظر بغداد غیرقانونی بود.
انتهای پیام/42

دیگر خبرها

  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است