Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مراکز اقامتی و گردشگری استان بازگشایی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی از این مراکز استفاده کنند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: از روز شنبه ما آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان مراکز گردشگری‌ در استان بودیم اما همانطور که از قبل نیز پیش بینی می‌شد، به دلیل وجود ترس از شیوع کرونا در جامعه استقبال خوبی از بازگشایی این مراکز به عمل نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته انتظار می‌رود آمار بازدیدکنندکان در تعطیلات عید فطر بالا برود.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان مانند هتل‌ها و مهمانسراها نیز بازگشایی شده‌اند، گفت: از آنجایی که همچنان اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است، قرار بر این بود که هتل‌ها و مهمانسراها به صورت محدود و فقط برای افرادی که به دلیل شرایط شغلی یا مسائل اضطراری دیگر ناچارند به اصفهان سفر کنند باز باشد اما با توجه به بازگشایی راه‌ها و آغاز سفرها از سوی برخی از هموطنانمان و نیاز آنها به سکونت در شهر مقصد، تصمیم بر این شد که مراکز اقامتی به روی تمامی هموطنان و مسافران باز باشد.

کرونا 37 میلیاردتومان به گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ضرر زدبازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری ‌استان‌ها به استانداری‌ها محول شد20 میلیارد تومان به طرح‌های گردشگری استان بوشهر اختصاص یاف

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: البته از مردم خواهش می‌کنیم توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقامات دولتی را جدی بگیرند و از سفر کردن خودداری کنند؛ چرا که هنوز اولویت با در خانه ماندن و اجتناب از سفر به منظور کاهش شیوع ویروس است.

وی با اشاره به لزوم رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و گردشگری خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تا پیش از شیوع کرونا در کشور نیز در تمامی مراکز اقامتی و گردشگری رعایت می‌شد که تا امروز نیز ادامه دارد. تمامی پرسنل و کارکنان نیز موظف‌ به رعایت تمامی مسائل بهداشتی خود و محل کارشان هستند.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به نسبت مساحت هر مرکز، بلیت فروشی‌ها به صورت محدود انجام خواهد شد بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان‌های مشخص از مراکز گردشگری دیدن کنند.

انتهای پیام/ 174/ی

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری استان مراکز اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : طی مدت ۱۰ روز گذشته حدود ۹۰۰ هزار و ۱۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، فرهنگی، دست ساز و موزه‌ها است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۹۵ هزار مسافر نوروزی هم در کرمانشاه خبر داد و گفت: طی این مدت حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی و حدود ۶۵۰۰ نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

وی تاکید کرد: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان به ترتیب مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، مهمانپذیرها، مجتمع‌های گردشگری، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع‌های خدماتی بین راهی، اقامتگاه‌های سنتی و زائر سرا‌ها بوده است. 

فرمانی از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و مابقی هم مربوط به بازدید از سرویس‌های بهداشتی است. 

به گفته این مسئول، به دنبال اجرای بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • گردشگران موظف‌ به اجرای تمامی شئونات اسلامی در اماکن گردشگری فارس هستند
  • بازدید بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • بازدید 1.2 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • مراکز اقامت موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • جاذبه‌های پربازدید همدان در نوروز
  • بازدید ۳۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان
  • افزایش آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه
  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه به یک میلیون نفر رسید