Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:10:09 GMT

فضای مجازی وقفه تحصیلی ناشی از کرونا را جبران کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۳۶۹

فضای مجازی وقفه تحصیلی ناشی از کرونا را جبران کرد

میرهاشم خواستار دوشنبه شب در نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان افزود: هرچند این انقلاب آموزشی در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه شد اما توانست جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد.
وی ادامه داد: پیش نیاز بازگشایی مدارس در خمیر نیز  اهتمام به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی دانش آموزان و معلمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار خمیر اظهارداشت: در این راستا باید تاکید مدیران مدارس بر رعایت اصول بهداشتی و همچنین ضدعفونی و گندزدایی سطوح و اشیاء توسط نیروهای خدماتی و از همه مهم تر رعایت فاصله اجتماعی باشد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات نهایی  پایه نهم و دوازدهم  گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری امتحانات ضروری است وهمه دستگاه‌های اجرایی باید برای بهتر برگزار شدن آن همکاری لازم را با آموزش وپرورش داشته باشند.
وی تصریح کرد :آموزش و پرورش خمیر در سال گذشته عملکرد موفقی در جذب اعتبارات داشته و توانسته ۱۰۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته را دریافت کند که به طور قطع این موضوع در تخصیص اعتبار دستگاه ها در سالجاری لحاظ خواهد شد.

امسال ۱۳طرح آموزشی در خمیر ساخته می شود

رییس آموزش وپرورش خمیر نیز گفت: امسال ۱۳ طرح آموزشی با اعتباری افزون بر ۹۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال با مشارکت خیران در سطح شهرستان در حال ساخت است.
محمدفولادی افزود: سال گذشته ۲۱ طرح آموزشی با هزینه ای افزون بر ۱۰۲میلیارد ریال شامل کلاس درس، ساخت نمازخانه و محوطه سازی مدارس در شهرستان خمیر به بهره برداری رسیده است.
وی بیان داشت: تمام طرح های عمرانی آموزش وپرورش خمیر با شدت درحال تکمیل است اما در برخی از نقاط  شهرستان با توجه به تراکم جمعیتی دانش آموزان نیازمند احداث کلاس های جدید درس می باشد.
 دبیر شورای آموزش وپرورش خمیر یادآورشد: گرچه ویروس کرونا باعث کند شدن روند طرح های آموزشی شده اما تاکنون اقدام های خوبی در حوزه عمرانی و آموزشی در ابن نهاد انجام شده است.

بیش از ۸۷ درصد دانش آموزان خمیر تحت پوشش برنامه شاد قرار گرفتند
 فولادی عنوان کرد: یکی از برنامه هایی خوبی که توسط آموزش و پرورش در دوران کرونا اتفاق افتاد آموزش مجازی با استفاده از نرم افزارهای مختلف بامحوریت شاد بوده است.
وی اضافه کرد: میزان عضویت مدارس درشبکه آموزش دانش آموزان (شاد) بیشتر  از ۸۷ درصد می باشد و آموزش وپرورش خمیر در استفاده از از این نرم افزار رتبه چهارم در استان هرمزگان را کسب کرده است.
مدیر آموزش وپرورش خمیر اذعان کرد: گرچه با مشکلاتی از جمله فراهم نبودن زیرساخت ها و نداشتن تمکن مالی دانش آموزان در روستاهای دورافتاده در استفاده از آموزش های مجازی روبرو بودیم ، اما این نهاد با شناسایی این قشر و با تدوین و توزیع درسنامه و تولید محتوای الکترونیکی، آموزش های لازم را به ان ها ارائه داده است.
وی در ادامه به بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت جاری اشاره کرد و گفت: در نخستین روز بازگشایی مدارس، از ۸۵ درصد مدارس خمیر بازدید میدانی شد که حدود  ۱۰ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حضور  داشتند.

ارزشیابی دانش آموزان تنها بر پایه امتحانات غیرحضوری نیست

وی همچنین گفت: فرایند ارزشیابی دانش آموزان تنها برپایه امتحانات غیرحضوری نیست بلکه مباحثی از قبیل کنفرانس ها، پژوهش ها، خلاقیت ها و آزمون های تکمیلی که از ابتدای سال تحصیلی در دفتر کار معلمان مربوطه ثبت شده، ارزشیابی نهایی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: درامتحانات نهایی پایه دوازدهم آزمون عمومی به شورای مدارس تفویض اختیار شده اما  امتحانات نهایی با فاصله ۲ متری از ۱۷ خرداد برگزار خواهدشد.
وی یکی از چالش های آموزش وپرورش در برگزاری امتحانات نهایی را رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی با توجه به کمبود فضا وهمچنین ضدعفونی و گندزدایی مداوم محل و زمان برگزاری امتحانات دانست که در این راستا باید تمامی دستگاه ها پای کار باشند.
دبیر شورای آموزش وپرورش خمیر همچنین گفت: بازگشایی مدارس در مناطق روستایی، نیاز به همکاری شوراها و دهیاران روستاها می باشد تا بتوانیم وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.
وی در پایان گفت: در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی نیز آموزش های لازم است با همکاری شبکه بهداشت به نیروهای خدماتی در زمینه ضدعفونی کردن کلاس ها، آزمایشگاه و  فضاهای مدرسه داده شده و همچنین دوره های ضمن خدمت برای مدیران جهت آموزش دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است.

آموزش وپرورش در دوران کرونایی فعال بوده است

امام جمعه خمیر نیز در این نشست گفت: مجموعه آموزش و پرورش در سراسر کشور یکی از جبهه‌های فعال در زمان بیماری کرونا بوده و باتوجه به محدودیت ها در زمان این بیماری، فرآیند آموزش به خوبی انجام شد.
حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی افزود: در زمان شروع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های در، با وجود محدودیت در یادگیری آموزشی، فرصتی برای رقم خوردن یک انقلاب آموزشی در حوزه آموزش وپرورش بوجود آمد. 
وی بیان داشت: فضای مجازی باتوجه به تحول چشمگیری که درعصر حاضر کسب کرده می تواند مباحث تربیتی دانش آموزان را به چالش بکشاند.
امام جمعه خمیر تاکید کرد: تعلیم و تربیت در زندگی بشر مهم ترین و اساسی ترین جنبه زندگی انسان می باشد و از جمله مسائل مهمی است که باید بدان توجه شود.
وی ابرازداشت: پیشرفت هر کشوری در گروی اهمیت دادن به مقوله آموزش و پرورش است.
 توجه به سلامت روانی دانش آموزان در زمان حضور در کلاس، تاکید بررعایت بهداشت فردی و داشتن ماسک و دستکش ،تاکید برعدم تجمع دانش آموزان و معلمین در یک نفطه از مدرسه ،فاصله برگزاری امتحانات ببن مقاطع در طول روز،پیشنهاد استفاده از اماکن مذهبی و سالن ها برگزاری امتحانات از دیگر موضوعاتی مطرح شده در این نشست بود.
شهرستان خمیر دارای ۱۳هزار و۶۷ دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا هرمزگان آموزش فضای مجازی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا هرمزگان آموزش فضای مجازی دانش آموزان مدارس ویروس کرونا هرمزگان آموزش فضای مجازی دانش آموزان پروتکل های بهداشتی برگزاری امتحانات امتحانات نهایی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان پرورش خمیر کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد