Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@13:53:23 GMT

۲۰۰ تن گل محمدی در سبزوار برداشت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۳۹۶

۲۰۰ تن گل محمدی در سبزوار برداشت شد

ساعت24 -مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با پایان فصل برداشت ۲۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۷۰ تن بیشتر شده است.

منصور برغمدی روز سه‌شنبه  افزود: از حدود ۷۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان سبزوار ۶۰ هکتار آن بارور است که به طور میانگین از هر هکتار ۳.۵ تن گل برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهرستان سبزوار با توجه به شرایط آب و هوایی ظرفیت مناسبی برای کشت گل محمدی دارد که علاوه بر توجه به افزایش سطح زیر کشت این محصول سرمایه گذاری در بخش صنایع فرآوری آن نیز ضرروت دارد.  
این شهرستان دارای ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گل محمدی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.

وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب