Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:02:28 GMT

رفع تصرف از ۹۵ هکتار اراضی ملی شهرستان بوئین زهرا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۴۴۸

رفع تصرف از ۹۵ هکتار اراضی ملی شهرستان بوئین زهرا

صمدی از رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «محمد صمدی» بیان کرد: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب شده و دستگاه قضایی برای حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفان و متصرفان برخورد قاطع داشته و اغماض نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب بوئین زهرا افزود: متأسفانه پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌ طبیعی و جولان عناصر فرصت ‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل ‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و غیره را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می ‌کنند، طی سالیان اخیر عمیق ‌‏تر و وسیع ‌‏تر شده  و شاهد پیامدهای تأسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم.

 

وی عنوان کرد: طی سال گذشته با برخورد قضایی 95 هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین به منظور صیانت از منابع آب زیرزمینی 20 چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد و سه هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.

 

صمدی اعلام کرد: رفع تصرفات از منابع آب زیرزمینی، اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با تشکیل و رسیدگی به 84 فقره پرونده قضایی صورت گرفت.

 

وی به سایر اقدامات دادستانی این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جلوگیری از چرای غیر مجاز مرتع های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب های جنگلی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان برای جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکت ها و واحد های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت و غیره برخی از اقدامات دادسرای شهرستان بوئین زهرا است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی ملی دستگاه قضا اراضی ملی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی را برای رفع چالش‌های این بخش انجام داده است.

وی با اشاره به بخشی از این اقدامات در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: پروژه‌های آبی در شهرستان نسبت به دوره‌های گذشته از لحاظ تخصیص اعتبار مالی و پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوب هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری برخی از این پروژه‌ها در شهرستان باشیم.

خاضعی هشدار داد: در بخش آب‌های زیرزمینی شهرستان متأسفانه شاهد افت تراز آب هستیم و وضعیت منابع آب زیرزمینی نسبت به فروردین ماه سال گذشته و شرایط نرمال ۶ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ممنوعیت کشت برنج تحت پوشش چاه‌های کشاورزی یکی از درخواست‌های جدی برای جلوگیری از افزایش افت آب‌های زیرزمینی است.

خاضعی افزود: برداشت آب از چاه‌ها برای انجام کشت برنج در حال آسیب زدن به سفره‌های زیرزمینی است.

وی تاکید کرد: باید کشت برنج با استفاده از آب‌های زیرزمینی در شهرستان متوقف گردد.

رئیس امور منابع آب شهرستان کهگیلویه گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها افزون بر کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی از اضافه برداشت آب‌های این منابع به شدت جلوگیری می‌کند.

خاضعی افزود: با نصب کنتور هوشمند کشاورزان بیشتر از پروانه بهره برداری نمی‌توانند از چاه‌ها آب برداشت کنند.

وی در این نشست با اشاره به مشکلات ایستگاههای پمپاژ و سرآب بند جوهای سنتی ابراز داشت: این موضوع یکی از دغدغه‌های برخی از کشاورزان شهرستان بوده که نیاز به بررسی و همکاری‌های لازم نسبت به ترمیم آنها وجود دارد.

خاضعی صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و پرو مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز را با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی و ایجاد فرو چاله‌ها و فرونشست زمین دارد، بسیار حائز اهمیت دانست.

رئیس امور منابع آب کهگیلویه پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های محفوره غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها و تمدید پروانه‌ها را از اولویت‌های کاری اداره مربوطه عنوان کرد.

کد خبر 6088552

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان