Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:58:31 GMT

سه حلقه چاه آب غیرمجاز درشهرستان ری مسدود شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۰۸۴۱

سه حلقه چاه آب غیرمجاز درشهرستان ری مسدود شد

به گزارش روز سه شنبه شرکت آب منطقه‌ای استان تهران، سید حمیدرضا حسینی اظهار داشت: این سه حلقه چاه غیرمجاز زیرزمینی در مجموع به عمق ۵۷ متر در اراضی شهرستان ری مسدود شد.
وی خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات از خروج ۲۵ هزار ۶۵۰ متر مکعب آب در سال از سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان جلوگیری شد.
حسینی افزود: طی این مدت هفت اخطار به متخلفان ابلاغ، ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و ۹ حکم قضایی اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول اضافه کرد: اداره منابع آب با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی زیرزمینی برخورد جدی می‌کند و اجازه فعالیت به متخلفان در این حوزه داده نمی‌شود.
شهرستان ری در حال حاضر ۶۰ روستا با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر با ۳۰ هزار مشترک مجاز خانگی است که عمده چاهای غیرمجاز نیز در روستاها قرار دارند.
هم اکنون این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه است و امسال ۶ قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو که در این منطقه جاری بود به دلیل خشکسالی‌های اخیر، احداث خط یک مترو تهران و حفر چاه های عمیق در کنار چاه‌های مادر خشک شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شرکت مدیریت منابع آب ایران شهرستان ری شرکت مدیریت منابع آب ایران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نصیری عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد که با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری گناباد برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح خط انتقال آب این شهرستان به طول ۱۳ کیلومتر و با صرف اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری در دست اجرا است که در دور دوم سفر استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار گناباد از اختصاص افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: این مبلغ معادل کل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گناباد است که تنها برای رفع مسائل و مشکلات و اجرای طرح‌های آبرسانی این شهرستان در یک سال گذشته تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت در رفع معضلات تأمین آب شرب، علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، کاهش مشکلات تأمین پایدار آب شرب نیز از اولویت‌های اصلی مسؤولان این شهرستان است.

نصیری یادآور شد: آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

کد خبر 6088145

دیگر خبرها

  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم