Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@13:06:56 GMT

تمهیدات آلمانی‌ها برای جشنواره‌های سینمایی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۱۳۰

تمهیدات آلمانی‌ها برای جشنواره‌های سینمایی

به دلیل شیوع بیماری کرونا، جشنواره‌های سینمایی در سراسر جهان، حال و هوای سابق را ندارند. در این میان، دست‌اندرکاران جشنواره‌های فیلم در آلمان تلاش کرد‌ه‌اند تا با نمایش آنلاین فیلم‌ها، از لغو کامل برنامه‌ها جلوگیری کنند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دوست‌داران صنعت سینما در آلمان، هر سال منتظر آمدن ماه مه (اردیبهشت و خرداد) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمان از سال، معمولا جشنواره‌های سینمایی متعددی در شهر‌های مختلف آلمان برگزار می‌شود و صد‌ها علاقمند به هنر هفتم را از اقصی‌نقاط جهان به این کشور می‌کشاند.

بر اساس گزارش بخش پژوهش‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، این در حالی است که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، جشنواره‌های سینمایی در سراسر جهان، حال و هوای سابق را ندارند. در این میان، دست‌اندرکاران جشنواره‌های فیلم در آلمان تلاش کرد‌ه‌اند تا با نمایش آنلاین فیلم‌ها، از لغو کامل برنامه‌ها جلوگیری کنند.

نیمه اول ماه مه هر سال، زمان برگزاری چهار جشنواره فیلم در شهر‌های اوبرهاوزن، اشتوتگارت، ویسبادن و مونیخ است. این در حالی است که امسال، دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکل مواجه شده‌اند. بحران کرونا امکان برگزاری هر جشنواره‌ای را غیرممکن کرده است. با این وجود، دست‌اندرکاران جشنواره‌های فیلم در آلمان تلاش کرده‌اند تا مانع لغو کامل برنامه‌ها شوند. برخی از آن‌ها اعلام کرده‌اند که زمان برگزاری جشنواره به پاییز موکول شده است و برخی دیگر از دنیای مجازی برای نمایش فیلم‌ها و آثار برگزیده استفاده کرده‌اند.

به عنوان مثال، بیستمین دوره جشنواره goEast (جشنواره فیلم‌های اروپای مرکزی و شرقی در ویسبادن) قرار بود در روز‌های پنجم تا یازدهم ماه مه برگزار شود، اما دست‌اندرکاران این جشنواره، هفته‌ها پیش از افتتاح آن، اعلام کردند که این دوره برگزار نخواهد شد و در عوض، علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی در این جشنواره حضور یابند. در نتیجه بسیاری از علاقمندان توانستند با خرید بلیط، شماری از فیلم‌های مهم و برجسته این دوره از جشنواره را به صورت آنلاین تماشا کنند. همچنین تماشای تعدادی از فیلم‌ها نیز به صورت رایگان از طریق اینترنت امکان‌پذیر بود.

علاوه بر این‌ها، مراسم اهدای جوایز نیز کاملا به صورت مجازی برگزار شد. هر چند پس از برگزاری این جشنواره، پیشنهاد‌هایی برای برگزاری جشنواره‌های آنلاین در آینده مطرح شد، اما مسئولان جشنواره ویسبادن چندان از برگزاری جشنواره‌های آنلاین استقبال نکردند. یکی از اعضای جشنواره در این باره می‌گوید: «فیلمسازان، تماشاگران و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها باید از نزدیک با یکدیگر دیدار کنند و این تنها در جشنواره‌های واقعی اتفاق می‌افتد؛ بنابراین برگزاری آنلاین جشنواره نمی‌تواند روش مناسبی برای آینده باشد.»

هرچند که دست‌اندرکاران جشنواره ویسبادن از پخش آنلاین فیلم‌ها، راضی نیستند، اما به نظر می‌رسد که برگزارکنندگان جشنواره اشتوتگارت از شیوه جدید، رضایت کامل دارند. به گفته مدیر هنری بیست‌وهفتمین دوره فستیوال فیلم‌های انیمیشن و کارتونی در اشتوتگارت، علاقمندان به فیلم‌های انیمیشن و کارتونی از برگزاری آنلاین جشنواره راضی بوده‌اند: «این جشنواره از تاریخ پنجم تا دهم ماه جاری در اشتوتگارت برگزار شد و خوشبختانه واکنش‌ها به این جشنواره آنلاین مثبت بود.»

اولریش وگناست می‌گوید: «ما در زمان فروش بلیط‌ها متوجه شدیم که استقبال از جشنواره بیش‌تر از انتظار ماست. استقبال علاقمندان از پخش آنلاین مراسم افتتاحیه و همچنین فروش فیلم‌ها به ما نشان داد که دوستداران فیلم‌های انیمیشن و کارتونی از برگزاری آنلاین جشنواره راضی بوده‌اند. در این جشنواره بیش از ۲۵۰ انیمیشن و کارتون پخش شده است. در واقع ما توانستیم اکثر فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره را نمایش دهیم.»

«دیتر کرواس» از دیگر مدیران این جشنواره نیز نگاه مثبتی به جشنواره آنلاین دارد: «ما قطعا از تجربه این جشنواره در سال‌های آینده استفاده خواهیم کرد. جشنواره‌های آنلاین شرایط حضور افراد بیشتری از اقصی نقاط جهان را فراهم می‌کند. البته برای همه ما در آینده، امکان گفت‌وگوی حضوری و برخورد نزدیک با تماشاگران و فیلمسازان اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد، اما می‌توانیم جشنواره‌های آنلاین را نیز در کنار جشنواره‌های حضوری و واقعی برگزار کنیم.»

این حس و حال را می‌توان در مونیخ نیز دید. شهری که از ششم تا بیست‌وچهارم ماه مه هر سال، میزبان فیلم‌های مستند جهان می‌شود. «داک فست مونیخ» یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های مستند جهان است که از سوی انجمن فستیوال بین‌المللی فیلم‌های مستند، انجمن Munchen FIlmstadt و موزه فیلم در مونیخ حمایت می‌شود. امسال، اما حال و هوای این جشنواره متفاوت است. فیلم‌ها به صورت آنلاین نمایش داده می‌شوند و این حرکت با استقبال علاقمندان به سینمای مستند مواجه شده است. دانیال اسپونسل، مدیر جشنواره در این باره می‌گوید: «میزان فروش بلیط از انتظارات ما فراتر رفته است. به نظر می‌رسد که علاقمندان به سینمای مستند، از پخش آنلاین فیلم‌ها راضی هستند.»

او اضافه می‌کند: «برگزاری جشنواره آنلاین، تجربه خوبی است و می‌تواند در آینده نیز تکرار شود. در عین‌حال، همه ما منتظر جشنواره‌های واقعی فیلم هستیم تا دوباره در سالن‌های تاریک در کنار یکدیگر، فیلم ببنیم. من فکر می‌کنم که در آینده ما شاهد برگزاری دو نوع جشنواره فیلم (فستیوال‌های آنلاین و جشنواره‌های واقعی) در جهان خواهیم بود.»

علاوه بر این‌ها، فستیوال فیلم‌های کوتاه در اوبرهاوزن که از اعتباری جهانی برخوردار است نیز امسال به صورت آنلاین برگزار شد. در شصت‌وششمین دوره از این جشنواره که از سیزدهم تا هجدهم ماه جاری برگزار شد، مجموعا بیش از ۳۵۰ فیلم کوتاه از ۷۰ کشور جهان نمایش داده شدند و علاقه‌مندان با پرداخت ۹.۹۹ یورو، توانستند به مدت شش روز، تمام فیلم‌های جشنواره را بدون محدودیت تماشا کنند. مسئولان جشنواره معتقدند که این سیستم با استقبال زیاد علاقمندان به صنعت فیلم مواجه شده است.

«لارس هندریک گاس» مدیر فستیوال فیلم‌های کوتاه اوبرهاوزن با اشاره به برگزاری فستیوال در چارچوبی کاملا تازه می‌گوید: «سیستم جدید، این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. این در حالی است که اگر جشنواره مانند سال‌های قبل برگزار می‌شد، امکان نداشت تا این حد با استقبال روبرو شود.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم آلمان بیماری کرونا ویروس کرونا دست اندرکاران جشنواره جشنواره های سینمایی جشنواره های آنلاین برگزاری جشنواره آنلاین فیلم ها جشنواره ها برگزار شد ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم عبدالعظیم(ع) جهت برگزاری مراسم لیالی قدر

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره به آماده سازی پهنه‌های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و تامین امکانات رفاهی و خدماتی ویژه احیاداران، از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید میرفائقی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداری ویژه شهرستان ری، پلیس راهور منطقه، تاکسیرانی شهر تهران و شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه (سامانه ۶ ) جهت تامین سرویس اتوبوسرانی و انتقال زائرین گفت: به منظور تسهیل تردد شهروندان ضمن انسداد ۲۰ مقطع در مبادی اصلی و فرعی منتهی به حرم، ۳ پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در اطراف حرم مطهر اختصاص داده شده است.  

وی با اشاره به آماده سازی پهنه‌های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و تامین امکانات رفاهی و خدماتی ویژه احیاداران گفت: ۱۹ مقطع از جمله خیابان سلمان فارسی خروجی بلوار ایرانی، خیابان سلمان فارسی خروجی کوچه ابوذر، خیابان سلمان فارسی خیابان شهید رحیمی، میدان سلمان فارسی، کوچه شهید حسن خانی، میدان قشقایی، میدان امام هادی، خیابان شهید فدایی جنب داروخانه هلال احمر، خیابان سلمان فارسی بعد از سرای محله ولی آباد، خیابان شهید آوینی ورودی خیابان شهید فدایی، تقاطع حیدرلو خیابان دانش پور، تقاطع خیابان آستانه، تقاطع خیابان شهید بغدادی و خیابان غلامرضا با اطلاع قبلی مسدود می شود.  

میرفائقی افزود: به منظور افرایش رفاه و تسهیل در تردد زائران ‌۳ پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در ۳ مقطع از جمله میدان شهدای شاملو(زمین مقابل ساختمان فرمانداری)، خیابان سلمان فارسی جنب بوستان عطر یاس و خیابان سلمان فارسی نبش خیابان الله دادی و یک مقطع واقع در میدان شهید قشقایی بلوار جانبازان برای پارکینگ موتور سیکلت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های اتوبوس پیرامونی حرم تجهیز و بهسازی شده اند اظهارکرد: به منظور سرویس دهی مناسب به زائران در پایان مراسم احیا ۹۰ دستگاه اتوبوس در خیابان فدائیان اسلام به مقصد میدان شوش، خیابان خراسان و میدان شهدا؛ در خیابان مدرس به مقصدخیابان ۱۳ آبان و نازی آباد و در خیابان شهید زهره وند به مقصد باقرشهر و کهریزک و تعداد ۴٠ دستگاه تاکسی ون در خیابان آستانه و خیابان سلمان فارسی جهت انتقال زائرین به حرم عبدالعظیم (ع) مستقر هستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه اظهارکرد: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان، ۳٠٠ متر بنر اطلاع رسانی مسیرهای مسدودی و نقاط استقرار اتوبوس و تاکسی در معابر اصلی منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) نصب شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی ویژه لیالی قدر در شهرهای کردستان اعلام شد
  • اجرای تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در البرز
  • تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم عبدالعظیم(ع) جهت برگزاری مراسم لیالی قدر
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • ادامه جشنواره نوروزی تلویزیون با «تنگه ابوقریب»
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • اکران آنلاین دو فیلم سینمایی
  • کاپیتان به صورت آنلاین اکران شد
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی