Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اعلام شد.

بخشی از دستورالعمل‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است: 

برنامه‌ریزی برای اجرای روش‌های کاری مختلف با حضور شاغلین کمتر به‌عنوان مثال دورکاری، چرخشی نمودن ساعات کاری، کاهش ساعت کاری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. صورت گیرد. مشاغل حیاتی سازمان تعیین شده و این افراد در دو الی سه گروه به‌عنوان تیم‌های جایگزین در هر شغل یا وظیفه تقسیم‌بندی شوند. آماده‌سازی محیط کار و تغییر شرایط و محیط کار به‌صورتی که برای انجام کار فاصله ایمن (1 تا 2 متر) و بیشترین فاصله ممکن بین افراد وجود داشته باشد. به‌منظور کاهش تجمع شاغلین خصوصاً در مکان‌هایی چون استراحتگاه‌ شبانه و کمپ‌ها، شرایطی فراهم شود تا تعداد افراد در استراحتگاه‌ها کاهش یابد و بقیه افراد در منزل آنکال باشند تا در صورت لزوم از منزل به محل مأموریت اعزام شوند. کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان کار می‌کنند انجام شود. از سلامت کارکنان در بدو ورود اطمینان حاصل شود. بررسی و پایش سلامت کارکنان و اطمینان از سلامت کارکنان روزکار و اقماری در بازگشت از مرخصی یا دوره استراحت قبل از شروع به کار حاصل شود.  حتی‌الامکان طرح‌های توسعه‌ای که می‌تواند در اولویت نباشد تا اطلاع ثانوی شروع به کار نکنند.

راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها، مواردی را به‌منظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از: 

- سطوح دارای تماس مشترک شامل میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله‌ها، تخت، کمد، کابینت، گوشی تلفن، دستگاه‌های کارت خوان و خودپردازها، کف پوش‌ها، کلید و پریزها، کیبورد، موس و ... تمیز و خشک شده و سپس گندزدایی شود.

- تی‌های زمین شور، دستمال‌ها و وسایلی که برای نظافت رستوران یا راهروها و ... استفاده می شو ند در هیچ شرایطی با وسایلی که برای شست شو و نظافت سرویس‌های بهداشتی به‌کار می‌روند نبایستی به‌صورت مشترک استفاده شوند.

- تمامی سطوح خودروهای حمل و نقل مواد غذایی می‌بایست به‌طور مستمر طبق پروتکل‌های موجود گندزدایی شوند.

- گندزدایی مرتب داخل ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (پس از برگشت از محل مأموریت) شامل: دستگیره درب ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کلیه قسمت‌های صندلی،کمربندهای ایمنی، کلیدهای پایین و بالابر پنجره ها، فرمان خودرو و ...

- تجهیزات و ابزارهایی که در فرایند عملیات، مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند بی‌سیم، دستگاه‌های تست گاز و ... در صورت امکان اختصاصی باشند و یا پس از استفاده هر فرد، گندزدایی شوند.

انتهای پیام/ ۴۱۰۵

منبع: آنا

کلیدواژه: صنایع نفت گاز و پتروشیمی طرح فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی گاز و پتروشیمی صنایع نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

کد خبر 6085873 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • اولین پیام رسمی مالک جدید استقلال به آبی‌پوشان!
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است