Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@06:03:03 GMT

موفقیت یک واکسن کرونا ساخت آمریکا در آزمایش‎های انسانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۲۲۸

موفقیت یک واکسن کرونا ساخت آمریکا در آزمایش‎های انسانی

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌های جهان در حال تلاش برای ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند اخیرا شرکت مُدرنا اعلام کرده است واکسن ساخت این شرکت در آزمایش‌های مقدماتی انسانی با موفقیت عمل کرده است و واکسن آن‌ها به نوعی به سیستم ایمنی بدن نحوه مقابله با ویروس کرونا را آموزش داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای، براساس گزارش‌ها پس از تزریق دو دوز از واکسن مذکور هر یک از شرکت کنندگان که در آزمایشات انسانی مدرنا شرکت کرده بودند علایم خوبی در پاسخ آنتی بادی بدنشان به این واکسن موسوم به" mRNA-۱۲۷۳" که در فاز ۱ مطالعه توسط "مؤسسه ملی سلامت" (NIH) انجام شده بود، نشان دادند.

با این حال توجه به این نکته مهم است که این مطالعه کوچک در درجه اول بر ایمنی متمرکز بوده است و با توجه به نتایج به طور قطع نمی‌توان گفت: واکسن مذکور کاملاً قادر به جلوگیری از عفونت احتمالی ناشی از کروناویروس است. مسابقه یافتن یک واکسن مناسب برای بیماری کووید-۱۹ به یکی از اهداف اصلی در تمام کشور‌های جهان تبدیل شده و محققان در تلاشند تا به شیوع این بیماری همه گیر پایان دهند. مقامات دولت آمریکا امیدوارند تا پایان سال جاری بتوانند این واکسن را توسعه دهند.

مدرنا اکنون در حال آماده شدن است تا استفاده اضطراری واکسن مذکور را در پاییز ۲۰۲۰ آغاز کند که با انجام این کار به شرکتی تبدیل خواهد شد که خیلی سریع آزمایش واکسن خود را آغاز کرده است.

این آزمایش توسط "مؤسسه ملی سلامت" (NIH) انجام شد و به زودی مدرنا قصد دارد یک مطالعه میان مرحله‌ای را آغاز کند و در ماه ژوئیه نیز آخرین آزمایشات را انجام دهد.

شرکت مدرنا و مؤسسه ملی سلامت از اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ روی واکسن کروناویروس موسوم به mRNA-۱۲۷۳ با هم کار کرده‌اند. این شرکت از یک فناوری موسوم به آر. ان.‌ای پیام رسان برای طراحی و تهیه واکسن استفاده می‌کند و فقط از کد ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند و این موضوع قابل توجه است، زیرا برای توسعه واکسن‌های سنتی معمولاً به نمونه زنده ویروس نیاز بود.

تاکنون آر. ان.‌ای پیام رسان سرعت چشمگیری را در توسعه این واکسن نشان داده است و مدرنا اولین شرکتی است که وارد مرحله انجام آزمایشات بالینی شده است و اکنون نیز اولین شرکتی است که نتایج آزمایش‌های انسانی را اعلام کرده است. اما آر. ان.‌ای پیامرسان هرگز به واکسن کامل منجر نشده است. این شرکت در حال حاضر اولین شرکتی است که یک واکسن مناسب بیماری کووید-۱۹ را ارائه داده و امیدوار است بتواند در سال ۲۰۲۱ تأییدیه کامل این واکسن را دریافت کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور به تجهیزات پیشرفته نیاز است؛ پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبکه، فناوری است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان‌ برای این کار طراحی و تولید شده است.

امیرحسین واعظ؛ از فناوران این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این محصول شامل سه بخش آشیانه، نرم‌افزار و پرنده بوده و این محصول تحت شبکه و بدون نیاز به خلبان است.

مهدی جودی؛ مدیرفنی این شرکت دانش‌بنیان نیز بیان کرد: کاربردهای این محصول در بحث‌های نظارتی و صنعتی است. یکی از کاربردهای مهم این سیستم که اخیراً نیز کشور با آن درگیر بوده، بحث‌های نظارتی به‌ویژه مرزبانی است. با این محصول فناورانه می‌توان با سریع‌ترین حالت در کشور و در هر ساعتی نسبت به پرواز و انجام عملیات اقدام کرد.

پهپادهای مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته شد

جودی گفت: زمانی که به سیستم دستور پرواز داده می‌شود درب‌های آشیانه باز شده و پرنده بلند می‌شود و مأموریت از قبل تعریف شده را انجام می‌دهد و به صورت کاملاً خودکار به آشیانه بازمی‌گردد، شارژ می‌شود و آماده عملیات‌های بعدی می‌شود.

وی تأکید کرد: کشورهایی که موفق به انجام این کار شدند در مرحله اول کشور آمریکا بود و بعد از آن فرانسه و یک کشور دیگر اروپایی است. قیمت این محصول دانش‌بنیان در حالت پایه 20 تا 25 هزار دلار تخمین زده شده اما کمترین قیمت نمونه خارجی 35 هزار دلار است.

پهپادهای آشیانه‌دار توسط فناورانی از رشته‌های مکانیک، هوا و فضا و رایانه ساخته شده است؛ دقت بالا و کاهش زمان رسیدن به موقعیت تعیین‌شده از ویژگی‌های پهپاد آشیانه‌دار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • ضرورت تأمین زیر ساخت‌های لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی
  • عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد/ به آمریکا هشدار داده‌ایم
  • ◄ موفقیت شرکت احداث و توسعه نیروگاه های مپنا در اخذ صلاحیت طرح و ساخت پایه یک
  • عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد
  • ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیام تبریک روز منابع انسانی ۱۴۰۳