Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@18:37:59 GMT

لزوم درج قیمت کالاها در واحدهای صنفی ایلام

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۵۸۱

لزوم درج قیمت کالاها در واحدهای صنفی ایلام

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، از لزوم درج قیمت کالاها و میوه‌ها بر واحدهای صنفی خبر داد و گفت: عدم درج قیمت‌ها تخلف محسوب می‌شود.

عزت اله عبدخانی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام، صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: نصب برچسب قیمت در واحدهای صنفی میوه و تره بار فروشی الزامی است و عدم نصب برچسب تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای مصوبه کارگروه مایحتاج عمومی تحت مدیریت دادستانی عمومی و انقلاب استان،گشت‌های مشترک باحضور بازرسان سازمان صمت و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بصورت روزانه وضعیت قیمت میوه و تره باردرسراسر استان را پایش می‌کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام با اشاره به این نکته که عدم درج قیمت زمینه ساز تخلف گرانفروشی است، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی دارای بیشترین ارتکاب تخلف عدم درج قیمت پلمپ می‌شوند.

این مقام مسوول در ادامه همچنین به عزم سازمان حمایت در شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو اشاره کرد و  گفت: طبق ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و به منظور جلوگیری از احتکار خودرو، با افرادی که خودرو صفر را در انبارها و سوله‌ها بدون اعلام موجودی نگهداری کنند، برخورد قانونی می‌شود.

عبدخانی، افزود: باتوجه به اهمیت صیانت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین رسیدن خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی و جلوگیری از التهاب در بازار کلیه متصدیان و بهره برداران ذی‌ربط در سطح استان می‌بایست موجودی خودروها را به سازمان صمت استان اعلام کنند.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام قیمت صنعت بازرسی واحدهای صنفی سازمان صمت درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: روشی که برای تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها گذاشته شده، به خصوص در ارتباط با کالاهایی که تولید داخل و از کارخانه ها هستند، ناکارآمد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا توکلی زاده امروز ۲۵ فروردین ماه، در صدوپانزدهمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما باید مسائل و مشکلاتی که ممکن است در حوزه اقتصاد پیش بیاید را پیش بینی و بررسی کنیم که آیا می توانیم در رفع این مشکلات موثر باشیم.

وی بیان کرد: یکی از این مسائل هزینه های حمل ونقل است که تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کالاها در مقاصدی دارد که کالا در آنجا مصرف می شود. روشی که برای تعیین افزایش نرخ حمل ونقل گذاشته شده، به خصوص در ارتباط با کالاهایی که تولید داخل و از کارخانه ها هستند، ناکارآمد است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه در قیمت گذاری حمل ونقل سیمان سه نهاد راهداری، کانون رانندگان و شرکت های مسافری تصمیم گیری می کنند، عنوان کرد: اشکال اساسی این است که این سه نهاد در افزایش قیمت حمل منتفع می شوند، اما نقش تولیدکننده و مصرف کننده مغفول مانده و دیده نشده است. این می تواند موجب انحرافاتی شود. باید تغییر رویه ای داد که تولیدکننده و مصرف کننده در تعیین قیمت حمل تاثیرگذار باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • پلمب ۱۴۳۱ واحد صنفی متخلف در طرح مشترک نوروز و رمضان تعزیرات
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است