Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@03:15:14 GMT

ترامپ حتی به فاکس نیوز هم حمله کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۱۸۷۰

ترامپ حتی به فاکس نیوز هم حمله کرد

رئیس جمهور آمریکا به شبکه خبری محبوبش، فاکس نیوز به سبب هشدارهای یک مجری این شبکه نسبت به تاثیرات مرگبار بالقوه داروی هیدروکسی کلروکین بر خلاف توصیه های خودش به مصرف این دارو برای مقابله با کرونا حمله کرد.

قدس آنلاین: هشدار نیل کاووتو، مجری شبکه خبری فاکس نیوز در خصوص خطرات بالقوه مصرف خودسرانه داروی هیدروکسی کلروکین برای افراد دارای برخی شرایط جسمی پیش‌زمینه‌ای بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ این دارو را شخصاً مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در پستی در توئیتر در واکنش به هشدار های کاووتو درباره هیدروکسی کلروکین گفت: "ما دلمان برای راجر ایلز (مدیر اجرایی ارشد سابق فاکس نیوز) تنگ شده است. شما اکنون (در فاکس نیوز) بیشتر از هر زمانی نیروهای مخالف با ترامپ دارید. به دنبال یک کانال جدید هستم!"

مجری فاکس نیوز در برنامه‌اش با نام "دنیای شما با نیل کاووتو" هشدارش درباره مصرف هیدروکسی کلروکین را به فاصله کمی بعد از اظهارات ترامپ درباره مصرف این دارو توسط خودش مطرح کرده و این اظهارات ترامپ را "بهت آور" خواند. کاووتو به وجود برخی مطالعات اشاره کرد که نشان داده‌اند مصرف هیدروکسی کلروکین می تواند برای برخی افراد با شرایط پیش‌زمینه‌ای همچون افراد دارای مشکلات قلبی خطرناک باشد.

کاووتو خاطر نشان کرد: حقیقت مساله این است زمانی که رئیس جمهور پرسید که شما چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت که بر اساس برخی مطالعات، گروه های آسیب‌پذیر مردم یک چیز برای از دست دادن با این دارو دارند و آن هم جانشان است.

وی افزود: اگر شما در گروه افراد با ریسک زیاد باشید و شروع به مصرف این دارو به عنوان یک درمان پیشگیرانه به جهت دفع ابتلا به ویروس کنید و یا در یک سناریوی بدتر، اگر شما دارید با ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنید و در عین حال جزو این گروه از افراد آسیب‌پذیر هم هستید، پس این دارو شما را خواهد کشت.

بعد از آنکه ترامپ به مصرف داروی هیدروکسی کلروکین توسط خودش اذعان کرد، شان کانلی، پزشک شخصی خود او نیز با تایید مصرف این دارو از سوی ترامپ گفت که هر دوی آنها به این نتیجه رسیده اند که "مزایای بالقوه این دارو بر  خطرات نسبی آن برتری دارد".

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فاکس نیوز دونالد ترامپ هیدروکسی کلروکین مصرف این دارو فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد ریواس نخورند

مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان  منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان موجب ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

مردانی افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آن‌ها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور نمونه در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و ضرورت دارد قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • این افراد ریواس نخورند
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • قهوه خور‌ها بخوانند