Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ویدئو کنفرانسی که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: ما طی این مدت چالش‌هایی داشتیم که باید آن را پشت سر می‌گذاشتیم و بعد از آن ما بخشنامه‌ای برای آموزش الکترونیکی در ۲۴ اسفند تدوین کردیم و تا ۲۸ اسفند برای ستاد ملی مقابله با کرونا فرستادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: وزارت علوم در روزهای عید تلاش کرد که هیچ جلسه‌ای را تعطیل نکند و پیگیر بحث آموزش مجازی باشد و این شلوغ ترین عیدی بود که آموزش عالی تجربه کرد. طبق بررسی‌ها نمی‌توانستیم ترم را حذف کنیم، زیرا دانشجویان متضرر می‌شدند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در ۱۷ فرودین یک مصوبه‌ای داشتیم که طبق آن ستاد ملی مقابله با کرونا برای دانشجویان دکتری یک بازنگری در برخی از مقررات آموزشی ایجاد کند. برای این هدف یک سند ۲۰ بندی تهیه شد که به دانشگاه‌ها برای مواجهه با این مشکل کمک کرد.

دانشگاه‌ها متناسب با شرایط تصمیم‌گیری کنند

خاکی صدیق در ادامه بیان کرد: ما در هیچ مقطعی دنبال راه حلی برای همه دانشگاه‌ها نبودیم، زیرا چنین راه‌حلی نیست از این رو می‌بایست به دانشگاه‌ها این اجازه داده می‌شد که متناسب با شرایط خود تصمیم بگیرند از این رو سندی که ارائه کردیم اختیاری بود نه الزامی.

وی درباره  نحوه برگزاری امتحانات گفت: برای برگزاری امتحانات یک بخشنامه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد، مبنی بر اینکه اگر امکان حضور دانشجویان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم بود، آزمون‌ها حضوری برگزار شود اما اولویت اول ما سلامتی دانشجویان، کارشناسان و اساتید است. البته اگر به هر دلیلی دانشگاه نتوانست آزمون حضوری برگزار کند؛ خودش بنا به شرایط تصمیم بگیرد.

اولویت حضور در دانشگاه‌ها با مقاطع کارشناسی ارشد است

معاون وزیر علوم گفت: اخیرا شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده، اما این اجباری و الزامی نیست و بنا به شرایط دانشگاه تصمیم گیری خواهد شد. در این مورد اولویت ما دانشجویان کارشناسی ارشد هستند تا برای اتمام درس‌ها و پژوهش‌ها اقدام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برخی از دانشگاه‌ها توانستند بر پایه آموزش الکترونیکی درس‌ها را جلو ببرند، در مناطقی که سفید است امکان حضور دانشجویان وجود دارد البته در صورتی که مستلزم جا به جایی آنها نباشد. در این میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخشی از کارشان پژوهش است که با استفاده از پروتکل‌ها حضور آنها امکانپذیر است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تحصیلات تکمیلی علوم تحقیقات و فناوری کارشناسی ارشد معاون وزارت علوم ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

ایسنا/اردبیل نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل درحال برگزاری است.

 اسماعیل چمنی رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و  ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روزهای اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها