Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@11:12:45 GMT

آخرین وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی در مشهد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۲۹۱

آخرین وضعیت فعالیت واحدهای اقامتی در مشهد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: دستورالعمل بازگشایی حرم هنوز ابلاغ نشده است؛ اما طبیعتا پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی یکی از اولین مکان‌هایی که باز خواهند شد واحدهای اقامتی هستند که استانداردها را رعایت می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی واحدهای اقامتی استان در صورت بازگشایی حرم رضوی اظهار کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روزهای اخیر برگزار شد،  در مورد واحدهای اقامتی نیز صحبت شد و رئیس جمهور اعلام کرد که رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توانند پس از ماه رمضان فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمنا دستورالعمل بازگشایی حرم هنوز ابلاغ نشده است؛ اما طبیعتا پس از بازگشایی حرم مطهر رضوی یکی از اولین مکان‌هایی که باز خواهد شد، آن دسته از واحدهای اقامتی هستند که استانداردها را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات مقدماتی برای بازگشایی و بازدیدهای مربوط به این مساله انجام شده است. همچنین در حال حاضر حضور زائران در مشهد بسیار کم است؛ اما در حال پیگیری بازگشایی واحدهای اقامتی پس از ماه رمضان هستیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص شرایط بازگشایی تاسیسات گردشگری خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل شماره سه که به ما ابلاغ شده است، تمام تاسیسات گردشگری که بتوانند پروتکل‌های بهداشتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت بهداشت را رعایت کنند، مجازند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیدخوری در مورد نظارت بر واحدهای اقامتی تشریح کرد: نظارت‌ها نیز توسط بازرسان میراث فرهنگی، اعضای جامعه هتلداران و افرادی از مراکز بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی انجام خواهد شد تا واحدهای اقامتی مذکور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی شرایط بازگشایی را داشته باشند.

وی یادآور شد: بازگشایی واحدهای اقامتی نیز به این دلیل است که اگر این کار توسط ما صورت نگیرد، مسافران و زائران به واحدهای غیر مجاز که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مراجعه کرده و باعث ایجاد مشکلات بیشتری خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فعالیت واحدهای اقامتی واحدهای اقامتی میراث فرهنگی بازگشایی حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی روز سه شنبه در جلسه عفاف و حجاب اسلامشهر تشکیل ستاد عفاف و حجاب را تأکیدی بر اهمیت این فریضه مهم دینی دانست و گفت: این جلسات سبب می‌شود، تا همه نهادهای دست اندرکار به وظایف خوب بیش از گذشته واقف باشند.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت: قطعاً اصناف نیز همچون سایر اقشار که همواره پیشگام بوده اند در راستای رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

حبیبی افزود: در موضوع عرضه پوشاک مناسب که یک دغدغه برای بانوان است با ابلاغ وزارت کشور حداقل یک فروشگاه بزرگ مد اسلامی می‌بایستی هرچه سریع‌تر در اسلامشهر راه اندازی شود و حمایت‌های لازم نیز صورت بپذیرد که بتواند پاسخگوی نیازی بانوان اسلامشهری باشد.

فرماندار اسلامشهر تاکید کرد: این اراده برای سالم سازی هرچه بیشتر محیط شهرستان وجود دارد و همه دستگاه‌های دست اندرکار می‌بایستی پای کار باشند.

حبیبی همچنین بر این نکته تاکید کرد که سایر اولویت‌های شهرستان از جمله ستاد تنظیم بازار، نیازهای ساختاری شهرستان، بخش درمان، راه‌های ارتباطی و… در جای خود با قوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6086987

دیگر خبرها

  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است