Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:35:33 GMT

تکمیل ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۶۸۵

تکمیل ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از تکمیل ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهر تهران خبر داد و گفت: فراخوان اولویت‌های پذیرشی از سوی سازمان بوستان‌ها منتشر شده تا از این طریق گونه‌های بومی و قابل کشت در تهران مورد آزمایش قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز تهران آماده بهره‌برداری است و فراخوان اولویت‌های پذیرشی از سوی سازمان بوستان‌ها منتشر شده است تا از این طریق گونه‌های بومی و قابل کشت در تهران را مورد آزمایش قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تمامی متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان درخواست می‌کنم در فراخوان منتشر شده شرکت کرده و از سازمان بوستان‌ها برای پیگیری این بخش قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه در تذکر به شهرداری تهران درباره توقف ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی تهران گفت: اردیبهشت‌ماه سال گذشته به پیشنهاد کمیته محیط زیست شورا، سازمان بوستان‌ها بخشنامه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ریشه‌کنی و حذف گیاهان بومی شهر تهران در فضای سبز ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه براساس آن بخشنامه مقرر شد ریشه‌کن کردن گیاهان "خود رو" در فضای سبز به غیر از استثنائات مورد تأیید کمیته فنی آن سازمان ممنوع باشد، افزود: متأسفانه گزارشات واصله از برخی مناطق 22 گانه حاکی از آن است که پیمانکاران فضای سبز مجددا اقدام به ریشه‌کنی و تخریب ذخایر ژنتیکی بومی تهران کرده‌اند.

میلانی تأکید کرد: به شهرداری تهران به ویژه حوزه فضای سبز مناطق تذکر می‌دهم در اسرع وقت اجرای کامل مفاد بخشنامه حفظ و صیانت از گیاهان بومی را در دستور کار قرار داده و از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران می‌خواهم در فرصت یک ماهه گزارش کاملی از اقدامات پیشگیرانه و نتایج ارزیابی عملکرد مناطق 22 گانه را به شورای شهر تهران ارائه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شوراي شهر تهران سازمان بوستان ها شهر تهران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های آینده منطقه چهار شهرداری قم، تکمیل فاز سوم بوستان خضر است.

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: یکی از اقدامات مستمر در منطقه چهار شهرداری قم توسعه و بهسازی فضای سبز است.

وی افزود: فاز دوم بوستان خضر در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و انجام مقدمات احداث فاز ۳ آغاز شده است. همچنین برای بوستان کوثر آب‌نما و روشنایی در حال تکمیل است و فاز سوم آن در دستور کار است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بوستان زائر تکمیل آلاچیق‌ها و نمازخانه و سرویس بهداشتی در دستور کار است.

اقبالیان در خصوص میانگین هزینه‌های خدمات شهری منطقه ۴ به صورت ماهانه گفت: بخشی از هزینه در این زمینه مربوط به نیروی انسانی است و بخش دیگری هزینه‌های تهیه اقلام و ماشین‌آلات خدمات شهری است که در نهایت به ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: دوسوم بودجه جاری این منطقه به هزینه‌های رفت و روب و خدمات شهری مربوط است.

کد خبر 746957

دیگر خبرها

  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • مختاری: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز مناطق کم برخوردار هزینه شد
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت
  • کاشت ۲۵۰۰۰۰ شاخه گل لاله در باغ ایرانی
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان