Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:13:16 GMT

متهم ۱۷ ساله و کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۳۰۰ کارت بانکی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۲۷۸۷

متهم ۱۷ ساله و کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۳۰۰ کارت بانکی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس فتا با شکایت تعدادی از شهروندان بررسی موضوع کلاهبرداری افرادی از کارت بانکی آن‌ها را در دستور کار قرار داد.
وی عنوان کرد: با هوشیاری پلیس و پیگیری‌های پلیس فتا و اخذ مجوز قضائی، متهم ۱۷ ساله و همدست او دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد یادآور شد: از منزل این متهم سه دستگاه لپ‌تاپ، ۱۳ دستگاه گوشی موبایل و چندین قطعه سیم کارت با هویت‌های نامعلوم کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی فر با اشاره به شیوه کلاهبرداری این متهم نوجوان بیان کرد: شیوه کلاهبرداری متهمان این گونه بوده که با نصب اپلیکیشن‌های کلاهبرداری و هدایت طعمه‌های خود به درگاه جعلی‌بانکی (فیشینگ) اقدام به برداشت ۵ میلیارد ریال از ۳۰۰ کارت بانکی کرده بودند.

کد خبر 4929295

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد نيروي انتظامي يزد پلیس فتا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شب قدر گرگان قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان بیرجند ایلام مواسات زلزله ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند

سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام‌ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت‌وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری می‌شود.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان