Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این برنامه‌ریزی‌ها با مطالعه و ارزیابی اسناد بالادستی و هم راستا با مولفه‌های سال جهش تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری برای بهره‌گیری از توان داخلی و بومی‌سازی دانش مهندسی و به کارگیری آن است.

محور اصلی برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت‌ها در تولید و انتقال برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور در سال ۹۹ بر مبنای افزایش ظرفیت پست‌های برق، ارزیابی خطوط انتقال و به‌روزرسانی فرایندهای انتقال انرژی و توجه به مدیریت شبکه و دیسپاچینگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل‌توجه در دستیابی به اهداف تعیین‌شده و اجرای برنامه زمانبندی راه‌اندازی طرح‌های جدید در افزایش ظرفیت پست‌ها و بهره‌گیری از توان مهندسی برای بهبود شرایط تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور، پیگیری مجدانه برای تامین اعتبار و تحقق برنامه بودجه‌ای است، این مهم جز با همراهی و ممارست مدیران و مسئولان استانی و حمایت مدیران توانیر و همراهی نمایندگان مجلس برای پیگیری برنامه بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات میسر نمی‌شود.

درعین‌حال محدودیت منابع درآمدی در شرایط بودجه‌های انقباضی نمی‌تواند خللی در عزم و اراده فرزندان این سرزمین برای تحقق اهداف پیش رو تا رسیدن به افق درخشان توسعه و کارآمدی بیشتر در سال جاری ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در این رابطه با بیان سرفصل اصلی اجرای طرح‌های توسعه و بهره‌گیری از توان مهندسی برای بهینه‌سازی تامین و انتقال برق و انرژی در دو استان فارس و بوشهر بیان کرد: رئوس اصلی این سرفصل‌ها منطبق با مولفه‌های سال جهش تولید و هم راستا با تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های بومی است.

غلامرضا نصیری گفت: ما در این رابطه از همه ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اهداف پیش رو استفاده خواهیم کرد.

وی خواستار مشارکت و همراهی نمایندگان مجلس در دو استان فارس و بوشهر برای تحقق اهداف درآمدی این شرکت و تخصیص بهنگام اعتبارات و ترمیم منابع درآمدی و اعتباری شد.

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: برخی از طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده برای افتتاح و راه‌اندازی در استان فارس و در افق کوتاه‌مدت سال جاری و تا پایان نیم‌فصل امسال با تحقق تامین اعتبارات راه‌اندازی خواهد شد، طرح‌هایی مانند افزایش ظرفیت پست شهروز شهر، خرید و نصب سیستم دیسپاچینگ و مدیریت شبکه فیبر نوری استان فارس، اجرای طرح توسعه پست ۱۳۲ کیلو ولت عمادده، خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط دهنو، فیروزآباد در این بازه زمانی برنامه‌ریزی‌شده است.

مهندس نصیری یادآور شد: در نیم‌فصل دوم امسال نیز راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق برای استان فارس برنامه‌ریزی‌شده است که از جمله آن اجرای توسعه خروجی‌های ۶۶ ملک مکان، اجرای پست ۲۳۰ کیلو ولت حسن‌آباد، توسعه کلید خانه برف فروشان شیراز، افزایش ظرفیت بوشیگان، افزایش ظرفیت داراب گرد و افزایش ظرفیت درودزن است.

این مقام مسئول ادامه داد: در ادامه فعالیت‌ها برای افزایش ظرفیت تامین و انتقال برق در استان فارس در نیم‌فصل دوم امسال توسعه سامانه ۶۶ پست ۲۳۰ لار، اجرا و توسعه خروجی‌های ۶۶ کیلو ولت پست ۲۳۰ ملک مکان، توسعه پست ۶۶ کیلوولت سیمکان، اجرا و بهینه‌سازی خط ۶۶ کیلو ولت سیمکان و خرید و اجرای شبکه محافظ حاوی فیبر نوری برای خط فسا – خرامه برنامه‌ریزی‌شده است.

نصیری همچنین به اجرا و افزایش ظرفیت‌ها و بهینه‌سازی فعالیت‌ها برای تامین و انتقال برق در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی مانند افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ گناوه، ورود و خروج خط ۴۰۰ پارس کوشکنار در نیروگاه عسلویه برای نیمه دوم سال، توسعه پست ۲۳۰ بوشهر۲، افزایش ظرفیت پست بوشهر ۱ و توسعه پست ۴۰۰ پارس که همگی در استان بوشهر اجرا و در نیم‌فصل اول امسال با تامین اعتبارات تکمیل و راه‌اندازی می‌شود می‌تواند شاخص‌های تامین و انتقال برق در این استان را ارتقاء دهد.

این مقام مسئول همچنین گفت: در افق نیم‌فصل امسال طرح‌های دیگری در استان بوشهر برای راه‌اندازی آماده می‌شود، با تامین اعتبار و تحقق اهداف بودجه‌ای در ماه‌های پیش رو تا پایان نیم‌فصل امسال شاهد راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ پارس، راه‌اندازی پست هلیله، اجرای پست و خط جایینک، توسعه پست ۴۰۰ کنگان، اجرای خطوط ورودی ۲۳۰ پست شبانکاره، خطوط خروجی‌های ۶۶ پست شبانکاره و افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: در برنامه‌ریزی‌های پیش رو توجه ویژه به توسعه کلید خانه‌ها و بهینه‌سازی خطوط انتقال شده است، این موضوع در استان بوشهر با اجرای طرح توسعه ایستگاه ۲۳۰ شبانکاره و توسعه کلید خانه پست رودحله دنبال می‌شود.

نصیری گفت: بررسی چگونگی تأثیرگذاری هر یک از طرح‌های یادشده در یک بازه زمانی  مشخص حائز اهمیت است. تجهیزات و تأسیسات تامین و انتقال برق و انرژی با افزایش بار و مرور زمان نیاز به نوسازی و بهسازی دارند، این موضوع به‌ویژه در پست‌های انتقال برق بسیار حائز اهمیت است، ازاین‌رو اجرا و راه‌اندازی طرح‌های یادشده در بازه زمانی مشخص می‌تواند  پارامترها و شاخص‌های بهره‌برداری، تعمیرات اساسی، طراحی و  بهینه‌سازی شبکه را ارتقاء دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس افزود: نکته حائز اهمیت دیگر در اجرا و راه‌اندازی این طرح‌ها پیشگیری مسائل بودجه‌ای و اعتباری آن است، برخی از این طرح‌ها اعتباراتی از ۳۰ میلیارد ریال تا ۳۲۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند، اعتبارات طرح‌های یادشده در استان بوشهر برای برخی از طرح‌ها بالغ‌بر ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال است، برخی طرح‌های منسجم‌تر اعتباراتی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داده‌اند، دستیابی به اهداف پیش رو نیازمند پیگیری مجدانه و حمایت مدیران و مشارکت و همراهی همگانی است.

کد خبر 513196 برچسب‌ها استان‌ فارس برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس برق تامین و انتقال برق افزایش ظرفیت پست برنامه ریزی شده استان بوشهر افزایش ظرفیت راه اندازی طرح طرح های توسعه استان فارس میلیارد ریال راه اندازی استان فارس تحقق اهداف بهینه سازی توسعه پست اجرای طرح طرح ها بودجه ای کیلو ولت ظرفیت ها پست ۲۳۰ نیم فصل پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده است، گفت: جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفت آن را نشان می‌دهد.

عظیم کلانتری‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در مسائل مختلف این حوزه همانند تولید، فناوری‌ها، سیاست‌ها، بازارها و مسائل کلان کشورهای تولید و صادرکننده در حوزه گاز تشکیل شده است، اظهار کرد: ایران، قطر، روسیه و الجزایر بازیگران اصلی این مجمع هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کلی صنعت گاز مربوط به تحقیق و توسعه فناوری است، افزود: نمایندگان کشورهای صادرکننده گاز به‌منظور تبادل و اشتراک تجربه‌ها و تحقیق درباره مسائل آینده به‌صورت مشترک، تصمیم به تأسیس مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف گرفتند که کارگروه علمی و فنی این مؤسسه وظیفه بررسی طرح‌های تحقیقاتی برگزیده کشورهای عضو برای آینده گاز را به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: با تصمیم جی‌ئی‌سی‌اف، الجزایر به‌عنوان میزبان مؤسسه تحقیقات گاز انتخاب شده است و نماینده کشورها در کارگروه علمی و فنی آن عضویت دارند که برای تأثیرگذاری بیشتر این مؤسسه بودجه مشخصی نیز برای حمایت از طرح‌های آینده‌نگرانه در نظر گرفته شده است.

کلانتری‌اصل با بیان اینکه ایران در صنعت نفت به‌طور کلی و مشخص در صنعت گاز صاحب تجربه زیادی است، اظهار کرد: کشور ما با اتکا به دانش فنی بومی دارای تجارب ارزشمندی در زمینه مهندسی، طراحی، تحقیقاتی و عملیاتی بر پایه فناوری در صنعت گاز است که تعدادی از آنها در قالب طرح به مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شده است.

ایران بازیگر قابل احترام در صنعت گاز

وی با اشاره به اینکه ایران بازیگر قابل احترامی در صنعت گاز است، افزود: متناسب با جایگاه ایران از نظر منابع و ذخایر گازی، کشور با دارا بودن مراکز تحقیق و توسعه معتبری همچون دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و مرکز مطالعات بین‌المللی انرژی، نقش مؤثری در فعالیت‌های پژوهش‌محور این صنعت به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در نهادهای بین‌المللی از کسانی که در رشد و شکوفایی مسائل مورد اجماع و علاقه کشورها در سطح بین‌المللی مشارکت دارند قدردانی می‌شود، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده و جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه درباره جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که نشان‌دهنده تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفتن آن است.

کلانتری‌اصل ادامه داد: امسال در رویداد نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیش از ۳۰ طرح‌ متناسب با ظرفیت کشورهای عضو در حوزه صنعت گاز مانند طرح ال‌ان‌جی، جمع‌آوری گازهای مشعل و مباحث زیرزمینی ازسوی کارگروه علمی و فنی ارزیابی شد که از میان آنها طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و در فرآیند تولید و فرآوررش نفت کشور که جزو طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است، در میان طرح‌های برگزیده قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا سال ۱۴۰۶
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • شکوفایی اقتصاد روستاهای خدابنده با ایجاد خانه های بوم گردی