Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:47:05 GMT

گواهی ثبت اختراع لامپ توسط ادیسون ۷۵ هزار دلار فروخته شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۱۹۸

گواهی ثبت اختراع لامپ توسط ادیسون ۷۵ هزار دلار فروخته شد

گواهی ثبت اختراع لامپ که توسط "توماس ادیسون" مخترع مشهور به ثبت رسیده است، در یک حراجی به قیمت ۷۵ هزار دلار فروخته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، اصل گواهی‌های ثبت اختراعات "توماس ادیسون" شامل اختراع لامپ و آرشیوی مشتمل بر ۳۷ نامه انگلیسی مربوط به اختراع لامپ رشته‌ای با قیمت ۷۵ هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه توماس ادیسون سرانجام با بیش از هزار ثبت اختراع چهره در نقاب خاک فرو برد، اما تعدادی از اختراعات ثبت شده در این آرشیو، بدون تردید از با ارزش‌ترین آنها از جمله ارزشمندترین گواهی ثبت اختراعی که تاکنون ثبت شده است، یعنی اختراع لامپ بودند.

این مجموعه مهم همچنین شامل چهار اختراع ثبت شده توسط "جوزف سوان" است و به نظر می‌رسد شامل آرشیو گواهی‌های ثبت اختراع اروپا از شرکت اصلی "ادیسون-سوان" است؛ شرکتی که توسط توماس ادیسون و جوزف سوان تشکیل شد و موفق به تجاری سازی لامپ‌های برقی شد.

ادیسون و سوان هر دو با هم در تلاش برای تولید یک سیستم جهانی روشنایی و با یکدیگر رقیب بودند و هر دو لامپ برقی را به طور مستقل ساخته بودند.

سوان در فوریه ۱۸۷۹ لامپ رشته‌ای را در لندن به طور علنی به نمایش گذاشته بود و این اختراع خود را در همان سال ثبت کرد. ادیسون اما در اواخر سال ۱۸۷۹ و اوایل ۱۸۸۰ اختراعات مهم خود در رابطه با لامپ برقی را ثبت کرد، اما تجاری سازی این اختراع بدون همکاری این دو با هم ممکن نبود و سبب شد که این دو رقیب برای تجاری سازی این اختراع با یکدیگر همکاری کنند.

گواهی ثبت اختراع مهم در این مجموعه گواهی ثبت اختراعی است که نشان دهنده موفقیت نهایی توماس ادیسون برای اختراع لامپ در زمانی است که تنها ۳۲ سال سن داشت.

با این حال مسیر رسیدن به فراگیری و سلطه جهانی هموار نبود، زیرا گواهی ثبت اختراع ادیسون در سال ۱۸۸۳ توسط دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده به دلیل ادعای یک فرد موسوم به "ویلیام سایر" رد شد. شش سال دادرسی پرهزینه انجام شد و سرانجام در سال ۱۸۸۹ این اختراع به نام ادیسون ثبت شد.

توماس ادیسون یکی از مهم ترین و پرکارترین مخترعان تاریخ است. تنوع اختراعات وی شامل تلگراف، فونوگراف، میکروفون کربنی، اولین فلوئور سنج کاربردی و غیره است و ادیسون بود که اولین آزمایشگاه تحقیقاتی صنعتی را راه اندازی کرد.

ادیسون فراتر از اختراعات فردی، در راه اندازی صنعت تلفن، پخش تلویزیونی و ضبط صدا و تصویربرداری نقش موثری داشت.

ادیسون در سال ۱۹۲۸ موفق به کسب مدال طلای کنگره، بالاترین پاداش شهروندی در ایالات متحده شد. مجله تایم، ادیسون را به عنوان یکی از ۲۰ آمریکایی تاثیرگذار در تمام دوران یاد کرد، در حالی که مجله لایف او را در فهرست مهم ترین ۱۰۰ نفر در ۱۰۰۰ سال گذشته در رتبه اول قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توماس ادیسون ثبت اختراع گواهی ثبت اختراع توماس ادیسون اختراع لامپ ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرشید آرام در مقطع ارشد در دانشگاه هنر تهران برای اولین بار در رشته طراحی شهری از پایان نامه خود، اختراعی در خصوص مبلمان شهری ثبت کردم و پس از آن اختراعی دیگری در حوزه سازه‌های پیش ساخته در خصوص ساز‌های سنتی معماری ایرانی اسلامی ثبت کرده است. 

وی گفت: در سال ۱۳۹۵ نرم افزاری تحت عنوان نرم افزار تحلیل نقشه‌های ذهنی را ابداع کردم که به عنوان نخستین نرم افزار تحلیلی طراحی شهری ایرانی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه شهید بهشتی معرفی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: در همین سال در یکی از بزرگترین پروژه‌های طراحی شهری ایران تحت عنوان پروژه طراحی شهری رودخانه خرم آباد (گلال) این نرم افزار مورد استفاده قرار گرفت و اعتبار سنجی گردید و پس از آن نیز در پروژه دیگری در شهر هرسین کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفت.

 وی بااشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری به کشور اسپانیا رفتم گفت: در دانشگاه پلی تکنیک مادرید که در حوزه معماری و شهرسازی جزو ۳۵ دانشگاه معتبر دنیا می‌باشد رفته و در آنجا ضمن توسعه تحقیقات خود، نرم افزار را ارتقا داده و تحت عنوان Aram Mental Map Analyzer به جامعه جهانی معرفی شد که نتایج به دست آمده از این نرم افزار در بیش از ۱۰ خبرگزاری اسپانیایی منتشر گردید. پس از بازگشت به ایران نیز در اسفند سال ۱۳۹۹ به عنوان دانش آموخته برتر دکتری از سوی بنیاد ملی نخبگان (طرح شهید رهنمون) معرفی شدم.

 آرام گفت: نرم افزار تحلیل نقشه‌های ذهنی یک نرم افزار تحلیلی است که در آن به بررسی ادراک و فضا‌هایی شهری که در ذهن شهروندان به جا مانده می‌پردازد و با تحلیلی از این نقاط و مکان‌ها به کشف فضا‌هایی که از نظر مردم مهم‌تر بوده و برطرف کننده نیاز‌های واقعی آنان می‌باشد می‌پردازد.

وی افزود: این نرم افزار در بخش علمی نیز بر گستره‌ای در حوزه مدیریت و برنامه ریزی خرد و کلان شهری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اختراع ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود
  • اختراع میز آزمایشگاه سیار توسط فناوران کشورمان
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • نصب 62 پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • راهنمای نورپردازی مغازه
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه 
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • عمر لامپ‌های ال‌ای دی (LED) چقدر است؟
  • نصب ۶۲ پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • حراج ۲ نقاشی کمیاب