Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه مردم برای ثبت نام در سازمان بورس و اوراق بهادار و خرید و فروش سهام عدالت اقدام کرده اند اما هنوز نظارت دولتمردان جهت اعمال نرخ اصولی و قانونی برای دفاتر پیشخوان لحاظ نشده است و این دفاتر در نقاط مختلف مبالغ متفاوتی از مردم می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پس از آزادسازی سهام عدالت و اعلام دولت مبنی بر واگذاری آن به مردم و آزادسازی خرید و فروش این سهام در سازمان بورس، صف دریافت کد بورسی در سطح کشور شلوغ تر از سابق شد و دفاتر پیشخوان دولت با جدیت بیشتری در ثبت نام مردم وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چیزی که در این میان اصلا برای دولتمردان مطرح نبود تعیین یک نرخ مصوب و اعلام آن به دفاتر پیشخوان بوده است به گونه ای که هر کدام از این دفاتر یک نرخ من درآوردی را از مردم دریافت می کنند و جدای از هزینه مشخص شده سازمان بورس، ابهامات بسیاری را در میان مردم به وجود آورده اند.

بر اساس بررسی هایی که توسط خبرنگار ما به عمل آمده است در هر کدام از شهرستان های استان کردستان ساز مخصوص آن شهرستان کوک شده است و بسته به پیگیری های مسئولین آن شهرستان ها دفاتر پیشخوان دولت هر کدام یک نرخ مخصوص به خود را از مردم می گیرند.

به عنوان مثال در شهرستان قروه هزینه ثبت نام در سامانه سجام، احراز هویت و معرفی به کارگزاری از 40 هزار تومان تا 60 هزار تومان متغیر است و بسته به انصاف مسئول دفاتر پیشخوان دولت تغییر می کند، این در حالی است که در شهر بیجار نیز تمامی هزینه دریافتی از 23 هزار تومان تا 38 هزار تومان متغیر است و یک اختلاف حدودا 20 هزار تومانی میان این دو شهرستان دیده می شود.

در شهر سقز اما ماجرا متفاوت است و جدای از سردرگمی مردم، اداره صنعت معدن و تجارت با صدور یک برگه در میان دفاتر پیشخوان دولت نرخ های مصوب را حتی برای کپی گرفتن نیز مشخص کرده است و با ثبت قیمت های مختلف دست سودجویان را برای تحمیل تمام هزینه ها به برخی مردم که اطلاعی از نحوه ثبت نام در سازمان بورس ندارند باز گذاشته است.

در دیگر شهرهای استان کردستان نیز وضع به همین گونه است و بر اساس این گزارش دریافت هزینه ها در سنندج حتی به 80 هزار تومان نیز رسیده است و متاسفانه نبود یک نظارت مستقیم و بی تفاوتی دولتمردان در این رابطه آسیب زیادی به مردم و بخصوص به اقشار کم در آمد وارد کرده است.

جالب اینجاست که در شهر بانه دفاتر پیشخوان وارد عمل نشده اند و کار احراز هویت توسط اداره پست صورت می گیرد و اگر کسی برای ثبت نام در سامانه سجام از طریق کافی نت ها اقدام کند باید 8 هزار تومان دستمزد بپردازد.

از طرفی باید گفت بی اطلاعی برخی مسئولین از این مسئله کار را سخت تر کرده است چرا که هنوز بسیاری از مسئولینی که مستقیما باید در این مورد ورود کرده و به مردم اطلاع رسانی صحیح  کنند، حتی خبر ندارند که باید کد بورسی دریافت کنند تا بتوانند عضو سازمان بورس کشور شوند.

در همین رابطه پیمان خلیلی مدیر فن آوری اطلاعات استانداری کردستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه برای ثبت نام و دسترسی به کد بورسی نرخ های مصوب کشوری تعیین شده است گفت: هزینه ثبت نام در سامانه سجام 10 هزار تومان است که به صورت خودکار توسط سایت سامانه سجام دریافت می شود که اگر کسی ثبت نام در سامانه سجام را نیز در کافی نت ها و یا دفاتر پیشخوان انجام دهد باید 5 هزار تومان نیز بابت دستمزد ثبت نام پرداخت نماید.

وی ادامه داد: هزینه احراز هویت نیز 11 هزار و 100 تومان و هزینه معرفی به کارگزاری هم 16 هزار و 300 تومان است که مجموع این دو هزینه، 27 هزار و 400 تومان می شود.

خلیلی افزود: در مجموع جهت ثبت نام در سازمان بورس و اوراق بهادار و دریافت کد بورسی باید یک هزینه 10 هزار تومانی برای سامانه سجام و یک هزینه 27 هزار و 400 تومانی جهت احراز هویت و معرفی به کارگزاری پرداخت شود که در مجموع 37 هزار و 400 تومان خواهد بود و اگر هزینه ای بیش از این دریافت شود مردم می توانند با سامانه 195 که مربوط به سازمان تنظیم مقررات است تماس حاصل نمایند و نیز می توانند شکایات خود را به اداره تعزیرات شهرستان خود ارجاع دهند.

اما مدیر روابط عمومی سازمان بورس چیز دیگری می گوید!

این در حالی است که مدیر روابط عمومی سازمان بورس در اینستاگرام خود در تاریخ 29 فروردین ماه سال جاری اعلام نمود که هزینه ثبت نام سجام و احراز هویت متقاضیان دریافت کد بورسی فقط ۱۵ هزار تومان است!

یاسر فلاح مدیر روابط عمومی سازمان بورس در اینستاگرام خود اعلام کرده بود: افرادی که برای ثبت نام سجام و احراز هویت جهت دریافت کد بورسی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند نهایتاً عددی حدود 15 هزار تومان باید هزینه کنند.

وی همچنین گفته است، 10 هزار تومان برای ثبت‌نام‌ سجام و 5 هزار تومان کارمزد دفاتر پیشخوان است و دفاتری که بیش از این ارقام، از مردم وجه دریافت کرده‌اند، متخلف هستند و افرادی که با این مشکل مواجه شده اند می توانند شکایت خود را با شماره 6461 در میان بگذارند.

فلاح با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب کارگزاری مختار هستند، آورده است که با دفاتر پیشخوانی که بیش از این میزان ( 15 هزار تومان ) دریافت می کنند، برخورد خواهد شد و امکان ثبت نام سجام را از دست خواهند داد و همچنین هیچ الزامی از سوی دفاتر پیشخوان برای معرفی مردم به برخی شرکت‌های کارگزاری خاص هم وجود ندارد و سرمایه گذاران در انتخاب شرکت های کارگزاری بازار سرمایه کاملا مختار هستند.

حالا تکلیف مردم چیست؟

متاسفانه بی تفاوتی مسئولین در سال آخر از عمر دولت تدبیر و امیدی که بانی تحمیل هزینه های گراف در بازه های زمانی مختلف بر مردم به بهانه های متفاوت بوده است، امروز سبب شده است که سردرگمی بسیاری بین مردم ایجاد شود و حتی خود مسئولین نیز از این قضایا بی نصیب نبوده اند.

این در حالی است که روز به روز قدرت نقدینگی مردم پایین تر می آید و توان پرداخت هزینه هایی اینچنین از قدرت مردم خارج خواهد شد.

بر همین اساس پیشنهاد می شود مردم حتما مراحل اولیه ثبت نام در سامانه سجام را خود در منزل انجام دهند و تنها برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و اطلاع داشته باشند که بر اساس سخنان مدیر فن آوری اطلاعات استانداری کردستان هزینه احراز هویت و معرفی به کارگزاری در دفاتر پیشخوان تنها 27 هزار و 400 تومان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت نام در سامانه سجام دفاتر پیشخوان دولت معرفی به کارگزاری دریافت کد بورسی دریافت کد بورس هزار و 400 تومان سازمان بورس برای ثبت نام هزار تومان احراز هویت هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • تحلیل سهام وغدیر ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس به مدار برگشت؟
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن