Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:31:01 GMT

شرایط تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تعیین شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۶۷۳

شرایط تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، طرح استفساریه تبصره یک بند ز ماده ۸۷ قانون پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و به تصویب رساندند.

موضوع استفساریه:

آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی، قراردادی، پیمانی به رسمی قطعی مقرر در تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب ۱۴/۱۲/۹۵ تبدیل وضعیت استخدامی افراد مذکور در ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران توسط دستگاه محل خود به رسمی قطعی می‌باشد که خارج از سهمیه استخدامی و بدون آزمون جذب دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شده‌اند را می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ: بلی.

مطابق با ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگری، کلیه دستگاه های موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد(۲۵%) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می نمایند به خانواده های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسرا وخواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت اختصاص دهند.

همچنین در تبصره ۱ بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه آمده است: آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی، پیمانی، قراردادی به رسمی قطعی مقرر در تبصره (۱) بند «ذ» ماده (۸۷) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵، تبدیل وضعیت استخدامی افراد مذکور در ماده (۲۱) قانون جامع ایثارگران که بدون آزمون و سهمیه جذب دستگاه‌های اجرایی شده‌اند می‌باشد؟

پاسخ: بلی.

کد خبر 4929326 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون برنامه پنج ساله ششم مجلس شورای اسلامی صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی شورای نگهبان مجلس یازدهم خبرگزاری مهر ایالات متحده آمریکا ایران جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش ویروس کرونا علی لاریجانی برجام مجلس رژیم صهیونیستی تبدیل وضعیت استخدامی قانون جامع پنج درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز دوم سفر به بوشهر پس از ادای احترام به شهدای گمنام در امامزاده هاشم پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و پس از آن افتخار‌های زیادی آفرید و نزدیک به ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد که بزرگداشت یاد و نام ارتش در سفر به استان بوشهر کانون اصلی افتخارآفرینی نیرو‌های هوایی و دریایی در دفاع مقدس بود، از برنامه‌های اصلی ما بود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که نظارت ستادی فعالیت بنیاد شهید در استان‌ها یکی دیگر از اهداف سفر به بوشهر است، افزود: از جمله وظایف قانونی همه دستگاه‌ها تأمین مسکن ایثارگران است که در استان بوشهر با همکار استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرآیند واگذاری زمین بسیار پرشتاب اتفاق افتاده است و امیدواریم تا نیمه ابتدای امسال کسی از خانواده شهدا و ایثارگران که بر پایه قانون مشمول دریافت زمین است، باقی نماند و زمین به او واگذار شود.

او با بیان این‌که این واگذاری زمین یک تعهد ۴۰ ساله است که در حال تحقق است، اضافه کرد: دیروز به ۲۷۳ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان بوشهر زمین اعطا و اسناد به آنان واگذار شد که دو مرحله دیگر نیز در خرداد و شهریور انجام خواهد شد و پس از آن تعهد قانونی نداریم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسش تبدیل وضعیت فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هم گفت: هم‌چنان مشغول پیگیری این قانون هستیم و بیشتر دستگاه‌هایی که مشمول بودند و پیش از این هم مقاومت می‌کردند، کار را انجام داده‌اند و کمتر دستگاهی مانده که انجام نداده باشد، دستگاه‌هایی مانند سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات بخشی از برنامه عقب بودند که اکنون در حال انجام کار هستند و کار تبدیل وضعیت روی ریل خودش افتاده است.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود