Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:29:44 GMT

باغداران دامغانی 820 میلیون ریال یارانه نهال دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۳۷۱۱

باغداران دامغانی 820 میلیون ریال یارانه نهال دریافت کردند

رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه باغداران دامغانی در سال جاری 820 میلیون ریال یارانه نهال دریافت کرده اند، گفت: در دامغان ۱۹ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آن باغ پسته و مابقی باغات محصولات گرمسیری و جالیزی چون سیب زرد، زردآلو، گردو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، گوجه سبز، خیار، آلبالو و گیلاس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جماران، سیدمحسن طباطبائیان  با بیان اینکه در سال جاری باغداران دامغانی ۸۲۰ میلیون ریال یارانه نهال دریافت کرده‌اند، بیان کرد: هدف از پرداخت یارانه نهال، ترویج و توسعه باغات جدید و پرمحصول با رویکرد افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک است.

وی با بیان اینکه این رقم یارانه نهال اختصاص داده‌شده برای تهیه نهال‌های گردو، زردآلو و گلابی پرداخت شده است که شامل ۴۱۰ اصله نهال می‌شود، افزود: به ۱۰ نفر از افراد واجد شرایط یارانه نهال تعلق گرفت که باغداران مستعد احداث باغات میوه الویت‌دار، گیاهان دارویی، ادویه‌ای و خشکبار بودند.

وجود ۲ نهالستان در دامغان

رئیس جهاد کشاورزی دامغان گفت: این شهرستان دارای دو مجوز نهالستان تولید پسته است که نسبت به ارائه خدمات نهال به کشاورزان و باغداران اقدام می‌کند.

طباطبائیان بیان کرد: در دامغان ۱۹ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آن باغ پسته و مابقی باغات محصولات گرمسیری و جالیزی چون سیب زرد، زردآلو، گردو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، گوجه سبز، خیار، آلبالو و گیلاس است.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی دامغان هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جهاد کشاورزی یارانه نهال باغداران دامغان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یارانه نهال هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۳۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: براساس شعار سال، افزایش مشارکت مردمی می‌تواند گره‌گشای امور باشد.

وی با اشاره به اینکه تمام طرح‌ها با پشتوانه علمی و کارشناسی باشد، مطرح کرد: رویکرد علمی، فنی و کارشناسی رویکردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سلامت و آینده جامعه با کشاورزی و دامداری گره خورده است، گفت: اقدامات انجام شده در عرصه دامداری کارشناسی شده باشد.

وی عنوان کرد: در عرضه تنظیم بازار اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

اعرافی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف آب ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: امروز آب یکی از چالش‌های اساسی کشور است.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع پساب به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: باید به دنبال استفاده از ظرفیت پساب در بخش‌های مختلف باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: جهاد کشاورزی در حفظ اراضی و باغات نقش ویژه‌ای دارد و نباید اجازه تخریب باغات را بدهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • گلخانه‌داران و باغداران استان مرکزی هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • باغداران بخوانند/ برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه باید کرد؟