Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسؤولان ارتش مستقر در شرق لیبی در توجیه شکست اخیر این نیروها اعلام کرد، خروج نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی از پایگاه الوطیه تاکتیکی بوده و بر روند درگیری‌ها تأثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، در پی تسلط نیروهای دولت توافق ملی لیبی بر پایگاه الوطیه خالد المحجوب، یکی از مسؤولان نیروهای شورشی مستقر در شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر در اظهاراتی به اسکای‌نیوز گفت، در پایگاه الوطیه جز نیروهای محدود برای حفاظت از آن هیچ نیروی نظامی و هواپیمایی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: ترکیه عملا متجاوزی شده که به واسطه افسران و نیروهای خود در خاک لیبی می‌جنگد و مستقیما به نیروهای مسلح ما حمله می‌کند. طی روزهای گشته خسارت‌های سنگینی به شبه‌نظامیان وارد کردیم و ارتش ملی لیبی به هر قیمتی که باشد درگیری‌ها با ترکیه را ادامه می‌دهد.

المحجوب گفت: آنچه امروز اتفاق افتاد نتایج مثبتی بر آینده روند درگیری‌ها در لیبی خواهد داشت.

همچنین سایت اطلاع‌رسانی جنگ اعلام کرد، ارتش شرق حملات متعددی به مواضع نظامیان در اطراف پایگاه الوطیه داشت. رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند، دست‌کم ۲۰ شبه نظامی در این حملات کشته شدند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی اعلام تسلط دولت توافق ملی بر پایگاه استراتژیک الوطیه، استیفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری مجازی در نیویورک با ارسال پیامی به طرف‌های درگیری در لیبی خواستار توقف درگیری‌ها و از سرگیری روند سیاسی در این کشور شد و گفت، لیبی جزء ضعیف‌ترین کشورهاست و غیرنظامیان، آوارگان و پناهندگان این کشور از حملات به مراکز بهداشتی و زیرساخت‌های شهری رنج می‌برند.

پیش از این سخنگوی رسانه‌ای عملیات "آتشفشان خشم" از تسلط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر پایگاه هوایی راهبردی "الوطیه" در غرب طرابلس خبر داده بود.

دولت توافق ملی لیبی با تسلط بر این پایگاه مناطق و شهرهای موجود در امتداد طرابلس در غرب تا گذرگاه مرزی "رأس جدیر" با تونس را کاملا تحت کنترل خواهد گرفت.

در همین راستا، محمد القمودی، فرمانده میدانی نیروهای دولت توافق ملی به خبرگزاری فرانسه گفت، بازپس گیری الوطیه از نیروهای حفتر دولت توافق را برای تکمیل عملیات پاکسازی در غرب لیبی در یک موقعیت عالی قرار خواهد داد.

وی پیرامون نحوه بازپس گیری پایگاه الوطیه گفت: حملات زمینی را با پشتیبانی هوایی برای تسلط بر الوطیه اجرایی کردیم و عملیات کاملا محرمانه آغاز شد و به سمت پایگاه که از چند هفته پیش از سه محور محاصره شده بود، پیشروی و نیروهای مستقر در آن را وادار به عقب نشینی کردیم. در این حمله نیروهای ارتش ملی مقاومت چندانی نکردند و تنها تلاش داشتند با وقت کشی فرصت را برای عقب‌نشینی فراهم کنند.

وی در پایان با بیان اینکه نیروهای دولت توافق ملی در حال حاضر به دنبال برقراری امنیت و پاکسازی اطراف پایگاه هستند، گفت، پایگاه الوطیه از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل نیروهای حفتر بود و با از دست دادن آن بسیاری از معادله‌ها تغییر خواهد کرد و این پیروزی استراتژیک برای دولت توافق ملی است.

همچنین پژوهشگر موسسه سیاست بین‌المللی آلمان در خصوص تسلط دولت توافق ملی بر این پایگاه گفت، این اقدام دست دولت توافق را باز خواهد گذاشت و آنها قادر خواهند بود به سمت خطوط مقدم در جنوب طرابلس پیشروی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر ليبي سازمان ملل متحد دولت توافق ملی پایگاه الوطیه نیروهای دولت درگیری ها ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی

آفتاب‌‌نیوز :

سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد. الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشور‌ها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟