Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:58:03 GMT

نخستین هواپیمای هوانوردی عمومی وارد فرودگاه خرم‌آباد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۱۱۸

نخستین هواپیمای هوانوردی عمومی وارد فرودگاه خرم‌آباد شد

نخستین هواپیمای «هوانوردی عمومی» جهت پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان وارد فرودگاه خرم‌آباد شد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، با راه‌اندازی پایگاه هوانوردی در فرودگاه خرم‌آباد امروز نخستین هواپیمای عمومی در این فرودگاه به زمین نشست تا از این پس کار پایش جنگل‌ها، منابع طبیعی و آموزش از طریق این پایگاه و هواپیما انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پایگاه هوانوردی برای اولین بار در غرب کشور و در فرودگاه خرم‌آباد راه‌اندازی شده است و هواپیمایی که به این پایگاه هوانوردی وارد شده ظرفیت چهار نفر دارد.

شیرزاد نجفی مدیر کل منابع طبیعی لرستان صبح امروز در جلسه‌ای که برای بررسی انعقاد تفاهم نامه همکاری هوانوردی عمومی و با حضور مدیر فرودگاه خرم‌آباد برگزار شد در رابطه با استقرار این هواپیما اظهارداشت: این هواپیما برای پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان و در جهت ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در فرودگاه خرم‌آباد استقرار یافت.

هرگونه تیراندازی و شکار در ‌عرصه‌های جنگلی شمال ‌به‌مدت 5 سال ‌ممنوع شددود کردن در کندوی عسل آتش به جان مراتع و جنگل‌های میناب انداختطغیان آفت «پروانه دُم قهوه‌ای» در جنگل‌های ارسباران / عملیات مبارزه آغاز شد

وی با بیان اینکه هماهنگی و تمهیدات لازم برای چگونگی استقرار  هواپیمای مذکور در فرودگاه خرم‌آباد به منظور پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان انجام شده است افزود: مقرر شده برای پایش جنگل‌های استان، حفاظت و پیشگیری از حریق، یک فروند هواپیما چهار نفره (پایپِر) در فرودگاه خرم‌آباد استقرار یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به حمایت‌های استاندار لرستان برای  اخذ مجوز پرواز این هواپیمای چهار نفره عنوان کرد: مجوز 100 ساعت پرواز بر فراز عرصه‌های ملی اخذ  شده که با استقرار در فرودگاه خرم‌آباد در فصل حریق یاری رسان منابع طبیعی استان می‌شود.

علی کاملی مدیر فرودگاه خرم‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه پایگاه هوانوردی عمومی برای اولین بار در غرب کشور و در فرودگاه خرم‌آباد راه‌اندازی شده است گفت: امیدواریم سایر ادارات استان نیز با اقدام مشابه بتوانند از این فرصت برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران جهت توسعه و رونق استان استفاده کنند.

وی به وجود نیروهای متخصص و توانمند در فرودگاه خرم‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: فرودگاه خرم‌آباد در این رابطه با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص و سیستم‌های کمک ناوبری هوایی، آماده همکاری با ادارات و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

انتهای پیام/642/ ع

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرودگاه خرم آباد منابع طبیعی لرستان پایگاه هوانوردی هوانوردی عمومی پایش جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد

اعزام زائران عمره مفرده از امروز (۳ اردیبهشت‌) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073216 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد