Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جریان بازدید از یک موزه خصوصی تمبر در کرج، اظهار کرد: در این‌موزه اضافه بر تمبر، اسکناس‌های قدیمی، کتاب‌های نفیس و یا ادوات نظامی قدیمی نیز نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت یک مکان مناسب برای این موزه، گفت: این مجموعه نفیس در اینجا شکل گرفته و متعلق به البرز است نباید اجازه دهیم این موزه به خارج از استان منتقل شود برای تحقق این مهم نیازمند اختصاص یک بنای تاریخی به این موزه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه البرز باید مقصد گردشگری شود، گفت: در سال جاری چهار برنامه مهم را مدنظر داریم از جمله افتتاح موزه نقاشی‌های قاجار در کاخ سلیمانیه کرج است.

محمدی تاکید کرد: در سال جاری سایت محوطه ازبکی به عنوان یک سایت موزه مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

ایجاد موزه اقوام ایرانی در کرج

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افتتاح موزه مردم شناسی در محل آسیاب مهدی آباد شهرستان نظرآباد، گفت: این موزه ویژه معرفی فرهنگ آن منطقه است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز چهارمین اقدام مهم عملیاتی در سال جاری را بهره براری از کاخ مروارید به عنوان کاخ موزه برشمرد.

محمدی با اشاره به ایجاد موزه مردم شناسی با نام موزه اقوام ایرانی یا ایران کوچک در کرج، گفت: برای ایجاد این کوزه در پارک اقوام ایرانی کرج مذاکره خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه البرز اشیا نفیس و ارزشمند زیادی دارد که باید در قالب یک موزه باستان شناسی نگهداری شود، گفت: در نتیجه ایجاد این موزه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در بخش دیگری به تبدیل ساختمان «مارکوف» به موزه معماری و استفاده از ظرفیت موزه جانورشناسی این دانشگاه اشاره کرد.

کاروانسرای یِنگی امام ثبت جهانی می‌شود

محمدی با اشاره به وجود دو کاروانسرای شاه عباسی و یِنگی امام در استان البرز، گفت: کاروانسرای شاه عباسی کرج مرمت شده و در اختیار بهره بردار است اما از عملکرد اجرایی در آنجا راضی نیستیم و باید تغییرات رویکردی در این خصوص توسط بهره بردار انجام شود.

وی در خصوص کاروانسرای یِنگی امام نیز گفت: به مرمت این کاروانسرا که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد یک میلیارد تومان اختصاص یافته است همچنین از سوی سازمان یونسکو نیز اعتباری ۴۰۰ میلیون تومانی تخصیص یافته است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: تلاش می‌کنیم کاروانسرای یِنگی امام به عنوان یک اثر تاریخی بازمانده از دوران صفویه به زودی ثبت جهانی شود.

کد خبر 4929427

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ مروارید کاروانسرای شاه عباسی کرج میراث فرهنگی کاخ سلیمانیه کرج ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان بیرجند ایلام مواسات زلزله ماه مبارك رمضان صنایع دستی و گردشگری میراث فرهنگی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم) زیباترین جاده نخلستان ایران (فیلم) طاق بستان کرمانشاه، اثری به قدمت تاریخ (فیلم)

دیگر خبرها

  • جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • فولکس واگن های ارزان می آید؟
  • زنگ نقاشی در دل مزارع گندم
  • یک عکس متفاوت و عجیب از «درویش‌های ایرانی» در زمان قاجار
  • جادوی شرق در سمرقند
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد