Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:36:15 GMT

دانشگاه های برتر در حوزه تعاملات علمی بین المللی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۶۰۰

دانشگاه های برتر در حوزه تعاملات علمی بین المللی معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، در نشست مجازی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وپژوهشی کشور، از برترین مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین‌المللی در سال ۱۳۹۸ تقدیر شد.

 در این نشست مجازی از دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، گیلان، علامه طباطبایی، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پارک علم و فناوری یزد به عنوان برترین مراکز آموزش عالی و فناوری کشور در حوزه تعاملات علمی بین المللی در سال ۱۳۹۸ تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی در مراسم تقدیر از فعالان حوزه علم و فناوری بین المللی در خصوص نحوه انتخاب مراکز آموزش عالی و فناوری برگزیده اظهار داشت: ۱۲ شاخص برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و ۸ شاخص برای پارک‌های علم و فناوری تعریف شد و در این چارچوب اطلاعات جمع آوری شد و در نهایت، پنج مرکز به عنوان مراکز برتر، قابل تقدیر شناخته شدند.

وی با تشکر از مساعدت و همکاری مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین المللی در این زمینه گفت: ۷۳ دانشگاه در سطح یک بررسی و دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان دانشگاه برتر، شایسته و قابل تقدیر شناخته شد.

سالار آملی افزود: این دانشگاه، ۲۹۶ طرح با استادان خارجی و ایرانیان مقیم خارج داشته و با داشتن ۴۰۰ مقاله بین‌المللی توانسته است بیشترین گرنت بین‌المللی را جذب کند. حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی نیز یکی دیگر از شاخص‌های دانشگاه علم و صنعت ایران بود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: دانشگاه گیلان نیز با داشتن ۷۳ طرح مشترک، به عنوان دانشگاه برتر در سطح دو دانشگاه ها، انتخاب شد. ۲۳۴ مقاله مشترک علمی و حضور در رتبه بندی های معتبر جهانی، از جمله شاخص‌های دیگری بوده که دانشگاه گیلان را شایسته تقدیر و انتخاب کرده بود.

وی در ادامه گفت: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز با ۵۶ همکاری مشترک با اساتید خارجی، ۹ پروژه مشترک بین المللی، ۷ پروژه با ایرانیان مقیم خارج از کشور و ۹ شرکت دانش بنیان به عنوان پژوهشگاه برتر در حوزه علم و فناوری بین المللی در سال ۱۳۹۸ برگزیده شد.

سالار آملی افزود: پارک علم و فناوری یزد نیز با ۲۷۵ شرکت دانش بنیان و سه شرکت خارجی در کنار راه اندازی سه شرکت در خارج از کشور، نامزد نهایی پارک علم و فناوری برتر در سال ۱۳۹۸ شد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی با تقدیر از دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از نوآوری و گسترش خوبی در فعالیت های علمی بین الملی برخوردار بوده و دستاوردهای شگرفی داشته است. با توجه به اینکه شاخص های تعریف شده برای ارزیابی فعالیت بین المللی عمدتاً فنی بوده، دانشگاه علامه طباطبایی توانسته با پذیرش ۲۳۶ دانشجوی بین المللی و ۹ طرح مشترک، یکی از دانشگاه های برتر در تعاملات بین المللی در سال ۱۳۹۸ باشد. این دانشگاه همچنین، ابتکارات خوبی در دوره کرونا داشته است.

کد خبر 4929347 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری توسعه علمی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی دانشگاه ها سازمان سنجش امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه پیام نور دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی کنکور 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به دلیل اهمیتی که جایگاه استاد و معلم در توسعه کیفی آموزش دارد، گفت: از هشتم تا هفدهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان و به‌طور متمرکز در تمام سطح کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نام دهه سرآمدی آموزش نام‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری که به منظور بزرگداشت دهه سرآمدی آموزش و اطلاع رسانی دقیق و تبیین و بهره‌گیری بهینه از دستاوردهای مهم آموزشی دانشگاه اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردها و وظایف دانشگاه‌ها از دیرباز بحث آموزش بوده است، اظهار کرد: نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور بوده‌اند و به مقوله‌های پژوهش و فناوری می‌پرداختند، اما به مرور در طی چندین سال نسل دانشگاه‌ها به نسل‌های پژوهش‌محوری، کارآفرینی و مهارت‌آفرینی تغییر پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار دانشگاه‌ها پرداختن به بحث آموزش و کیفیت آموزشی است، افزود: در آموزش عالی چهار مقوله کلیدی وجود دارد که شامل دانشجو، برنامه‌ها و مواد درسی، وجود زیرساخت‌های مناسب و از همه مهم‌تر عنصر استاد و هیئت علمی در دانشگاه‌ها است که می‌تواند آموزش کیفی را به ثمر برساند و بسیار تأثیرگذار باشد، با این حال مهم‌ترین توقع مردم جامعه از دانشگاه‌ها، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به دلیل اهمیتی که جایگاه استاد و معلم در توسعه کیفی آموزش دارد، دهه سرآمدی به‌طور خاص برای اهمیت دادن به مقوله آموزش و تقدیر از مقام شامخ معلم که مزین به نام استاد شهید مرتضی مطهری است، عنوان کرد: از هشتم تا هفدهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان و به‌طور متمرکز در تمام سطح کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نام دهه سرآمدی آموزش نام‌گذاری شده است.

فرامرزی ادامه داد: در دهه سرآمدی چندین برنامه مانند برگزاری مراسم روز معلم و تقدیر از اعضای هیئت علمی در زمینه‌های مختلف، هماهنگی کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های ترویجی، نشست‌های خبری و دورهمی‌های سطح دانشگاه و دانشکده‌ها در سطح دانشگاه اجرا می‌شود، به همین سبب در روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان از ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر مراسم بزرگداشت روز معلم آغاز می‌شود و از تمام اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم که به پاس تقدیر از تمام معلمان و اساتید در جلسه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان بر اساس سیاست‌های وزارت علوم، شعار سال و سیاست‌های کلان دانشگاه، شعار آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین را برای خود انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جاری که مقام معظم رهبری بیان کردند که تولید محور اصلی آن است، غیر از زیرساخت و سرمایه‌گذاری، یکی از اجزای مهم شعار سال نیروی انسانی کارآمد است و مهم‌ترین نقش‌آفرینی که دانشگاه‌ها می‌توانند برای تحقق شعار سال ایفا کنند، پرورش دانش‌آموختگان توانمند، مهارت محور و اشتغال‌پذیر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، اساتید سرآمد آموزشی در دهه سرآمدی و روز معلم مورد تقدیر قرار می‌گیرند که بر اساس بخش‌نامه ابلاغ شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان ۲۰ درصد استادان برگزیده هر دانشکده، اساتیدی که بالاترین کیفیت آموزشی را بر اساس آموزش‌پژوهی، شاگرد پروری و رعایت کیفیت آموزش داشتند به وزارت علوم معرفی شدند تا مورد تقدیر قرار گیرند.

فرامرزی با تاکید بر اینکه از ۸۰ نفر بازنشستگان، ارتقا یافتگان و سرآمدان آموزشی در مراسم روز معلم تقدیر می‌شود، بیان کرد: از اساتید بازنشسته در سال گذشته، ارتقا یافتگان علمی و کسانی که به مرتبه استاد و دانش‌یار نائل شدند، اساتید منتخب مرحله کشوری، مؤثرترین فرد در بین‌المللی سازی به‌ویژه در حوزه آموزش، عضو فعال در حوزه ارتقا کیفیت آموزشی، دو نفر از فعالان حوزه فرهنگی و بهترین مدرس زبان فارسی نیز تقدیر خواهد شد، همچنین به‌واسطه شعار سال عضو فعال و مؤثر در حوزه ارتباط با سمن‌ها و حوزه اشتغال‌پذیری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت‌.

وی با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاه باید با نیازهای جامعه و کشور مطابقت داشته باشد، گفت: دانشگاه اصفهان در سال جاری از میان اعضای هیئت علمی و یاوران علمی به افرادی که در حوزه تحقق شعار دانشگاه جامعه محور و تمدن‌ساز فعالیت ویژه‌ای داشته باشند، نشان جامعه‌محوری و تمدن‌سازی اعطا می‌کند، همچنین از خیران که توانستند در حوزه کمک به دانشگاه اقدام مؤثری انجام دهند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 747234

دیگر خبرها

  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند