Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا از سوی دولت آمریکا در زمینه اقتصادی امروز (سه‌شنبه) با شهادت وزیر خزانه‌داری و رییس بانک مرکزی این کشور در برابر کمیته بانکداری سنا بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی می‌شود که سناتورهای آمریکا در این جلسه استیون منوچین، وزیر خرانه‌داری و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا را با سوالات خود درباره اقداماتی که همچنان باید برای حفظ بزرگترین اقتصاد جهان و گام‌های اشتباهی که تاکنون در این زمینه برداشته شده، تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با بازگشایی کسب و کارها در بیشتر ایالت‌های آمریکا، دولت این کشور در حال نزدیک شدن به پایان برنامه هشت هفته‌ای خود برای ارائه سرمایه به کسب و کارهای کوچک برای جلوگیری از اخراج کارکنان این بخش است.

برنامه‌های دیگری که برای کمک به شرکت‌های بزرگ‌تر و ارائه کنندگان سهام از رکود نیز در نظر گرفته شده‌اند، در حال آغاز شدن هستند و پاول و منوچین ممکن است جزییاتی را از این طرح‌ها ارائه کنند.

پاول در سخنانی که برای جلسه استماع امروز آماده کرده و روز گذشته منتشر شد، گفته است، لایحه‌ای که برای کمک به رفع پیامدهای اقتصادی کرونا در نظر گرفته شده، برای توانایی بانک مرکزی آمریکا به منظور گسترش اعتبارات "ضروری" است.

همچنین انتظار می‌رود که سناتورها نظر این دو مقام را درباره طرح تخصیص سه تریلیون دلار دیگر به کمک اقتصادی را که از سوی مجلس نمایندگان مطرح و تصویب شده، جویا شوند.

منوچین همچنین با سوالاتی درباره رسیدگی به مشکلاتی که سر راه درخواست وام کسب و کارهای کوچک قرار گرفته، روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استیون منوچین جروم پاول کرونا در جهان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن را هم تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده‌های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا» برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت‌های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزار‌های مجازی جمع آوری کمک‌های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزار‌های لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می‌گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: «حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد، زیرا دستانش به خون آلوده است.»

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • آمریکا کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن را هم تحریم کرد
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی