Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:17:59 GMT

۱۲۰ نفر، زکات فطریه را در مهاباد جمع‌آوری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۷۹۸

۱۲۰ نفر، زکات فطریه را در مهاباد جمع‌آوری می‌کنند

حسین خضری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا امسال پایگاه‌های ثابت جمع‌آوری زکات در این شهرستان برپا نخواهد شد و بر این اساس شهروندان زکات فطریه را باید تحویل عاملان و روحانیون سطح شهرستان دهند.

وی با بیان اینکه زکات فطریه امسال با همکاری کمیته امداد امام (ره) و هیات امنای مساجد جمع‌آوری خواهد شد، اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط موجود ترویج فرهنگ زکات در بین مردم از طریق تولیدات فضای مجازی مدنظر متولیان امر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: زکات، بیشتر حق فقراست و در موارد دیگر بنا به ‌ضرورت هزینه می‌شود و مستحب است از همان منطقه‌ای که جمع‌آوری ‌شده، برای فقرای همان محل هزینه شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: مجمع روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۷۵ هزار ریال تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ حداقل زکات فطریه است، اضافه کرد: مومنان توانمند و خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند، می‌توانند بیشتر از این مبلغ را به نیازمندان پرداخت کنند.

سال گذشته مردم روزه‌دار مهاباد در ماه مبارک رمضان پنج میلیارد ریال زکات فطریه پرداخت کرده بودند.

پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه‌داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان‌خور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.

زکات فطریه بهتر است به همسایگان و خویشاوندان نیازمند پرداخت شود.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مهاباد کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد کمیته امداد امام خمینی ره مهاباد کمیته امداد امام خمینی ره زکات فطریه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کانال تلگرام فلسطین پست تصاویری از نوزاد ۲۰ روزه‌ای منتشر کرد که در حملات مداوم رژیم اشغالگر به غزه، مجروح شده است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس