Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:26:00 GMT

۸۰درصد افزایش تولید برق از محل انرژی‌های نو خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۹۶۹

۸۰درصد افزایش تولید برق از محل انرژی‌های نو خواهد بود

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «سیدمحمد صادق‌زاده» در آیین تکریم و معارفه معاون وزیر و رییس جدید سازمان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران ضمن اشاره به یکی از گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: بر اساس سناریوی مطرح‌شده در این گزارش به‌دلایل جایگزینی سوخت در بخش حمل و نقل با حامل برق و همچنین توسعه گرمایش برقی در آینده، ظرفیت تولید برق به دو برابر افزایش خواهد یافت که ۸۰ درصد از این ظرفیت توسط انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق تأمین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خط مشی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر مردمی بودن، یکی از مهم‌ترین دستاوردها و سیاست‌های سازمان ساتبا از بدو تأسیس تاکنون را توسعه این صنعت با اتکا به پتانسیل بخش خصوصی و مردمی عنوان کرد و افزود: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یکی از شاخه‌های اقتصاد بدون حضور و مشارکت مردم میسر نخواهد بود و در این راه هیچگاه تبعیضی برای حضور بخش خصوصی وجود نداشته و این مساله شروع خوبی بوده است.
آیین تکریم و معارفه معاون وزیر و رییس جدید سازمان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران صبح امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «همایون حائری» معاون وزیر در امور برق و انرژی، «محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، معاونین و مدیران سازمان ساتبا در محل سالن شهید مطهری سازمان ساتبا برگزار شد، «محمد ساتکین» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان ساتبا معرفی و از زحمات «سیدمحمد صادق‌زاده» معاون سابق وزیر نیرو قدردانی شد.
 

برچسب‌ها همایون حائری مقام معظم رهبری محمدحسن متولی زاده وزارت نیرو محسن طرزطلب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همایون حائری مقام معظم رهبری وزارت نیرو همایون حائری مقام معظم رهبری وزارت نیرو انرژی های تجدیدپذیر سازمان ساتبا معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر پنجشنبه در نشست با هیأت‌های اندیشه ورز حوزه‌های سلامت، آب و دریا با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بویژه پژوهش‌های کاربردی باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

وی افزود: هیأت اندیشه ورز سلامت در حوزه امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی نقش مؤثری دارد که انتظار می‌رود ورود جدی و کاربردی به مباحث داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هیأت اندیشه ورز سلامت باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اعتلای حوزه سلامت و درمان کمک کند یادآور شد: اکنون حضور بخش خصوصی در حوزه درمان در استان خیلی کمرنگ است که باید این مهم تقویت شود.

محمدی زاده با اشاره به نقش مهم هیأت اندیشه ورز دریا در اقتصاد دریامحور ابراز داشت: حوزه بازسازی ذخایر و توسعه آبزی پروری باید مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه آبزی پروری، بیش از آنکه در ساحل کار کنیم، باید وارد دریا شویم که علاوه بر افزایش برداشت، در بازآفرینی محیط زیست دریایی نیز مؤثر است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون در حدود ۸ هزار هکتار از اراضی ساحلی، پرورش میگو داریم که با روش‌های نوین می‌توانیم میزان برداشت را بالاتر ببریم و در تمام فصول سال، برداشت داشته باشیم.

محمدی زاده گفت: هیأت اندیشه ورز آب و محیط زیست نیز نقش اساسی در اقدامات دانش بنیان در حوزه آب دارد که انتظار می‌رود، ورود کاربردی‌تری داشته باشند.

محمدی زاده تصریح کرد: هیأت‌های اندیشه ورز در کنار مدیران اجرایی استان، مشکلات حوزه‌های مرتبط را احصا و نسخه‌های اجرایی و راهکارهای لازم را ارائه کنند.

وی افزود: عضویت هیأت‌های اندیشه ورز در کارگروه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و پژوهشکده میگو و …بررسی و در صورت امکان، اجرایی شود تا تأثیرگذاری این هیأت‌ها بیشتر شود.

کد خبر 6081986

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است