Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@09:59:21 GMT

ویروس کرونا کسب و کارهای کوچک در دنیا را نابود کرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۴۹۸۱

ویروس کرونا کسب و کارهای کوچک در دنیا را نابود کرده است

حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده در جهان به خاطر همه گیری ویروس اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب ها و اجاره خبر دادند. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، بیش از نیمی از مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط در جهان که مجبور شده اند به خاطر همه گیری ویروس کرونا فعالیت خود را متوقف کنند می گویند قادر نخواهند بود همان تعداد کارگرانی را که قبل از بحران کرونا داشتند، دوباره استخدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فیسبوک در گزارشی که در روز دوشنبه منتشر کرد نتیجه نظرسنجی از 86000 مالک کسب و کارهای کوچک و متوسط را  در اختیار بانک جهانی و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی گذاشت. این گزارش بر تاثیر اقتصادی ماندگار ویروس کرونا مخصوصاً بر کسب و کارهای کودک اشاره داشت. این کسب و کارها مانند شرکت‌های بزرگ دسترسی بالا به سرمایه ندارند.

 طبق این گزارش، تنها 45 درصد از مالکان و مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط اعلام کردند می‌توانند همان تعداد کارگرانی را که به مرخصی فرستاده اند، دوباره بر سر کار بازگردانند. اگر این آمار در مورد کسب و کارهای مشابه در سراسر کشور درست باشد، پیش بینی بهبود سریع اقتصادی از این بحران را خراب می کند.

 حدود یک سوم کسب و کارهای تعطیل شده که در این نظرسنجی شرکت کرده اند اعلام کردند امیدی به بازگشایی ندارند و بسیاری از ناتوانی خود برای پرداخت صورت حساب ها و اجاره خبر دادند.

هشدار مجمع جهانی اقتصاد درباره رکود طولانی مدت درپی شیوع کرونابهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا زمان زیادی طول خواهد کشید

 این گزارش همچنین از به تعویق انداختن افتادن دستمزد کارگران این کسب و کارهای کوچک و متوسط  که به مرخصی اجباری فرستاده شده اند خبر داد. 90 درصد این افراد کارکنان هتل ها، کافه ها و رستوران ها هستند.

 فیس بوک که مالکان کسب و کارهای کوچک و متوسط را از بزرگ ترین طرفداران تبلیغات دیجیتال خود می‌داند اعلام کرد نیمی از کسانی که از آنها نظر سنجی شده به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط هستند و این ارتباط روز به روز بیشتر میشود. بیش از یک سوم این کسب و کارها اعلام کردند در حال حاضر تمام فروش خود را آنلاین انجام میدهند.

 انتهای پیام/324

R7586/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کسب و کارهای کوچک و متوسط اعلام کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود