Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@18:11:42 GMT

۳۱ اردیبهشت؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۵۵۷۵

۳۱ اردیبهشت؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ۹۹

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، به دنبال اطلاعیه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ مبنی بر اعلام تاریخ جدید برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، تسهیلاتی برای داوطلبان در نظر گرفته شد.

کنکور سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ و همچنین مهلت جدید ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، فراهم شده است.

اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است و داوطلبان، می‌توانند تا چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

داوطلبانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند، نیز می توانند تا چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا امروز ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹ تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر داوطلب جدید نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری ۹۹ اقدام کردند که با احتساب تعداد داوطلبانی که در مهلت‌های گذشته ثبت نام کرده بودند در مجموع تاکنون یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۹۹ نفر کنکور سراسری ۹۹ ثبت نام کرده‌اند.

نوع مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری

۱) دارا بودن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.

۲) دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی: آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، بازیگری - کارگردانی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کاردانی هنرهای تجسمی، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، موسیقی نظامی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه‌ آزمایشی هنر و در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش علوم ورزشی به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های مربوط در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. این رشته‌ها از ردیف رشته‌های مربوط به پذیرش نیمه متمرکز خارج شده و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این رشته‌ها همزمان با نتایج سایر رشته‌های متمرکز اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی

بر اساس مصوبه جلسه هجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۹ تیرماه ۹۸ داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز هستند در زمان ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر (نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی) انتخاب کرده و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند.

به داوطلبان تاکید شده است در انتخاب مجموعه سوالات در تقاضانامه ثبت‌نام خود دقت لازم را بعمل آورند چرا که تبعات هر نوع اشتباه در انتخاب نوع سوالات به عهده شخص داوطلب بوده و در جلسه آزمون، مجموعه سوالات انتخابی به داوطلب تحویل داده خواهد شد و تغییر مجموعه سوالات برای داوطلب در زمان برگزاری آزمون میسر نخواهد بود.

کد خبر 513298 برچسب‌ها آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجموعه سوالات کنکور سراسری آزمون سراسری نظام آموزشی ثبت نام رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها

ایسنا/یزد کمتر از یک روز به برگزاری مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ زمان باقی است و فضای ذهنی داوطلبان آمیخته با امیدواری به کسب نتایج دلخواه و البته استرس و اضطراب است.

ماراتن کنکور در استان یزد نیز با حضور ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر طی روزهای آتی برگزار می‌شود تا داوطلبان در نوبت اول این آزمون اندوخته‌های علمی خود را محک بزنند. به طور حتم آن گروه از داوطلبانی که با هدف مشخص، دو تا سه سال پایانی دوره تحصیلی خود را با برنامه‌ریزی برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود گذرانده‌اند، باید منتظر کسب نتایج بهتری نسبت به آن دسته از دانش آموزانی باشند که مدت کمتری به مرور دروس و کسب مهارت تست زنی صرف کرده‌اند.

برای اطلاع از حال و هوای داوطلبان کنکور امسال به سراغ تعدادی از آنها رفتیم؛ عمدتاً توکل بر خدا می‌کنند و ضمن امیدواری به نتیجه آزمون، می‌گویند؛ اضطراب دارند و احساس می‌کنند بسیاری از مواردی که بارها مرور کرده‌اند، گاهی از ذهن‌شان پاک می شود. امید دارند که نتیجه زحمات خود را ببینند اما استرس نیز تا روز برگزاری آزمون آنان را رها نمی‌کند.

«مریم حسینی» دانش‌آموز رشته تجربی است و برای قبولی در یکی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی و پیراپزشکی تلاش می‌کند.

وی درباره احساس خود به خبرنگار ایسنا می‌گوید: استرس زیادی دارم، البته می‌دانم که تمام تلاش خود را کرده و مطمئن هستم که در یکی از رشته‌های مورد نظرم قبول می شوم اما از این که زمان باقی مانده برایم کندتر از معمول در حال گذر است، استرس بیشتری می‌گیرم.

وی اضافه می‌کند: اولین انتخاب من به طور حتم قبولی در دانشگاه‌های سراسری و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه آنهاست اما اگر دانشگاه آزاد اسلامی هم قبول شوم، باز هم خوشحال می‌شوم زیرا معتقدم که مهم کسب مهارت و دانش است که بستگی به خود فرد دارد.

«علی میرزایی» نیز در رشته ریاضی درس می خواند. او رشته مهندسی برق را دوست دارد و این رشته را به صورت تجربی در سال‌های اخیر آموخته است.

وی اظهار می‌کند: آرزوی من این است که رشته برق را به صورت علمی و دانشگاهی در دانشگاه بگذرانم و مدرک کسب کنم اما اگر قبول هم نشوم، مهم نیست چرا که من تا اندازه زیادی مهارت تجربی در این رشته و کاربرد آن در بخش‌های صنعتی و حتی خانگی را کسب کرده‌ام.

«رامین شکرابی» نیز داوطلب گروه آزمایشی هنر است. او یک سال گذشته را روزانه ۶ تا ۷ ساعت مطالعه کرده و سال دومی است که در آزمون سراسری شرکت می کند و البته علاقه‌اش به تئاتر و بازیگری است.

رامین می‌گوید: هر چند سال که پشت کنکور بمانم، مهم نیست ولی باید در رشته مورد نظرم در دانشگاه هنرهای زیبا قبول شوم.

وی ادامه می‌دهد: رتبه‌های امسالم در آزمون‌های آزمایشی نسبت به سال گذشته بهتر بود چرا که تلاش بیشتری کردم و امسال جدیت و عزم بیشتری برای قبولی در رشته مورد علاقه‌ام دارم. ضمن اینکه استرس زیادی هم دارم.

«سید سامان حسینی» یکی دیگر از داوطلبان کنکور هم می‌گوید: کنکور مانند یک جنگ است که باید بر سر یک رتبه و یک رشته بجنگی. روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خوانم، در مدرسه پایگاه داریم اما من خواندن در خانه را ترجیح می‌دهم چون فضای خانه ارامش بهتر و بیشتری دارد.

یکی دیگر از داوطلبان کنکور سراسری رفتن به کتابخانه را نوعی اتلاف وقت می‌داند و می‌گوید: با وجود رخ دادن اتفاق ناگوار در زندگی‌ام خانواده کاملا مرا مورد حمایت قرار دادند، محیط خانه آرام است و نیازی نیست که برای درس خواندن به کتابخانه بروم، وقت رفت و آمد به کتابخانه را صرف درس خواندن می‌کنم.

«استرس و توکل بر خدا» جمله مشترکی است که در کلام بسیاری از داوطلبان کنکور به چشم می‌خورد؛ چه آنان که تلاش زیادی داشته و چه آنان که آزمون سراسری را چندان مهم و جدی تلقی نمی‌کنند.

البته هر چند گذر از سد کنکور برای ادامه مسیر زندگی داوطلبان کنکور مهم به شمار می‌آید ولی در سال‌های اخیر، کارشناسان آموزش و روانشناسان بسیار بر این جمله که «کنکور تعیین کننده اصلی مسیر زندگی نیست» تاکید دارند و برخی خانواده‌ها نیز دریافته‌اند که کنکور و پذیرش در دانشگاه تنها راه خوشبختی و سعادتمندی فرزندانشان نیست.

حتی مسئولان نیز بارها بر نیاز کشور به ویژه در حوزه‌های تولید به افراد ماهر و مهارت دیده تاکید کرده‌اند چرا که امروزه دیگر تنها با تحصیل و یادگیری تخصص به شیوه نظری و دریافت مدرک نمی‌توان مسیر توسعه پایدار کشور را رقم زد و کشور در کنار افراد متخصص و صاحب ایده، نیازمند نیروهای ماهر و با استعداد است.

این روزها برخی خانواده‌ها در کنار امر تحصیل، موضوع مهارت‌ افزایی فرزندان خود را مورد اهتمام دارند به طوری که بعضاً حتی فرزندان خود را از سنین کودکی در مسیر آموزش رشته‌های مهارتی، فنی و تخصصی مهم و مورد نیاز کشور قرار می‌دهند تا فرزندانشان پس از اتمام دوره تحصیلی، در سایر حوزه‌ها نیز صاحب مهارت باشند یا به فرض نگذراندن دوره آموزش عالی، بتوانند با تکیه بر مهارت خود امکان بیشتری برای ورود به بازار اشتغال و تاثیرگذاری بر جامعه داشته باشند.

البته با وجود این، هنوز هم برگزاری و شرکت در کنکور و پذیرش در دانشگاه برای بسیاری از خانواده‌ها و افراد، مرحله مهمی از زندگی محسوب می‌شود چرا که نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر شغلی، اقتصادی و حتی ازدواج آنان به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت به صورت سراسری در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد