Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:31:17 GMT

یتیم‌نوازی خیر همدانی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۵۵۹۶

ایسنا/همدان یک خیر همدانی سرپرستی ۲۰۰ فرزند معنوی از ایتام را از سن پنج‌سالگی تا زمانی که بتوانند به‌صورت کامل روی پای خود بایستند، بر عهده دارد.

حسینی که در ابتدا راضی به مصاحبه نبود و معتقد است کار خیر باید فقط در محضر خداوند باشد، پس از خواهش و توضیح این مطلب که حرف‌های شما ممکن است باعث شود عده‌ای دیگر نیز به کار خیر دعوت شوند، مصاحبه را قبول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی، تاجر بوده و با توجه به اینکه دائم در سفر است و گاهی ایران نیست اما نیازمندان کشور خود را فراموش نکرده‌ و تعصب ویژه‌ای به زادگاه خود، شهر همدان دارد و بر خود واجب می‌داند که نیازمندان این شهر را کمک کند.

او دارای دو فرزند است و سرپرستی ۲۰۰ فرزند معنوی از ایتام را از سن پنج‌سالگی تا زمانی که بتوانند به‌صورت کامل روی پای خود بایستند، بر عهده دارد و در صحبت‌هایش می‌گوید ۲۰۲ فرزند دارم.

حسینی با اشاره به اینکه بعد از دستگیری از نیازمندان برکت به درآمد و مال انسان می‌آید، گفت: خداوند در قرآن کریم ۲۳ بار سفارش یتیمان را کرده است و هیچ لذتی بالاتر از خدمت به ایتام نیست. حس شادی زمانی رخ می‌دهد که این کودکان در زندگی به جایگاه دلخواه خود می‌رسند و از آینده روشنی برخوردار می‌شوند.

او اظهار کرد: فرزندانم اگر بخواهند تحصیل کنند هزینه تحصیل و اگر بخواهند ازدواج کنند برای آن‌ها جهیزیه تهیه می‌کنم و در صورت نیاز نیز برای همسران آن‌ها شغل مهیا کرده و حتی بعد از ازدواج نیز به آن‌ها سرکشی می‌کنم چراکه هیچ فرقی با فرزندان خودم ندارند.

این خیر همدانی با بیان اینکه همسرم در این راه بسیار به من کمک می‌کند و همچون مادر واقعی تمامی زحمات به دوش وی است، مطرح کرد: در سال سه مرتبه همگی دورهم جمع می‌شویم که یکی از مناسبت‌ها شب ۱۹ ماه مبارک رمضان است و در این دیدارها از آن‌ها دلجویی کرده و به مشکلاتشان رسیدگی می‌کنم.

او در ادامه با تشکر از زحمات کمیته امداد استان همدان بیان کرد: کارمندان کمیته امداد واقعاً عاشقانه کار می‌کنند و امسال با توجه به وجود کرونا با کمک این عزیزان مایحتاج مورد نیاز و ۷۰۰ پرس غذای گرم را به منزل این عزیزان رساندیم.

حسنی در پایان گفت: اگر بخواهیم درسی از مولای خود امیرالمؤمنین (ع) بگیریم، خدمت کردن به نیازمندان به ویژه ایتام است، ایتام همچون فرزندان ما هستند و نباید نگاه‌ها به آن‌ها متفاوت باشد، توشه زندگی چیزی بالاتر از بخشیدن نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی يتيم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همخوانی و همنوایی قاریان ممتاز همدانی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان ؛ جمعی از نوجوانانی که از قاریان ممتاز استانی و کشوری استان همدان در قالب گروه دارالقرآن شفاعت این روز‌ها مشغول به همخوانی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همخوانی و همنوایی قاریان ممتاز همدانی 
  • وجود ۵۱۲ هزار فرزند یتیم در کشور/۸ هزار مرکز نیکوکاری در کمیته امداد فعال است
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • شما هم می توانید یک یتیم را سرپرستی کنید ؛ با هزینه اندک شما و همت والای "ماه"
  • حمایت خیران آستارایی از ۸۱۹ یتیم و فرزند محسنین
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • حمایت خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم