Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: براساس قوانین بودجه سال ۹۹ سازمان‌های بیمه موظف شدند که نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند که این فرایند از ابتدای خردادماه به صورت جدی ادامه می‌یابد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسین بانک پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از مجموع بیمه شدگان سلامت 120هزار بیمه شامل خانواده شهدا، جانبازان، دانشجویان و طلاب، حدود 370 هزار بیمه کارمندان دولت و 270 هزار بیمه همگانی محسوب می‌شود که به طور رایگان در خدمت آنان قرار دارد اما 50 هزار بیمه تحت عنوان «بیمه ایرانیان» وجود دارد که حق بیمه را از 50 تا 100 درصد خود بیمه شوندگان پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود 4 هزار و 960 بیمه بیماران خاص محسوب می‌شوند و شامل چهار گروه بیماران ام اس، کلیوی، تالاسمی و هموفیلی هستند که بیمه آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و به جهت عارضه‌ای که دارند فرانشیزی بابت دارو دریافت نمی‌کنند چون معمولا داروهای آنان گران است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان پیرامون خدمات بیمه به مشتریان بیان کرد: در سال حدود یک میلیون خدمات بیمه‌گری عرضه می‌کنیم که از این آمار روزانه 4 هزار و 125 عملیات بیمه به مشتریان ارائه می‌دهیم که توسط ادارات، دفاتر پیشخوان دولت و مراکز انحصاری نمایندگی بیمه انجام می‌پذیرد.

گزارش|طرح جدید بیمه سلامت در حمایت اقشار کم برخورداربیمه سلامت استان بوشهر روزانه یک میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان هزینه می‌کند2240 بیمار خاص در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

وی تصریح کرد: با مصوبه دولت از تاریخ سیزدهم آبان 98 بیمه همگانی که به صورت رایگان انجام می‌گرفت به گونه‌ای درآمد که توانایی پرداخت بیمه‌شوندگان با شرکت در آزمونی توسط سایت وزارت دفاع سنجیده می‌شد که اگر در این آزمون جزء دهک‌های بالای 4 به شمار آیند در امر پرداخت حق بیمه خود مشارکت داده می‌شوند که باتوجه به این عمل تا کنون نیمی از شرکت‌کنندگان همچنان به صورت رایگان پرداخت می‌کنند، لازم به ذکر است حق بیمه افراد 55 هزار و 700 تومان در ماه است.

بانک با اشاره به دیگر فعالیت‌های سازمان اعلام کرد: براساس قوانین بودجه سال 99 سازمان‌های بیمه موظف شدند که نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند که این فرایند از ابتدای خردادماه به صورت جدی ادامه می‌یابد و در آذرماه سال جاری همگی موظف به فعالیت الکترونیک هستند.

وی ادامه داد: کاری که در سال 97 انجام دادیم تبادل اکترونیکی اسناد بستری بود که در استان اصفهان انجام شد و سال گذشته در سطح کشور نیز این فعالیت به چرخه عمل درآمد تا حجم کاغذ مصرفی به حداقل برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستورالعمل جدید امضا شده با مشارکت مرکز بهداشت و سازمان بیمه سلامت شکل گرفته است که تاکید بر الکترونیکی شدن نسخ در داروخانه‌ها دارد بنابراین نسخه‌های ارائه شونده همه داروخانه‌ها از تیرماه امسال باید از وزارت بهداشت دریافت شود که در راستای عملیات نسخ الکترونیک است.

وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت هیچ گونه خدمات تلفنی ندارد و باید مردم مراقب سودجویانی باشند که از این‌طریق با آنان تماس می‌گیرند و درخواست‌هایی می‌کنند اما در بحث تایید دارو شماره 34166 آماده سوالات مردم به جای حضور در داروخانه‌ها است.

انتهای پیام/ 174/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه سلامت استان استان اصفهان هزار بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج