Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@17:47:20 GMT

در دوران کرونا واکسیناسیون کودکان خود را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۲۷۶

در دوران کرونا واکسیناسیون کودکان خود را فراموش نکنید

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در دوران همه گیری کرونا واکسیناسیون کودکان خود را فراموش نکنید.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، محمد مهدی گویا، اظهار کرد: تاریخ نظام سلامت کشور ما و بقیه کشورهای دنیا به ما نشان داده از زمانی که برنامه واکسیناسیون کودکان شکل منسجم و همگانی و سراسری در کشور به خود گرفته، مرگ و میر کودکان کشور به وضوح کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیش از ۲۰ سال است در کشور ما موردی از بیماری فلج اطفال با ویروس وحشی مشاهده نشده است. بیش از سه سال است که انتقال محلی بیماری سرخک در کشوررخ نداده است. اینها در شرایطی است که ما در همسایگی کشورهایی قرار داریم که بعضی از آنها به شدت درگیر این بیماری‌ها هستند و حجم بالای رفت و آمدهای مردم این کشور با کشور ما یکی از مهمترین عواملی است که ممکن است در ورود و گسترش بیماری‌های پیشگیری با واکسن در کشورمان تأثیرگذار باشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تصریح کرد: به همین دلیل طوری برنامه‌ریزی شده که نیروهای بهداشتی سراسر کشور و شبکه بهداشت و درمان کشور با حساسیت ویژه‌ای موضوع واکسیناسیون کودکان را دنبال می‌کنند و مراقب هستند که مبادا کودکی واکسن‌های مورد نیاز خود را دریافت نکند و خدای ناکرده شاهد بازگشت این بیماری‌ها در کشور شویم.

گویا با تاکید بر اینکه همه‌گیری کرونا توجه بسیار زیادی را در سطح کشور به خود جلب کرده است، گفت: همه تلاش‌ها صورت گرفته که مبادا برنامه پاسخ به کرونا تأثیر منفی بر روی سایر برنامه‌های بسیار با اهمیت بهداشتی کشور داشته باشد که شاید مهمترین آنها موضوع واکسیناسیون کودکان باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اطلاعات ما نشان می‌دهد در برخی از مناطق کشور برنامه واکسیناسیون بعضی از کودکان به دلیل کاهش مراجعه خانواده‌ها با تأخیر مواجه شده است هرچند نظام مراقبتهای بهداشتی اولیه کشور همه تلاش خود را به کار گرفته تا چنین تأخیری رخ ندهد و واکسیناسیون کودکان به موقع انجام شود ولی باز هم لازم است مردم عزیز کشور و به خصوص والدین کودکان به این موضوع توجه جدی نمایند و اجازه ندهند و واکسیناسیون کودکانشان به تأخیر بیفتد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان جزو برنامه‌های جاری کلیه مراکز بهداشتی کشور و خانه‌های بهداشت است و طوری برنامه ریزی شده است که به هیچ عنوان این برنامه با وقفه روبه رو نشود، اظهار کرد: انتظار می‌رود چنانچه به دلیل ملاحظات مربوط به همه گیری کرونا خانواده‌های محترم برای واکسیناسیون فرزندان خود مراجعه نکرده اند هرچه سریع‌تر به این مهم اقدام نمایند.

کد خبر 424595

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کودکان واکسیناسیون ویروس کرونا بیماری پیشگیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسیناسیون کودکان بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌سیدمرتضی قریشی گفت: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، ذر سال ۱۴۰۲ با اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستا‌های تابعه شهرستان اهواز  ۸۰۰ قلاده سگ صاحبدار شامل سگ‌های گله و نگهبان به صورت رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شده است.


وی هاری را به عنوان یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان عنوان کرد و افزود: این بیماری از طریق گزش و گازگرفتگی سگ، گربه و سایر گوشتخواران قابل انتقال به انسان و سایر حیوانات است.


قریشی ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.


رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، حین عملیات واکسیناسیون در روستا‌ها ضمن آموزش‌های چهره به چهره به دامداران درخصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی ارائه شد.


وی می‌گوید: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود، و به صاحبان سگ‌های گله، نگهبان و حیوانات خانگی توصیه می‌شود نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ‌های خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟
  • واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز