Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:58:37 GMT

ابطال انتخابات، تضعیف شورای عالی استان‌هاست

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۴۲۱

ابطال انتخابات، تضعیف شورای عالی استان‌هاست

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها را تضعیف این شورا می دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی و وزارتخانه‌ای که پیش از همه وزارتخانه‌ها باید حرمت شورای عالی را حفظ کند، نسبت به این امر غفلت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود میرلوحی امروز (سه‌شنبه) در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در قبال شوراها، اظهار کرد: شوراهای شهر برای پیشبرد سریع برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور کشور تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قانون، شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی را تهیه کرده و مستقیماً از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد که این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.

وی ادامه داد: مدت‌ها است با تذکر وزارت کشور انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به دلیل نبود نمایندگان یک استان ابطال و کار به هیئت حل اختلاف و تجدید انتخابات کشیده شده است.

میرلوحی اضافه کرد: این موضوع را تضعیف شورا می‌دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی و وزارتخانه‌ای که پیش از همه وزارتخانه‌ها باید حرمت شورای عالی را حفظ کند، نسبت به این امر غفلت کرده است.

وی با گلایه از وزارت کشور در این زمینه، گفت: در این دوره شوراها، وزارت کشور آنطور که باید عنایت و اهتمام کافی به امور شورا نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این اقدام تضعیف شورای عالی استان‌ها است بنابراین از آقای رئیس جمهور گله می‌کنم و خواستار تذکر قانونی به وزارت کشور بنابر اصل ۱۱۳ قانون اساسی هستم.

کد خبر 424660

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها انتخابات محمود میرلوحی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران شورای عالی استان ها وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • از برهم‌ خوردن مصونیت پروژه سیاسی تا تضعیف اراده دشمن صهیونیستی
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود