Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@20:27:00 GMT

طبق آخرین بخشنامه دولت؛ دورکاری کارکنان برقرار است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۶۵۲۶

طبق آخرین بخشنامه دولت؛ دورکاری کارکنان برقرار است

در حال حاضر و طبق آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه دولت، نحوه حضور کارکنان در محل کار به صورت دو سوم بوده و مابقی دورکار و یا امکان استفاده از مرخصی دارند. تاکنون هیچ تغییری در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این رابطه ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، از اسفندماه و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و تاکید بر محدودیت تردد و تجمع با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تغییراتی نیز در نحوه‌ حضور کارکنان در محل کارشان ایجاد شد؛ به طوری که در ابتدا ساعت‌های کاری به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه در ایام نوروز با حضور کارکنان محدودتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس طبق بخشنامه پنجم فروردین‌ماه امسال در خصوص «ارائه‌ی خدمات عمومی و ضروری دولت در عین کاهش تردد و تجمع کارکنان در محیط اداری» تا بیستم فروردین‌ماه حضور کارکنان به صورت یک سوم بود و دو سوم دیگر به صورت دورکار بودند.

اما بعد از آن و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد که از ۲۳ فروردین کارکنان به صورت دو سوم در محل کار حاضر شوند، از این رو با ابلاغ بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام شدکه یک سوم دیگر از طریق دورکاری و یا اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف شوند. افرادی که از مرخصی استفاده می‌کنند نیز استحقاقی محسوب نمی‌شود. در عین حال که ساعت کاری نیز به ۷ تا ۱۴ تغییر کرد.

آخرین پرس‌وجو از سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که همچنان بخشنامه پابرجا است و تصمیم جدیدی در رابطه با شرایط کاری و حضور کارکنان اخذ نشده است.

بر این اساس در حال حاضر الزامی برای حضور ۱۰۰ درصدی کارکنان در محل کار نیست و تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم جدیدی نگیرد و از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ نشود، دستگاه‌ها باید پیرو دستورالعمل قبلی باشند.

البته دورکاری کارکنان ماجرای محدود به کرونا نیست و در سال ۱۳۸۹ بود که هیات دولت طی مصوبه‌ای مجوز دورکاری کارکنان بر اساس وضعیت شغلی اعلام کرده بود که حتی در اسفندماه سال گذشته و در جریان ویروس کرونا سازمان اداری و استخدامی با بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها اعلام کرد که می‌توانند طبق این مصوبه دولت کارکنان خود را بنا به پست و وضعیت شغلی و امکانی که دارند دورکار کرده و بلامانع است.

لینک کوتاه: asriran.com/0033jY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دورکاری سازمان اداری و استخدامی حضور کارکنان محل کار ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش ورزش سه آمده است: ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898754

دیگر خبرها

  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد