Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اجرای طرح کاداستر و صدور حدنگاری زمینه سوء استفاده از بسیاری از اراضی ملی خراسان رضوی از بین می‌رود. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، از زمان اجرایی شدن طرح کاداستر با هدف توسعه کشور و ریل‌سازی در مسیر توسعه اقتصادی اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان خراسان رضوی نیز این طرح با جدیت دنبال می‌شود و تفاهم‌نامه‌‌هایی میان ادارات مختلف استان در این راستا در دستور کار قرار گرفنه است.

خراسان رضوی بخش مهمی از اراضی ملی کشور را تشکیل می‌دهد و کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان می‌تواند نقش بسزایی در ممانعت از سوء استفاده از این اراضی داشته باشد.

محمدحسن بهادر؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به نقش موثر اجرای طرح «کاداستر اراضی ملی و دولتی» در تشخیص فرآیند توسعه کشور اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد.

تهران| طرح کاداستر در 38 هزار هکتار از اراضی ملی دماوند و فیروزکوه اجرا شدوصول 11 هزار میلیارد معوقات بانکی در سال 98 توسط سازمان ثبت اسناد/پیشرفت کاداستر فقط 20 درصد!کاداستر جنگل‌ها تا پایان امسال نهایی می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در استان خراسان رضوی 8 میلیون و 192 هزار هکتار اراضی مرتعی وجود دارد که 6 درصد از اراضی ملی کل کشور را تشکیل می‌دهد و تاکنون 14 درصد آن در سال‌های 97 و 98 تثبیت و برای آن سند حدنگار صادر شده و امسال نیز برای بیش از 2 میلیون هکتار از این گونه اراضی در 35 واحد ثبتی سراسر استان با همکاری منابع طبیعی سند حدنگار صادر خواهد شد.

وی اجرای کامل طرح کاداستر در کشور را از ضرورت‌های انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: ضرر بی‌توجهی به این طرح ملی کمتر از ضرر پدیده قاچاق در کشور نیست و باید در اجرای این قانون بالاخص مواد 3 و 9 آن کلیه اراضی ملی و دولتی سند مالکیت با مختصات UTM دریافت کنند.

صحرایی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز به ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: امسال هیچ محدودیت اعتباری برای اخذ سند مالکیت در استان نداریم.

وی با اشاره به فواید اجرای این طرح در سطح استان معتقد است تمامی توان خود در اجرای این تفاهم‌نامه که در راستای قانون افزایش و بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی است را بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/281/ ع

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی ملی طرح کاداستر منابع طبیعی خراسان رضوی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور