Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درباره پیشنهاد تشکیل صندوق احیای ۵۰۰ میلیارد یورویی فرانسه و آلمان برای مقابله با پیامدهای کرونا تردید دارند، یا باید از آن حمایت کنند یا ریسک بدتر شدن اوضاع در نتیجه بحران ویروس کرونا را به جان بخرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: به نفع تمامی کشورهای اتحادیه اروپا است تا از این ابتکار عمل که از سوی فرانسه و آلمان مطرح شده است، حمایت کنند و اگر این اتفاق صورت نگیرد، هیچ کشوری قادر نخواهد بود تا از این بحران خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه و آلمان پیشنهادی را برای تشکیل صندوق مقابله با بحران ویروس کرونا به ارزش ۵۰۰ میلیارد یورو ارائه کرده‌اند که هدف از آن کمک به وضعیت اقتصادی کشورهایی در این قاره است که در مواجه با کرونا خسارت دیده‌اند. با این حال توافق آلمان و فرانسه به معنای پذیرش این پیشنهاد از سوی دیگر کشورهای حوزه یورو نیست.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه این تصمیم را روز گذشته اعلام کردند. ماکرون گفته این یک گام بزرگ است برای آنکه اتحادیه اروپا را متحد نگه دارد. قرار است این کمک‌ها، بلاعوض باشد.

کشورهای اروپایی اگر چه همگی معتقدند این اتحادیه برای بهبود اقتصادی نیازمند پول است؛ اما بر سر میزان آن و منابع جمع آوری و چگونگی پرداخت و بازپرداخت آن اختلاف نظر دارند.

پیش از این صندوق نجات اقتصادی حوزه یورو برآورد کرده بود که اتحادیه اروپا برای عبور از رکود پس از پایان همه‌گیری کرونا، نیازمند دست‌کم ۵۰۰ میلیارد یورو از موسسات اروپایی خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده اقتصاد اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی هفت و نیم درصد کوچکتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان اتحاديه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان

سردار شکارچی به سران کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توصیه کرد: عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده و خود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به حمایت برخی از سران کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به سران کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید شما خوب میدانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست.

اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد

چنانچه گوشه‌ای از این قدرت الهی دلاور مردان ایران اسلامی و قدرتمند را در عملیات وعده صادق به شما نشان دادیم و با غرش موشک‌ها و پهپاد ها‌ی دشمن شکن از سامانه‌های پیشرفته راداری و دفاع هوایی شما و از گنبد به اصطلاح آهنین اهداییتان به صهیونیست‌ها عبورکردیم و قلعه‌های نظامی آن رژیم جعلی و جنایتکار را شخم زدیم

توصیه می‌کنیم به جای محکومیت اقدام مشروع و قانونی ایران اسلامی، عاقل باشید و از رژیم نامشروع، احمق و تروریست و در باتلاق فرو رفته صهیونیستی حمایت نکرده وخود را به تنور آتش سوزان نیفکنید.

دیگر خبرها

  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد