Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز در نشست تحلیلی روز جهانی قدس تحت عنوان «نقش محوری اتحادیه تقریب نهاد مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در حمایت از ملت فلسطین» که با حضور زهره الهیان رئیس هیئت امنا اتحادیه مجمع دوستی جوانان جهان اسلام و نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و  همچنین مهرزاد لیموچی دبیرکل اتحادیه در خبرگزاری تقریب برگزار شد، اظهار داشت: روز قدس تنها متعلق به مردم فلسطین نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان اعم از بزرگ و کوچک  و روزی برای هدایت قطب نمای امت اسلام به سمت مسیر صحیح  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تنها دشمن مردم فلسطین نبوده بلکه دشمن تمام امت اسلام است و موجودیت آن بر تمام منطقه و جهان تأثیر می گذارد، آمریکا علنا اعلام کرده که اسرائیل با وجود حجم کوچک و جمعیت هفت میلیونی که دارد، باید  قویتر و برتر  از دیگر کشورهای منطقه از جمله ایران، لبنان، ترکیه، پاکستان و ... باشد، بر اساس طرح آمریکا سوریه باید نابود شود، ایران باید محاصره شود و عربستان سعودی باید به خاطر اسرائیل پول خرج کند؛ ترکیه اگر حرفی بزند، اقتصاد آن تضعیف می شود؛ همه اینا برای حفظ بقای اسرائیل است، آمریکایی ها می خواهند با تضعیف دیگران، رژیم صهیونیستی را بر منطقه مسلط کنند.

ابوشریف گفت:سالهاست که فلسطین اشغال شده، مردم این کشور آواره شده اند و بقیه کشورها بهای این اشغال را می دهند، ما مشکلی با یهودی ها نداریم، قبلا هم در بین ما زندگی می کردند و کاری به آنها نداشتیم، این اروپایی هایی بودند که یهودی ها را بیرون انداختند، چند میلیون یهودی در ایران و در وضعیت خوبی زندگی می کنند.

وی تأکید کرد:روز قدس، روزی برای کل مسلمانان است، روز اسلام، روز مستضعفین، روز خیزش و روزی برای تمام مردم کره زمین است، قدس فقط محدود به شعارهای این روز نیست، بلکه توجیه مردم به سمت دشمن واقعی و حامیان آن است.

ابوشریف در پاسخ به سوالی پیرامون نقش محوری اتحادیه تقریب نهاد مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در حمایت از ملت فلسطین، گفت:اهدافی که در این اتحادیه دنبال می شود اهداف بزرگی است، اما متأسفانه سیاست گاهی بیشتر از دین جمع کننده و یا تفریق کننده است؛ گاهی سیاست، طرحهای سالانه علما را خراب می کند و بالعکس؛ در مورد قدس هم همینگونه است و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود تا بر سر مفاهیم مشترک جمع شویم، خط حضرت محمد (ص) خط وحدت است و بر اساس مفاهیم دین اسلام، آنچه باعث تفرقه شده جزء دین نیست و آنکه در راه تفرقه گام بردارد، مسلمان نیست، آموزه های انقلاب اسلامی  و امام خمینی(ره) هم در همین راستا بود و باید جوانان خود را در همین مسیر تربیت کنیم.

وی اظهار داش:امروز مسأله مهم ما، مسأله قدس و وحدت امت است و باید به این مسائل رسیدگی کرده و تلاش کنیم امت را با هم متحد تر کنیم، امام خمینی(ره) در این زمینه تلاش زیادی کردند، امام شعارهای خود را به صورت ساده مطرح می کردند تا همه آن را بفهمند؛ امام به سادگی گفتند، آمریکا شیطان بزرگ است و وظیفه شیطان ایجاد شرارت است؛ آمریکا می توانست با قدرتی که دارد، دنیا رو پر از عدل و داد کند، اما راه  ظلم و استکبار را انتخاب کرد، امام مفاهیم را ساده سازی کردند و به مردم فهماندند که انقلاب اسلامی فقط انقلاب شیعی نیست، انقلاب روحانیون نیست بلکه خیزشی برای کل امت اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که کشورهای اسلامی چقدر به نابودی اسرائیل نزدیک شده اند، گفت:امروز شاهد بیداری جهانی نسبت به ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم و این بیداری روز به روز در حال گسترش است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، خاطر نشان کرد:دیدگاه ایران در برابر رژیم صهیونیستی بسیار مهم است، این کشور  به عنوان بخشی از جبهه مقاومت، قدمهای مهم و عملی در این زمینه برداشته و کارهای بزرگی از سوی این کشور در سکوت در حال انجام است که الان علنی نیست و خیلی ها آثار آن را درک نمی کنند، امروز انتفاضه هایی در فلسطین در حال انجام است، در لبنان حرکت اسلامی در برابر اسرائیل در حال صورت گرفتن است و جنوب سوریه بستر مناسبی برای مقابله با اسرائیل شده، یمن هم همینطور و عراق هم به تدریج در حال وارد شدن به این خط است.

وی تصریح کرد:همیشه لزومی ندارد پیروزی با اکثریت باشد، جوهره ملتها خوب است و بر اساس آیات قرآن اقلیت ها هم پیروز می شوند، پس مهم اکثریت نیست، همین که قلب اکثریت با ماست انشاء الله اقلیت ما پیروز می شود. به عنوان مثال، حاج قاسم را شاید خیلی ها نشاسند، حال آنکه ایشان حرکت بسیار عظیمی در مقابله با طرح ها و پروژه های غربی داشت، قطبنمایش به سمت فلسطین بود و با اینکه برای خیلی ها شناخته شده نبود، پیروز شد و شاهد آن، تشییع جنازه عظیمی بود که برای او برگزار شد، اگر به پاکستان هم می رفت، نگرش او به سمت فلسطین بود و به همین دلیل امت اسلام در نهایت پیروز شد، خط امام و رهبری همین بوده و حاج قاسم هم در همین خط بود، او شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای  و انقلاب بود.

ابوشریف در پایانن گفت:تلاشهای جدی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در حل انجام است و به یاری خدا این رژیم زیاد دوام نخواهد آورد؛ این وعده الهی است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن رمضان 99 نشست تحلیلی رژیم صهیونیستی امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ

امام خمینی(ره) در سخنانی فرمود یکی از مسائل مهم ما این بود که اسرائیل باید از بین برود. ما اسرائیل را قابل آدم نمی‌دانیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از راهبردهای مهم امام خمینی‌(ره) در طول سال‌های مبارزاتی‌شان، حمایت از فلسطین، دشمنی آشکار با اسرائیل و افشا کردن برنامه‌های پنهان صهیونیزم جهانی بود. نامگذاری آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی ایشان، راهبرد دیگری در همان راستای برنامه اسرائیل‌ستیزی و صهیونیزم‌ستیزی امام راحل بود. در واقع امام خمینی اولین عالمی بود که خط مبارزه با اسرائیل را پیش گرفت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. ایشان در قالب بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های عمومی مدام از مظومیت مردم فلسطین، لزوم حمایت از آنان و تقبیح اعمال رژیم غاصب صهیونیستی می‌پرداخت و مسلمانان و سران کشورهای اسلامی را دعوت به مبارزه‌ی عملی با آن رژیم منحوس می‌کرد. 

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

به عنوان نمونه در سخنانی فرمود «چه دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولتهای به اصطلاح اسلامی، اسرائیل غاصب این چنین جسورانه و فاتحانه به مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتی تجاوز کند، و به جای آنکه دولت‌های کشورهای اسلامی به دفاع که یک فریضه الهی و انسانی است برخیزند، این چنین نرمش نشان دهند.» (29شهریور 1361) یا ایشان در پیام برائت سال 1366، درباره مسئله فلسطین خطاب به مسلمانان چنین می‌فرماید: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میز مذاکره‌ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه‌دار کنند» و بعد درباره لزوم مبارزه علمی با رژیم منحوس اسرائیل فرمود «مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملتهای مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم - و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله در سراسر جهان، فلسطین را از چنگال [صهیونیستها] خارج کرد.»

امام خمینی‌(ره) در سخنی دیگر، یکی از اهداف انقلاب اسلامی را نابودی اسرائیل معرفی می‌کنند و بعد از لزوم متحد شدن مسلمانان علیه آن رژیم غاصب می‌گویند. کلیپی را در این باره مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه
  • قدردانی از عملیات قهرمانانۀ ارتش و سپاه در تنبیه دشمن صهیونیستی
  • بنیاد حفظ آثار از وعده صادق سپاه پاسداران تشکر کرد
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • هشدار امام درباره سکوت کشورهای اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • معنای استراتژیک تحول
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم