Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان ملل در سوریه، از انتقال شبه نظامیان از سوریه به لیبی به دست ترکیه، انتقاد و آن را به شدت تقبیح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه امروز (سه شنبه) از دولت ترکیه خواست تا انتقال شبه نظامیان از سوریه به لیبی برای جنگ در کنار نیروهای دولت وفاق ملی را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که اقدام ترکیه بسیار «ناخوشایند» است. وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، در ۲۴ اردیبهشت ماه به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند. تا کنون گزارش‌های بسیاری از سربازگیری ترکیه در شمال سوریه برای اعزام به لیبی منتشر شده است.

پدرسون در خصوص آخرین وضعیت گفت‌و‌گوهای سیاسی در سوریه نیز گفت دولت و معارضان این کشور توافق کرده‌اند که به محض مهیا شدن شرایط و بهبود اوضاع به علت شیوع کرونا، طرفین رایزنی‌های خود در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی را در ژنو از سر گیرند.

او آرامش فعلی در مناطق درگیری را فرصتی برای بازسازی بی اعتمادی عمیق میان طرفین دانست و در ادامه با بیان اینکه برگزاری نشست مجازی برای بحث در خصوص کمیته قانون اساسی نشدنی است، تاریخ مشخصی را برای برگزاری نشست حضوری ذکر نکرد.

نماینده سازمان ملل در سوریه در ادامه از دولت آمریکا و روسیه نیز خواست تا برای پیشبرد صلح در سوریه به گفت‌و‌گو بپردازند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ترکیه سوریه لیبی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطق‌شنیدنی در مجلس‌ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 335 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 2219 محمد سعید یاز، نماینده مجلس ترکیه (نماینده دیاربکر) در جلسه علنی مجلس ترکیه نطق فوق العاده‌ای درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسول گری ایران در دمشق انجام داد. این نطق را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • نطق‌شنیدنی در مجلس‌ترکیه درباره حمله ایران به اسرائیل