Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:12:48 GMT

مزارع گندم و جو روستاهای حسکه سوریه در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۲۲۱

مزارع گندم و جو روستاهای حسکه سوریه در آتش سوخت

پایگاه اطلاع رسانی سوریه نیوز امروز (سه شنبه) به نقل از منابع محلی گزارش داد که این آتش سوزی در نزدیکی منطقه‌ای رخ داد که نیروهای ترکیه در آن مستقر هستند و بسیاری از مزارع گندم و جو در آن واقع است.  

بر اساس گزارش این منابع، آتش سوزی در مزارع روستاهای المناجیر، الأهراس، العامریة، تل عطاش و عرات أبو بکر در منطقه راس العین در حومه شمال غرب شهر حسکه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته سوریه نیوز، منابع رسمی تاکنون دلیل آتش سوزی‌های رخ داده در منطقه را اعلام نکرده‌اند.  

روز گذشته نیز مزارع جو گندم در مناطق مختلف استان حسکه دچار آتش سوزی شد.  

بر اساس این گزارش، آتش سوزیهای رخ داده طی ۲ روز گذشته محصول بسیاری از زمین‌های کشاورزی و مزارع گندم و جو در روستاهای شهرهای طرطوس، السویداء، حمص، درعا و حماه را از بین برده است.  

روز شنبه هفته جاری نیز خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد که بر اثر درگیری بین گروه‌های تروریستی وفادار به ترکیه بر نفوذ به مناطق و سیطره بر مزارع گندم و جو دهها هکتار از مزارع مردم در شهر حسکه به آتش کشیده شد.  

بر اساس اعلام منابع محلی، گروه‌های تروریستی " فلیق الرحمن"، سلطان مراد "، احرار الشرقیه " و " فرقه المعتصم" مورد حمایت ترکیه بر سر نفوذ در مناطق و سیطره بر مزارع کشاورزی مردم با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن تعدادی از مزارع جو و گندم در حومه شهر " تل تمر " در غرب حسکه به آتش کشیده شد.   

پیشتر مهندس "رجب سلامه" مدیر دانشکده کشاورزی شهر حسکه در گفت گو با خبرنگار سانا گفته بود که آتش سوزی‌های زیادی در مزارع کشاورزی توسط عناصر وفادار به اشغالگران ترکیه در شهر تل تمر رخ داده ‌است، اما در حال حاضر آمار دقیقی از مساحت مزارع سوخته شده در دست نیست.  

مزارع گندم و جو مردم در شهرهای یاد شده در حالی توسط نیروهای وفادار به ترکیه به آتش کشیده شده که عملیات برداشت گندم در سوریه معمولاً از اول ماه آینده میلادی آغاز می‌شود و کشاورزان در شمال سوریه نگران آن هستند که با گسترش حملات گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه آن‌ها نتوانند محصولات زراعی خود را برداشت کنند و حاصل دسترنج آن‌ها از بین برود.  

این منابع محلی خاطرنشان کردند که مزدوران وابسته به ترکیه گاهی گلوله‌های انفجاری را به سمت مزارع گندم و جو مردم در روستاهای نزدیک به مناطق تحت سیطره خود شلیک می‌کنند تا آن‌ها را آتش بزنند و بسوزانند.  

برچسب‌ها گندم سوریه آسیای غربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم سوریه آسیای غربی ترکیه گندم سوریه آسیای غربی ترکیه مزارع گندم و جو آتش سوزی رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: در سال زراعی جاری تاکنون سم پاشی علیه سن غلات در هزار و ۶۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است که پیش بینی می‌شود تا سه هزار هکتار نیز افزایش یابد.
حسن زمانی افزود: تاکنون این سم پاشی بیشتر در مرحله سن مادری انجام شده است و مبارزه شیمیایی با پوره سن مادری با هدف جلوگیری از خسارت سن به مزارع گندم تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.
زمانی گفت:  در مرحله اول، این آفت از گندم تغذیه می‌کند و باعث می‌شود تعداد خوشه کمتری در واحد سطح ایجاد شود و در مرحله دوم ، پوره‌های این آفت از دانه تغذیه می‌کنند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • زنگ نقاشی در دل مزارع گندم
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • ساختمان تاریخی دانمارک در آتش سوخت (فیلم)