Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از مردم به آزمایشگاه تست کرونا در ایلام مراجعه می‌کنند و خواستار انجام تست هستند،در حالی که تست کرونا از افرادی که نشانه‌ای از آن ندارند گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بیش از ۳ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، بیماری که طی ماه‌های اخیر کسب و کارها، فعالیت مراکز آموزشی، ادارات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را دستخوش تغییر کرد و اضطراب و ترس ابتلا به این بیماری مشکلات روحی و روانی فراوانی را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است.

هرچند بر اساس گفته مسوولان و همچنین آمار ارائه شده بسیاری از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته‌اند اما همچنان ترس و نگرانی از این بیماری روز به روز در حال افزایش است، به طوری که برخی از افراد با مراجعه به آزمایشگاه‌ها سعی دارند با انجام تست کرونا، از ابتلا یا عدم ابتلایشان به این بیماری اطمینان پیدا کنند.

انجام ندادن این آزمایش در آزمایشگاه‌های شهر ایلام این روزها به یک معضل جدید برای برخی از مردم تبدیل شده که قصد انجام تست این بیماری را دارند ولی با مراجعه به آزمایشگاه‌های سطح شهر موفق به انجام این تست نمی‌شوند.

عدم موافقت علوم پزشکی با انجام تست کرونا

قبادیان یکی از افرادی که برای انجام تست کرونا به چند آزمایشگاه در سطح شهر مراجعه کرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: به چند آزمایشگاه در سطح شهر مراجعه کرده‌ایم اما هیچ یک از آنها تست کرونا انجام نمی‌دهد.

وی افزود: برخی آزمایشگاه‌ها عدم موافقت دانشگاه علوم پزشکی با انجام این تست را دلیل اصلی انجام نشدن آن عنوان کرده‌اند و جای سوال است چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از این مهم ممانعت می‌کنند.

تست، تنها برای افراد مشکوک به کرونا!

سرابی یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، می‌گوید: ترس برخی افراد از ابتلا به بیماری کرونا به یک معضل تبدیل شده اما متاسفانه انجام نشدن تست این بیماری در آزمایشگاه‌های خصوصی مزید بر علت شده و سبب عدم کنترل این نگرانی واضطراب‌ها شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تست کرونا تنها برای بیماران مشکوک انجام می‌شود، افزود: لازم است تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی نیز انجام شود تا برخی افراد از اضطراب مبتلا بودن به این بیماری خلاص شوند.

نظری یکی دیگر از شهروندان ایلامی با اشاره به اینکه وقتی به آزمایشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه می‌کنیم این تست را انجام نمی‌دهند، گفت: متصدیان این آزمایشگاه به کسانی که علائمی از کرونا نداشتند دست رد می‌زدند و تست را انجام نمی‌دادند. 

انجام تست کرونا در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی

محبوب رستم‌زاد مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این راستا در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در آغاز شیوع این بیماری در استان برای مدتی مجوز انجام تست کرونا برای چند مورد از آزمایشگاه‌های خصوصی صادر شد.

وی در ادامه به انجام تست کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه مجهز است و روزانه چندین تست کرونا در آن انجام می‌شود.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: نمونه‌گیری تنها از افراد مشکوک به بیماری کرونا با تجهیزات لازم در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

رستمزاد با اشاره به اینکه آزمایش مذکور به صورت رایگان انجام می‌شود، تاکید کرد: آزمایش کرونا تنها برای بیماران مشکوک انجام می‌شود.

لزوم انجام تست کرونا در سایر آزمایشگاه‌ها

با توجه به انتقال سریع این بیماری از فردی به فرد دیگر بی‌شک انجام روزانه چندین تست در این آزمایشگاه می‌تواند سبب انتقال بیماری به دیگر افراد شود که به دلیل مشکلات ریوی، تنفسی و... به این آزمایشگاه منتقل می‌شوند.

مسلما انجام این تست در سایر آزمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه از انتقال بیشتر بیماری، با توجه به آمار بالای افرادی که به آزمایشگاه علوم پزشکی منتقل می‌شوند جلوگیری می‌کند ، افرادی که از اضطراب مبتلا بودن به این بیماری رنج می‌برند را از این مشکل رها می‌سازد.

مشکلات در تهیه کیت تشخیص بیماری

محمدرضا صیدی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با بیان اینکه مشکل و کمبودی در زمینه انجام تست بیماری کرونا وجود ندارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: تست و تشخیص بیماری کرونا در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌‌شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های خصوصی تجهیزات لازم جهت انجام این تست را ندارند افزود: مشکلات تهیه کیت تشخیص این بیماری یکی از دلایلی است که سبب شده این تست تنها در آزمایشگاه‌های دولتی در سطح کشور انجام شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: در صورت نیاز ممکن است در برخی مناطق تعدادی از آزمایشگاه‌های خصوصی جهت انجام تست کرونا با دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری کنند.
صیدی با بیان اینکه  تست کرونا به صورت داوطلبانه از افراد گرفته نمی‌شود گفت: تست کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی تنها از افرادی که توسط پزشک متخصص واجد شرایط انجام تست هستند گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: اضطراب ایلام بیماری تست آزمایشگاه های خصوصی دانشگاه علوم پزشکی آزمایشگاه ها آزمایشگاه ها انجام تست کرونا انجام این تست فارس در ایلام بیماری کرونا تست کرونا انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت

مهدی گلوی   اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۵ تماس با مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی افزود: ۴۸ درصد نیز موارد فوتی در حوادث ترافیکی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در راستای سهولت دسترسی مسافران نوروزی، بروشورهایی حاوی مشخصات مراکز بهداشتی درمانی و نوع خدمتی که در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌دهند تهیه و در بین مردم و مسافران پخش شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند