Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:57:11 GMT

سامانه گرمسیری گامی در جهت جهش تولید و اشتغال جوانان است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۴۷۱

سامانه گرمسیری گامی در جهت جهش تولید و اشتغال جوانان است

برزو صیادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، طرح سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح آبی کشور هدیه دولت تدبیر و  امید در استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان سرپل ذهاب است.

وی اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی کشاورزی در کشور است که ۲۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب را زیرپوشش قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در دهستان جگیران به بهره برداری رسیده و کشاورزان در حال استفاده از شبکه های آبیاری آن هستند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار سرپل ذهاب گفت: تزریق اعتبارات لازم و تلاش دستگاه های متولی موجب تسریع در اجرای طرح گرمسیری می شود.  

وی اظهار داشت: تاکنون شبکه های آبی ۲ و سه مربوط به هفت هزار هکتار ار اراضی توسط آب نیرو، و شبکه های درجه چهار مربوط به پنج هزار هکتار زمین توسط جهاد کشاورزی تست آب اندازی شده اند.

وی بیان کرد: در برنامه ریزی صورت گرفته تا تیرماه سال جاری حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان سرپل ذهاب زیرپوشش شبکه آبیاری طرح قرار خواهد گرفت.

صیادی در پایان گفت: افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی اراضی، بهبود سطح معیشت کشاورزان و افزایش اشتغال به میزان ۱۶هزار نفر از مزایای این طرح در شهرستان است.


علی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: سامانه طرح گرمسیری یک هدیه بزرگ از طرف رهبری معظم انقلاب برای استان کرمانشاه و به خصوص عمران و آبادانی مناطق محروم و مرزی استان کرمانشاه است.

وی افزود:اراضی کشاورزی دیم شهرستان با اجرای این طرح زیر پوشش رفته و به اراضی آبی تبدیل می شود.

او اظهار داشت:  این طرح باعث اشتغالزایی، کاهش بیکاری و افزایش سرمایه اراضی کشاورزی نیز می شود.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از  ۹۰ هزار تن جمعیت،  ۸۸ هزار هکتار مرتع و جنگل و ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.
طرح بزرگ سامانه گرمسیری به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که آب رودخانه سیروان در استان کردستان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می کند.
 با اجرای طرح سامانه گرمسیری حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که در این طرح ۵۰ هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به آبی تبدیل می شود ضمن اینکه از این میزان، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب نیز سهم بخش صنعت است.

برچسب‌ها سرپل ذهاب آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب آبیاری اراضی کشاورزی سرپل ذهاب آبیاری اراضی کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب سامانه گرمسیری اراضی کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب