Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون عمرانی استانداری قزوین با اعلام اینکه موضوع جابه‌جایی دوربین‌ها از محل ایستگاه عوارضی شهر محمدیه در پیچ‌وخم‌های اداری و مخالفت شرکت آزادراه‌ها بدون نتیجه مانده است، گفت: به‌زودی احداث جاده جدیدی در مسیر مهرگان به قزوین آغاز و مشکل اهالی محمدیه و مهرگان در پرداخت عوارضی برطرف شود.

علی فرخزاد، معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: یکی از مشکلاتی که ساکنان شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان سال‌هاست از آن در رنج هستند دریافت عوارضی از خودروهای عبوری در مسیر این شهر تا قزوین است که برای حل آن اقدامات پیگیرانه‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: در یک مقطع موضوع حذف ایستگاه عوارضی و انتقال و جابه‌جایی آن به محدوده نیروگاه مطرح شد که از سوی مسئولان کشوری پذیرفته نشد.

وی در خصوص راهکار دیگر یادآور شد: پس از هوشمند شدن دریافت عوارضی‌ها موضوع جابه‌جایی دوربین‌ها از محل ایستگاه عوارضی محمدیه مطرح شد که آن هم در پیچ‌وخم‌های اداری و مخالفت شرکت آزادراه‌ها بدون نتیجه ماند.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، فرخزاد تصریح کرد: البته به دلیل نارضایتی مردم از این وضعیت و احساس مسئولیت مدیران استانی این موضوع را با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری کردیم که در نهایت جلسه‌ای امروز دوشنبه با حضور بهرامی معاون آزادراه‌های کشور، معاون عمرانی استانداری البرز، مبارک‌قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در تهران برگزار شد که با تأکید جدی و بیان مطالبات مردم به نتیجه قابل قبولی در شرایط کنونی رسیدیم.

وی گفت: مقرر شد از این پس و از ۱۵ خرداد ماه دوربین‌های نصب شده در ایستگاه عوارضی در سه نقطه مسیر قزوین به تهران به صورت پیمایشی عمل کند تا ساکنان محمدیه و ناحیه شهری مهرگان عوارض کمتری پرداخت کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین اشاره کرد: این هزینه‌ها برای مردم قزوین تا یک‌سوم کاهش یافته است و از این پس ساکنان شهرهای محمدیه و مهرگان به جای پرداخت ۱۲۰۰ تومان عوارضی مسیر فقط ۴۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در مسیر مهرگان و محمدیه به قزوین سواری، اتوبوس و مینی‌بوس برای هر تردد مبلغ ۴۰۰ تومان، بعد از آبیک به سمت کرج مبلغ ۴۰۰ تومان و از کرج به سمت تهران نیز ۴۰۰ تومان هزینه عوارض دریافت خواهد شد.

فرخزاد تصریح کرد: توانستیم مدیران کشوری را قانع کنیم فعلاً هزینه‌ها به یک سوم قیمت کاهش پیدا کند که کمی عادلانه است اما در کنار آن احداث جاده جدیدی در مسیر مهرگان به قزوین در جاده کورانه هم به‌زودی آغاز خواهد شد که در یکی دو سال آینده این مشکل به طور کلی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: تا زمان احداث مسیر جدید این تصمیم‌گیری به نفع مردم قزوین، محمدیه و مهرگان است و امیدواریم رضایت شهروندان جلب شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین عنوان کرد: امیدواریم در ماه آینده عملیات اجرایی ساخت مسیر جدید ناحیه شهری مهرگان تا قزوین آغاز شود که در فاز اول حدود پنج کیلومتر مسیر احداث می‌شود.

وی گفت: این جاده ۱۱ کیلومتر است که با تملک مسیر امیدواریم در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد و یکی از مطالبات به حق مردم قزوین، محمدیه و مهرگان پاسخ داده شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در شهر محمدیه بیش از ۷۰ هزار نفر و ناحیه شهری مهرگان حدود ۵۰ هزار نفر سکونت دارند که تردد روزانه جمع زیادی از شهروندان در مسیر قزوین و پرداخت عوارضی روزانه برای این افراد که از طبقات کم درآمد هستند چالش‌های زیادی را ایجاد و هزینه سنگینی را به مردم تحمیل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عوارضی آزادراه قزوين معاون عمرانی استانداری قزوین ناحیه شهری مهرگان محمدیه و مهرگان ایستگاه عوارضی دوربین ها جابه جایی ۴۰۰ تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان رشد ۴۶ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی شمال این استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: از این تعداد جابه‌جایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت نزدیک به دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابه‌جایی مسافران را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.

به گزارش ایمنا، پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

کد خبر 746552

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • شماری از شهرک نشینان اسرائیلی محل نگه‌داری دام و گوسفندان متعلق به ساکنان کرانه باختری در «برقه» شرق رام‌الله را آتش زدند (فیلم)
  • جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • ادعای رسانه عبری: احداث شهرک‌ها در نوار غزه آغاز شده است
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه