Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت(Demo Day)امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت(Demo Day) صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این رویداد که در مجموع ۲۰۰ نفر حضور داشتند، نزدیک به ۵۰ سرمایه گذار به صورت مجازی و حضوری از صندوق‌های پژوهش و فناوری و سرمایه‌گذارانی از بخش خصوصی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد ۶ استارت‌آپ حوزه سلامت در مجموع تقاضای حدود ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتند.

در ابتدای این مراسم، علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات سرمایه‌گذاری این صندوق را تشریح کرد و گفت: این رویداد، نخستین رویداد سال جاری صندوق در عرصه سرمایه‌گذاری است و در نظر داریم ماهیانه دو رویداد در حوزه‌های تخصصی برگزار کنیم.

وی در مورد میزان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال ۹۸ بسته ابزارهای سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری طراحی آماده شد و از آن زمان تا پایان سال، ۱۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش بنیان صورت گرفت. صندوق نوآوری در نظر دارد که در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های مختلف از طریق مدل هم‌سرمایه‌گذاری با عاملان بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری تخصیص دهد.

وی ادامه داد: در طرح هم‌سرمایه‌گذاری چنانچه عاملان صندوق نوآوری و شتاب دهنده‌ها ۲۰ درصد از هزینه مورد نیاز طرح‌های فناورانه را تامین کنند صندوق نوآوری ۸۰ درصد باقیمانده را تامین خواهد کرد. اگر سرمایه‌گذاران درخواست همراهی صندوق نوآوری و شکوفایی را داشته باشند ظرف کمتر از دو ماه طرح مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید، قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد خواهد شد.

در ادامه این رویداد ۶ استارت‌آپ حوزه سلامت ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران حاضر و وبیناری رویداد ارائه کردند.

نخستین استارت‌آپ، استارت‌آپ «دارا» از شتاب دهنده «پرتقال» بود که در زمینه زخم پوش برای بخش‌های درمانی، نانو هیدرو پلیمری، زخم بستر، دیابت و سوختگی فعالیت دارد و یکی از دستاوردهای آن پیشگیری از قطع عضو بیماران متعدد در طول مطالعات کلینیکی است. سرمایه مورد نیاز این اپلیکیشن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان شده و تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

استارت‌آپ «سیمو طب» از شتاب دهنده «ابر زندگی» دیگر استارت‌آپی بود که به تشریح ویژگی‌های محصول تولیدی خود پرداخت. این اپلیکیشن بعد از تست مزاج و دریافت اطلاعات متقاضی، افراد را به نزدیکترین پزشک طب سنتی انتقال و راهنمایی می‌کند. تمام امور از ویزیت و نوبت دهی تا دریافت دارو در این اپلیکیشن به صورت آنلاین انجام می‌شود. این اپلیکیشن در حال حاضر ۴۱ هزار بار نصب شده و در ۱۰ کلینیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرمایه مورد نیاز این اپلیکیشن یک میلیارد تومان برای توسعه بخش فروشگاهی و ۸۰۰ میلیون تومان برای بخش تبلیغات است.

استارت‌آپ «ایران پروبیوتیک» از شتاب دهنده «پرتقال» تولید کننده صنعتی پروبیوتیک‌های تجاری مبتنی بر انواع سوشن‌های باکتریایی بومی‌(ویژه فرآورده‌های لبنی) نیز دیگر استارت آپی بود که نیازهای سرمایه گذاری خود را در این رویداد مطرح کرد. این استارت‌آپ برای تولید ۲۰ هزار یونیت باکتری پروبیوتیک بومی ‌نیازمند سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی است و بازگشت سرمایه آن نیز به میزان ۱۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

استارت‌آپ «اچپن» از شتاب دهنده «ابر زندگی» دیگر استارت‌آپی بود که در رویداد امروز صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشت. این اپلیکیشن خدمات پزشکی و پرستاری در منزل ارائه می‌کند و در آن خدمات پزشکی از طریق واسطه این پلتفرم انجام می‌شود. فاز اول فعالیت این اپلیکیشن، درخواست خدمات در منزل و اعزام افراد متخصص به منزل است و در فاز دوم تجهیزات مانیتورینگ در منزل بیماران ارائه می‌شود. تاکنون هزار نفر این اپلیکیشن را نصب و بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است. اپلیکیشن «اچپن» برای تبلیغات و مانیتورینگ در منزل نیازمند سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی است.

دیگر استارت آپی که در این رویداد به ارائه نیازهای سرمایه گذاری خود پرداخت، استارت‌آپ «جنروا Generva» از شتاب دهنده «پرتقال» بود که در زمینه تولید صنعتی کانال‌های بیوپلیمری زیست تخریب پذیر نارسایی اعصاب محیطی فعالیت می‌کند و تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است. این طرح نیازمند یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای راه‌اندازی مجموعه‌ای با ظرفیت ۲۴ هزار کانال است. درآمد ناخالص این طرح در حدود ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. ظرفیت بازار آن در ایران در حدود ۲۰ هزار کانال است و قرار است با ظرفیت تولید صنعتی ۶ هزار کانال در سال اول آغاز شود.

در پایان این رویداد نیز استارت آپ «فیت شیپ» از شتاب دهنده « الکترونیک سلاکت کارا» به تشریح ویژگی‌های این پلتفرم پرداخت. این اپلیکیشن با هدف اصلاح سبک زندگی افراد و ارائه راهکار تغذیه و ورزشی برای تامین سلامت افراد طراحی شده است. «فیت شیپ» تاکنون ۱۳ هزار نصب طی یکسال داشته و ماهانه ۲ هزار کاربر فعال دارد. سرمایه گذاری مورد نیاز این استارت آپ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد آن صرف تبلیغات و مارکتینگ و ۲۰ درصد باقی برای نگهداری و توسعه محصول صرف خواهد شد. این استارت آپ در فاز اول فعالیت خود علاقمندان به رژیم ورزش، بیماران دیابتی و کبد چرب و شرکت‌ها و ارگان‌ها را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت نوآوری سرمایه گذاری سرمایه علی ناظمی صندوق نوآوری و شکوفایی نیازهای سرمایه گذاری میلیارد تومان شتاب دهنده میلیون تومان یک میلیارد حوزه سلامت مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  شعبانی درنخستین کارگروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گزاری استان در سال جدید افزود: برای سال جدید هم ایجاد ۱۷ هزار و ۶۶۹ شغل مدنظر است که بیش از ۷۵۰۰ شغل به فارغ التحصیلان اختصاص دارد.


 شانیان مدیرکل صنعت معدن وتجارت نیز اعلام کرد: ۳۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که ۱۳۰ پروانه بهره برداری امسال صادر می شود واین طرح‌ها افتتاح ودر مدار تولید وخدمات قرار خواهند گرفت.


مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم گفت: بنا داریم میزان تولیدات حوزه کشاورزی را از حدود ۴ ونیم میلیون تن به ۵ میلیون تن در سال جاری برسانیم.


 بهراملو با اعلام حمایت قاطع از طرح هر روستا یک دامداری افزود: برای توسعه مشاغل روستایی وخانگی برای هر روستا یک میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار گرفته  است وعلاوه براین ۶۳ طرح مربوط به باغبانی وشیلات داریم که با ۸۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال ۹۲۶۲ نفر را رقم خواهد زد.


در ادامه کار گروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گزاری مدیرکل میراث فرهنگی اعلام کرد: با سرمایه گزاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی عمدتا بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر فراهم میشود و در بخش گردشگری ۵۰۰ اتاق و ۱۸۰۰ تخت به مجموعه پذیرایی وگردشگری استان افزوده میشود.

همچنین در این کار گروه اعلام شد مجوز ایجاد دو شهر ک صنعتی صنفی به مساحت ۲۸۰ هکتار با زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر در استان به شهرک‌ها ونواحی صنعتی اضافه شده است.


 حسینی معاون اقتصادی استان استاندار هم از معرفی سامانه‌ای برای جذب سرمایه گزاران خرد وکلان خبر داد وگفت: بزودی قرارداداحداث کارخانه مدیریت پسماند شهر همدان با یک سرمایه گزار آلمانی - ایرانی به ارزش ۸۰ میلیون یورو منعقد میشود.


در پایان کارگروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گزاری؛ استاندار با تاکید مجدد بر حمایت از تولید وتولید کنندگان گفت سال گذشته ۹ هزار نفر به بیمه شدگان اجباری اضافه شده که نشان میدهد دریافت کنندگان بیمه بیکاری کاهش یافته اند.


 قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه‌های مختلف هست، اما بنا داریم درسال جهش تولید آنها را برطرف کنیم گفت: با تمام وجود مشارکت مردمی را برای جهش تولید استقبال میکنیم.


استاندار همچنین گفت: بیش از ۴۵ درصد تسهیلات اشتغالزایی در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد وسال جدید سال حمایت ویژه از فارغ التحصیلان وتحصیل کرده هاست.

دیگر خبرها

  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • برگزاری رویدادی در حوزه ژنتیک با حمایت ۴ دانشگاه بین‌المللی/ایران با قدمت ۵ هزار ساله علم ژنتیک
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی